[SBS 2003 Prem] Offline file caching uitschakelen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 19:35
He allemaal,

Zit met het volgende probleem. Ben een nieuwe SBS aan het configureren en loop tegen paar (kleine) problemen op die me nu al flink wat tijd hebben gekost :).

1. Bij het inloggen van een client staat op de home directory offline caching aan en ik krijgt dit met geen mogelijkheid meer uit. Bij de Share heb ik offline file cashing al uitgeschakeld dus snap niet dat het nog mogelijk is. Als ik kijk bij de share op de client bij offline caching dan is de optie om het uit te schakelen geblokkeerd.

Aan policy's heb ik nog niets veranderd.

2. Ik wil bij iedere client graag een loginscript waar de homefolder en een gedeelde share gemapt wordt. de homefolder gebeurt automatisch aangezien deze aangegeven is bij useraccount. Alleen een extra share die ik via loginscript wil laten lopen lukt niet.

Ik heb deze regel aan het standaard SBS_LOGIN_SCRIPT toegevoegd en ziet er nu zo uit.

code:
1
2
3
\\SERVER02\Clients\Setup\setup.exe /s SERVER02

net use x: \\server02\Data KTT

Verwijderd

cue schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:40:
He allemaal,

Ik heb deze regel aan het standaard SBS_LOGIN_SCRIPT toegevoegd en ziet er nu zo uit.

code:
1
2
3
\\SERVER02\Clients\Setup\setup.exe /s SERVER02

net use x: \\server02\Data KTT
Tja. Geboden niet onthouden heh.
11. Thou shalt not put spaces in sharenames.
12. When mapping stuff from CLI in Windows, thou shalt use "s if you failed to comply with 11.

Werkt het nu wel? :)

spoiler:
net use x: "\\server02\Data KTT"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 12:24 ]

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 19:35
shit wat stom!

thanx!

Probleem met offline folders heb ik opgelost door test workstation even opnieuw te installeren.

Denk dat het iets te maken had met domain admin die geen rechten meer had op werkstation.

Ziet er nu weer allemaal goed uit :).

[ Voor 83% gewijzigd door cue op 14-11-2007 12:47 ]