[Vista]Computer traag en error.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Sinds gister is er iets mis met mijn moeders' PC, ze kwam thuis van haar werk en startte de PC op en toen bleek ineens dat de computer ontiegelijk traag was. De computer deed er misschien wel 15 minuten over om op te starten, en als ze ergens op klikte liep dat hele ding vast.

Ik dacht, laat ik Taakbeheer bekijken, wat die te melden heeft, maar telkens als ik CTRL + ALT + DEL doe krijg ik zwart beeld gevolgd door een error:
Het maken van het dialoogvenster voor beveiligingsopties door het proces van aan... (Verder gaat hij niet, taakbalk is niet lang genoeg)

Fout - Beveiligingsopties
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Hoe dit op te lossen is? Virusscanner gaat niet lukken, dan bevriest die hele computer, hopelijk kan iemand mij helpen! |:(

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 22:58
Wat voor een pc/besturing systeem. Met meer informatie kunnen we misschien iets gerichter informatie geven!

Zo op het eerste gezicht klinkt het als eem virus oid, staat er een virusscanner/spyware scanner op?

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• rethxoth
Het is een Packerd Bell computer, ik weet de specificaties niet aangezien het gewoon een kant en klare computer was. Besturingssysteem is Windows Vista Premium.

Er stond net ook de volgende error:
Fssm32 werkt niet meer

[ Voor 20% gewijzigd door rethxoth op 14-11-2007 09:58 ]

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Toch zul je wat meer specs moeten plaatsen.. Zoek een op de site van packard wat voor type het is.. en heeft je moeder misschien wat raars gedaan de laatste keer dat ze er op bezig was?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als je virussen hebt? Dus download even een virusscanner en doe meteen een scan. Anders kan je bij TrendMicro een online scan doen.

Daarnaast moet je ook even kijken welke processen je kan uitsluiten bij het opstarten (dus vinkjes weghalen in mcsonfig). Kijk ook meteen even in welke status je harde schijf draait (PIO of (U)DMA), te vinden in apparaatbeheer.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• rethxoth
Bedankt voor de tip Outerspace, hij heeft Spyware gevonden en we hebben het direct laten verwijderen.

Het ging om een Waterfall Wallpaper iets, ik zou niet weten wat, maar die had dus Spyware. Computer doet het nu wel beter, geen slome gedoe meer.

Moderators, aub niet het topic sluiten, misschien stuiten we nog op een probleem.

Verwijderd

Hey.
ik heb dit probleem nu ook alleen ik heb niks geen virussen of wat dan ook.
ik draai windows vista home basic op een hp nx7400 laptop.
Ik draai al een tijdje memtest maar tot nu toe nog niks geen fouten.
specs:
intel celeron dual core
2gb ddr2 geheugen
windows vista home basic

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

blaten,
open liever een eigen topic waar je aangeeft wat je zelf hebt uitgevonden :)
Andermans topics 'kapen' is niet echt handig, voor je het weet komen er alleen maar antwoorden waar jij niks aan hebt omdat mensen op de oorspronkelijke start gaan reageren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:04
rethxoth schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:53:
Bedankt voor de tip Outerspace, hij heeft Spyware gevonden en we hebben het direct laten verwijderen.

Het ging om een Waterfall Wallpaper iets, ik zou niet weten wat, maar die had dus Spyware. Computer doet het nu wel beter, geen slome gedoe meer.

Moderators, aub niet het topic sluiten, misschien stuiten we nog op een probleem.
Ik neem aan dat je dus wel via CTRL-ALT-DEL in je taakbeheer kan komen?
Zo niet, dan is er nog altijd een mogelijkheid om CTRL-SHIFT-ESC te gebruiken, je komt dan meteen in het taakbeheer.
Handig als Vista in de war raakt.
Nog iets, waarschuw je moeder dat ze op alle bevestigingen(van vista) DONT ALLOW klikt ;)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 14-11-2007 23:44 . Reden: Even een hinderlijke typo gefix0red ]

Computers are useless. They can only give you answers.

• harrysp2
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-12-2007
Hoi,
heb afgelopen 3 week op nieuwe pc met vista en asrock nf6g mobo veel crashes gehad, waaronder die met dialoogvenster etc. Ook vaak trage reboot van install-cd, met o.a. als gevolg
"kan hdd niet vinden" in systeemherstel.
Heb pc vandaag naar winkel teruggebracht.
Oorzaak mogelijk instabiel mobo of problemen met cable select (whatever) of jumpering.
Hier heb je niet direct iets aan, maar geeft misschien een zoekrichting voor probleem.

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik heb hetzelfde probleem: regelmatig loopt de pc vast, vooral bij het starten van een willekeurig programma (heb ik de indruk). Ik geraak slechts na enkele minuten (nadat ik Ctrl-Alt-Esc gedrukt heb) in het taakbeheer.
Waarna hij de foutmelding geeft 'fout - beveiligingsopties'.
Ik heb geen flauw idee van waar de foutmelding zou kunnen komen ... op Google is er ook niets over te vinden... iemand raad ?! :?

De desbetreffende pc is een laptop ... misschien een stabiliteits/warmte probleem ? Zou mij verwonderen, de temps van processor en grafische kaart blijven binnen de perken, ook vroeger had ik het probleem niet.

Verwijderd

hmmm, heb je soms ook de updates van 09-04 ^^ Er was ook al iemand anders met deze problemen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:43:
Wat hebben die updates veroorzaakt!!!! Mijn hele pc is gewoon traag :S Wanneer ik niets doe is de CPU activiteit boven de 50% naar 70%en dat met een Q6600. :S

Is er meer bekend over de problemen met de update?

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Hmm ik veronderstel dat je met 09-04 de datum bedoeld, ik heb updates van 10-4 ... maar ik denk niet dat het tijdstip van installeren er veel toe doet.

Voor de rest heb ik geen opvallend hoge cpu load ... alles normaal :?
Pagina: 1