Toon posts:

[Fedora 7] Missing Dependency

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Tijdje terug FC6 vervangen door FC7, en toen wilde ik OpenFTD installeren, en dat heb ik ook gedaan. Echter, door een serverfout o.i.d. werkt het niet, dus ik had het (waarom weet ik niet meer) weer gedeïnstalleerd (*stom*stom*stom*).

Want..wat bleek toen de serverfout opgelost bleek te zijn, en ik OpenFTD weer wilde installeren, de volgende foutmelding:
[root@localhost ~]# yum install openftd
Setting up Install Process
Parsing package install arguments
Resolving Dependencies
--> Running transaction check
---> Package openftd.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: openftd-gui-mozilla = 1.0.1-1 for package: openftd
--> Processing Dependency: openftd-gui = 1.0.1-1 for package: openftd
--> Processing Dependency: openftd-gui-gtkhtml = 1.0.1-1 for package: openftd
--> Processing Dependency: openftd-console = 1.0.1-1 for package: openftd
---> Package openftd-gui-gtkhtml.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: libopenftd.so.0()(64bit) for package: openftd-gui-gtk html
---> Package openftd-gui-mozilla.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so for pack age: openftd-gui-mozilla
---> Package openftd-console.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: openftd-gui-libs = 1.0.1-1 for package: openftd-conso le
--> Processing Dependency: libopenftd_guiconfig.so.0()(64bit) for package: openf td-console
--> Processing Dependency: libopenftd_gui_errhandler.so.0()(64bit) for package: openftd-console
---> Package openftd-gui.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
---> Package openftd-core.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
---> Package openftd-gui-mozilla.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so for pack age: openftd-gui-mozilla
---> Package openftd-gui-libs.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Finished Dependency Resolution
Error: Missing Dependency: /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so is neede d by package openftd-gui-mozilla
[root@localhost ~]#
Kennerlijk wordt het bestand libgtkembedmoz.so gemist, en dit kan kloppen want die wordt gezocht in de map /usr/lib64/firefox-2.0.0.5, en die map bestaat niet (meer), want inmiddels heb ik firefox versie 2.0.0.9. En in de map /usr/lib64/firefox-2.0.0.9 staat libgtkembedmoz.so wel.

Ik krijg het echt niet voor elkaar om Yum duidelijk te maken dat ik dat bestand wel heb, maar op een andere plek. Simpelweg een map firefox-2.0.0.5 maken en dat bestand erin zetten werkt niet. Ook firefox-2.0.0.9 deïnstalleren en firefox-2.0.0.5 installeren hielp niet. (Al was die installatie uit een .tar.gz en niet uit een .rpm.

Uiteraard heb ik google.com geprobeerd, en de FAQ geraadpleegd, maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij hier misschien helpen?

Danku!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:49
Ging het installeren van firefox via YUM wel goed dan? En welke versie was dat dan?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Verwijderd

Topicstarter
Cidolfas schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:10:
Ging het installeren van firefox via YUM wel goed dan? En welke versie was dat dan?
Het installeren van FireFox van Yum geeft geen enkel probleem. Momenteel heb ik versie 2.0.0.9, en een andere is via Yum ook niet meer te krijgen. Deze is in eerste instantie gewoon met de updates mee gekomen, maar nadat het probleem zich had voor gedaan heb ik ook geexpirimenteerd met het deinstalleren van FireFox, om dan OpenFTD te installeren, precies dezelfde foutmelding. Het daarna weer installeren van FireFox gaf geen enkel probleem. :)

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

probeer eens een symlink van /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so naar /usr/lib64/firefox-2.0.0.9/libgtkembedmoz.so, en kijk is of het dan werkt :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:23:
[...]

Het installeren van FireFox van Yum geeft geen enkel probleem. Momenteel heb ik versie 2.0.0.9, en een andere is via Yum ook niet meer te krijgen. Deze is in eerste instantie gewoon met de updates mee gekomen, maar nadat het probleem zich had voor gedaan heb ik ook geexpirimenteerd met het deinstalleren van FireFox, om dan OpenFTD te installeren, precies dezelfde foutmelding. Het daarna weer installeren van FireFox gaf geen enkel probleem. :)
Dus OpenFTP via yum heeft een andere versie van FireFox nodig dan yum aanbied? Dat is niet goed, zal vanmiddag eens kijken of dat bij mij ook zo is. (Overigens is Fedora 8 al uit).

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Verwijderd

Topicstarter
Cidolfas schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:38:
[...]

Dus OpenFTP via yum heeft een andere versie van FireFox nodig dan yum aanbied? Dat is niet goed, zal vanmiddag eens kijken of dat bij mij ook zo is. (Overigens is Fedora 8 al uit).
Dat is niet de goede omschrijving denk ik..

Yum heeft op de een of andere manier onthouden dat libgtkembedmoz.so in de map van firefox-2.0.0.5 staat, maar ik heb inmiddels een nieuwe versie van firefox, versie 2.0.0.9, en die map van versie 2.0.0.5 bestaat bij mij niet meer. Het bestand libgtkembedmoz.so heb ik wel, maar die staat in een andere map dan waar Yum hem zoekt. Dat is volgens mij een betere omschrijving, of bedoel jij hetzelfde? :P

Wist niet dat Fedora 8 ook al uit was, binnenkort misschien eens updaten. :)

Verwijderd

Topicstarter
icyx schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:31:
probeer eens een symlink van /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so naar /usr/lib64/firefox-2.0.0.9/libgtkembedmoz.so, en kijk is of het dan werkt :)
Nee, helaas. Dit geeft precies dezelfde fout.

Ik had zelf ook al de map firefox-2.0.0.5 aangemaakt, en daar het bestand libgtkembedmoz.so in gezet. Dit werkte ook niet. Ook dan kreeg ik precies dezelfde foutmelding. Opzich raar, want het bestand wat ie zoekt staat dan ook op de plek waar ie hem zoekt, maar toch dezelfde foutmelding. :/
Pagina: 1