Beste Tweakers!
Tijdje terug FC6 vervangen door FC7, en toen wilde ik OpenFTD installeren, en dat heb ik ook gedaan. Echter, door een serverfout o.i.d. werkt het niet, dus ik had het (waarom weet ik niet meer) weer gedeïnstalleerd (*stom*stom*stom*).
Want..wat bleek toen de serverfout opgelost bleek te zijn, en ik OpenFTD weer wilde installeren, de volgende foutmelding:
Ik krijg het echt niet voor elkaar om Yum duidelijk te maken dat ik dat bestand wel heb, maar op een andere plek. Simpelweg een map firefox-2.0.0.5 maken en dat bestand erin zetten werkt niet. Ook firefox-2.0.0.9 deïnstalleren en firefox-2.0.0.5 installeren hielp niet. (Al was die installatie uit een .tar.gz en niet uit een .rpm.
Uiteraard heb ik google.com geprobeerd, en de FAQ geraadpleegd, maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij hier misschien helpen?
Danku!
Tijdje terug FC6 vervangen door FC7, en toen wilde ik OpenFTD installeren, en dat heb ik ook gedaan. Echter, door een serverfout o.i.d. werkt het niet, dus ik had het (waarom weet ik niet meer) weer gedeïnstalleerd (*stom*stom*stom*).
Want..wat bleek toen de serverfout opgelost bleek te zijn, en ik OpenFTD weer wilde installeren, de volgende foutmelding:
Kennerlijk wordt het bestand libgtkembedmoz.so gemist, en dit kan kloppen want die wordt gezocht in de map /usr/lib64/firefox-2.0.0.5, en die map bestaat niet (meer), want inmiddels heb ik firefox versie 2.0.0.9. En in de map /usr/lib64/firefox-2.0.0.9 staat libgtkembedmoz.so wel.[root@localhost ~]# yum install openftd
Setting up Install Process
Parsing package install arguments
Resolving Dependencies
--> Running transaction check
---> Package openftd.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: openftd-gui-mozilla = 1.0.1-1 for package: openftd
--> Processing Dependency: openftd-gui = 1.0.1-1 for package: openftd
--> Processing Dependency: openftd-gui-gtkhtml = 1.0.1-1 for package: openftd
--> Processing Dependency: openftd-console = 1.0.1-1 for package: openftd
---> Package openftd-gui-gtkhtml.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: libopenftd.so.0()(64bit) for package: openftd-gui-gtk html
---> Package openftd-gui-mozilla.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so for pack age: openftd-gui-mozilla
---> Package openftd-console.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: openftd-gui-libs = 1.0.1-1 for package: openftd-conso le
--> Processing Dependency: libopenftd_guiconfig.so.0()(64bit) for package: openf td-console
--> Processing Dependency: libopenftd_gui_errhandler.so.0()(64bit) for package: openftd-console
---> Package openftd-gui.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
---> Package openftd-core.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
---> Package openftd-gui-mozilla.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Processing Dependency: /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so for pack age: openftd-gui-mozilla
---> Package openftd-gui-libs.x86_64 0:1.0.1-1 set to be updated
--> Finished Dependency Resolution
Error: Missing Dependency: /usr/lib64/firefox-2.0.0.5/libgtkembedmoz.so is neede d by package openftd-gui-mozilla
[root@localhost ~]#
Ik krijg het echt niet voor elkaar om Yum duidelijk te maken dat ik dat bestand wel heb, maar op een andere plek. Simpelweg een map firefox-2.0.0.5 maken en dat bestand erin zetten werkt niet. Ook firefox-2.0.0.9 deïnstalleren en firefox-2.0.0.5 installeren hielp niet. (Al was die installatie uit een .tar.gz en niet uit een .rpm.
Uiteraard heb ik google.com geprobeerd, en de FAQ geraadpleegd, maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij hier misschien helpen?
Danku!