PCi-E Power connector

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Goedenmorgen,

Ik heb gister een XFX 7800 GT PCI-e gekocht ( 2dehands ), en daarbij zat geen extra verloopje van pci-e > 2x molex.
Toch heb ik m aangesloten, en ik kreeg beeld.
Is het nu zo dat de performance beter is zodra ik deze extra power connector aansluit ?
Ik kon hier niks van vinden in het boekje en op internet.

Iemand ?

Verwijderd

Als je kaart in 3D modus gaat, dan heeft hij wel extra power nodig.
Maar nVidia drivers geven als het goed is toch wel een foutmelding zodra je in Windows komt?

offtopic:
Anders heb ik wel een 2xmolex --> PCI-e connector voor je.
DM maar als je 'm wil hebben, dat valt wel te overleggen

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Klopt! Ik kreeg die melding.

Ik probeerde demo van cod 4 te spelen, maar hier kon ik niks mee beginnen.
Nu ga ik vanavond een verloopje halen hiervoor, ik denk dat de performance dan stukken beter is, lijkt je niet ?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo'n power-connector zit er natuurlijk niet voor niets op.
Omdat zo'n kaart in 2D modus het gewoon rustig aan doet zal hij zonder extra stroomtoevoer het wel doen. In 3D modus wordt echter alle logica van de GPU ingeschakeld en de clockspeeds een tik verhoogt, met als gevolg dat er extra sap nodig is.
Vandaar ook die foutmelding zodra je opstart of zodra je een game probeert te starten.

Als je voeding geen 6- of 8-pin PCI-Express power-connectors heeft vraag ik me trouwens af of die voeding wel voldoet. Kwesite van een verloopje halen, de boel uitproberen en het in de gaten houden. Mocht hij onvoldoende kracht te hebben dan kun je een blik werpen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18.
Verder vind ik een vraag als deze nogal magertjes en de oplossing draag je zelf al aan: namelijk dat verloopje. Dus dicht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.