[Wii] Hoe kapotte ventilator te vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:02
een kennis van mij in het buitenland heeft een wii waarvan de ventilator kapot is gegaan.

Nu heb ik zelf geen nintendo wii dus kan de afmetingen van dat ding niet zien ;(.

Weet iemand misschien welk ventilatortje ik moet kopen om dat ding weer werkend te krijgen.

Land daar heeft niet echt een electronica boer om de hoek zitten e.d.

thx

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Mail nintendo even wat je hem het best kan laten doen zou ik zeggen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 11:48

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

mss opsturen naar Nintendo, valt toch onder de garantie?

Personal Homepage

• Tuglio
Vectrox schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:08:
mss opsturen naar Nintendo, valt toch onder de garantie?
will niet eerst die wii opsturen naar nederland waar die gekocht is om hem weer naar nintendo te geven. Als ik de juiste gegevens weet ga wil ik naar farnell muko of radio rotor of iets dergelijks.

Koop ik daar voor een paar euri een fannetje, knal ik in een enveloppe en klaar is berta.

met de fan specs zou ik echt heel blij zijn.

• disjfa

disjfa

be

Ja, maar dan heb je geen garantie meer. Je mag een wii niet zomaar openmaken. Heb je al gevraagd wat de juiste actie is bij de nintendo helpdesk? Die kunnen je waarschijnlijk beter helpen dan wij.

disjfa.nl

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hij kan hem zelf toch ook opsturen naar nintendo?
beetje raar dat je z'n garantie verknald hiermee

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
Waarschijnlijk krijg je hem zelf ook niet open omdat Nintendo eigen "nintendo schroefjes" gebruikt.
Daar heb je een speciale schroevendraaier voor nodig...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe denk je dat iedereen die modchips inbouwt? Natuurlijk krijg je die Wii wel open. Ik zou hem echter gewoon opsturen naar Nintendo, dan behoud je je garantie. Beetje zonde als die Wii ineens het loodje legt en die vriend is z'n garantie kwijt :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tuglio
Saeverix schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:22:
Waarschijnlijk krijg je hem zelf ook niet open omdat Nintendo eigen "nintendo schroefjes" gebruikt.
Daar heb je een speciale schroevendraaier voor nodig...
Dat die garantie er niet meer is vind hij niet zo belangrijk. In die landen is opsturen en het weer terugkrijgen blijkbaar niet zo vanzelfs sprekend.

Dat er een bepaalde schroevedraaier voor is lijkt me ook niet erg. Op youtube zie je ook zat filmpjes die laat zien hoe je dat ding open krijgen.

Garantie verlies vind het niet erg
Opsturen bied niet tot de mogelijkheden
Alleen die fan is kapot.

Weet iemand e specs van dat fannetje zodat ik een nieuwe fan naar hem kan opsturen. Afmetingen voltage enz.

Ik kan hem ook die kapotte oplaten sturen, maar dan zijn we zoveel dagen verder weer. En ik zou hem heel graag weer blij willen maken

Verwijderd

kijk eens of er veel stof in zit.
pak een tandenstoker of kleine schroevendraaier en zet er ff een stofzuiger op ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

offtopic:
wat ik me altijd afvraag als ik een stofzuiger op mijn fans zet. Is het kwaalijk als die dingen hard gaan ronddraaien (en dus wat stroom opwekken)? Ik houd ze nu altijd maar stil met een vinger.

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 14-11-2007 10:34 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Tuglio
bonzz.netninja schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:33:
offtopic:
wat ik me altijd afvraag als ik een stofzuiger op mijn fans zet. Is het kwaalijk als die dingen hard gaan ronddraaien (en dus wat stroom opwekken)? Ik houd ze nu altijd maar stil met een vinger.
had ik ook al tegen hem gezegd, maar blijkt echt dat die fan kapot is.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
bonzz.netninja schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:33:
offtopic:
Waarom denk je dat dopje1982 het ook over een tandenstoker of kleine schroevendraaier heeft? Daarmee bedoelt hij dus dat je de fan tegenhoudt voordat je er met de stofzuiger opgaat... Want anders zuig je je Fan helemaal aan gort...
Grrrrrene schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:29:
Hoe denk je dat iedereen die modchips inbouwt? Natuurlijk krijg je die Wii wel open. Ik zou hem echter gewoon opsturen naar Nintendo, dan behoud je je garantie. Beetje zonde als die Wii ineens het loodje legt en die vriend is z'n garantie kwijt :X
Ik zeg ook niet dat je hem niet open krijgt. Geef alleen aan dat je een speciale schroevendraaier nodig hebt. Of zoals ik met mijn GameCube gedaan heb: Het uiteinde van een BIC pen laten smelten dan tegen de schroef aandrukken en voila je hebt je eigen Nintendo schroevendraaier...

Het was meer een tip, zodat hij na het opsturen van een nieuwe Fan niet voor een nieuwe verrassing komt te staan... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Saeverix op 14-11-2007 10:39 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grrrrrene schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:29:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden..... ;)

Mocht deze Wii niet gemod zijn: De garantie op de Wii geldt voor heel Europa. Ik neem aan de de Fan een afwijkende maat heeft, maar de gemiddelde ombouw shop zal ze toch wel hebben liggen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Tuglio schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:15:
[...]

will niet eerst die wii opsturen naar nederland waar die gekocht is om hem weer naar nintendo te geven. Als ik de juiste gegevens weet ga wil ik naar farnell muko of radio rotor of iets dergelijks.

Koop ik daar voor een paar euri een fannetje, knal ik in een enveloppe en klaar is berta.

met de fan specs zou ik echt heel blij zijn.
Dan ga je ervanuit dat het feit dat de fan het niet doet ook daadwerkelijk aan de fan ligt. Dan vervang je dalijk de fan, is je garantie verlopen en doet ie nog niks.

• disjfa

disjfa

be

Maar heeft "hij" geen meetlint dan? Trek je die wii toch gewoon open en meet je hem op.

disjfa.nl

• Tuglio
Bosmonster schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:39:
[...]

Dan ga je ervanuit dat het feit dat de fan het niet doet ook daadwerkelijk aan de fan ligt. Dan vervang je dalijk de fan, is je garantie verlopen en doet ie nog niks.
Die gok durf ik best te nemen.

Als hij in europa zat hadden we dit probleem niet, maar hij woont daar niet.

Verwijderd

De fan is gegoten met een beugel eraan, een standaard fan wordt dus ff pielen om goed vast te zetten. Ook moet je natuurlijk even solderen om de connector over te zetten.

Volgens mij is de fan onveer 38mm (uit m'n hoofd, heb de Wii al een tijdje niet meer open gehad), maar dat komt niet heel precies, er is plek genoeg. Hij is wel vrij dik.

De airflow komt niet zo nauw, er zit een hele zuinige CPU en GPU in die bijna passief kunnen draaien, ongeveer iedere kleine fan voldoet dus.

• Tuglio
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:44:
De fan is gegoten met een beugel eraan, een standaard fan wordt dus ff pielen om goed vast te zetten. Ook moet je natuurlijk even solderen om de connector over te zetten.

Volgens mij is de fan onveer 38mm (uit m'n hoofd, heb de Wii al een tijdje niet meer open gehad), maar dat komt niet heel precies, er is plek genoeg. Hij is wel vrij dik.

De airflow komt niet zo nauw, er zit een hele zuinige CPU en GPU in die bijna passief kunnen draaien, ongeveer iedere kleine fan voldoet dus.
Je bent de beste thx.

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
Beetje vaag verhaal...

Maar probleem lijkt opgelost... slotje?

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 15:08

klomp

Zooi...

Omgebouwd ding, ter reparatie opsturen dan krijg je gezeik.. Denk ik :P

Maar goed, mooi dat t opgelost is dan zo als het lukt. Ik heb zelf ook een wii gehad die al wat mankementjes vertoond heeft. Eerst stippen en strepen in het beeld, toen idd koeler die ermee stopte. Beetje raar dat nintendo een apparaat ontwikkeld waar zoveel in fout gaat op een kort tijdsbestek.. Maarja ze zijn niet de enige ;)

[ Voor 70% gewijzigd door klomp op 14-11-2007 14:59 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dat zou opzich ook niet zo'n probleem moeten zijn...

Chip eruit, wii weer dicht, en opsturen die handel...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Om even duidelijk te scheppen over de schroeven : met een Tri-wing schroevendraaier en een kleine Philips schroeverdraaier kun je em gewoon uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zonder dat daar sporten van zichtbaar hoeven te zijn. Dergelijke schroevendraaiers kun je gewoon op ebay kopen voor n paar euro.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit een vraag is + titelfix.
Pagina: 1