Intel DG965WH opstartproblemen i.c.m. eigen netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• aa.loedeman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Sinds gisteren heb ik zonder verdere wijzigingen aan het systeem en/of de software een stevig probleem met mijn vrij nieuwe pc. De pc start niet meer op (op een enkele gelukzalige poging na) maar komt terecht in een cyclus van één seconde aan, één seconde uit, etc. etc. Dit probleem was al een weekje aan de gang, maar pas sinds gisteren heeft de pc besloten dat hij niet meer mee wil werken.

Ik heb gisteren de hele pc uit elkaar gehaald (de complete troubleshooter doorlopen) om te kijken welk onderdeel dit gedrag oplevert en het volgende blijkt:
  • inpluggen van de netwerkkabel (mits er een link wordt gemaakt, dus aan de andere kant bijv. een switch) levert dit gedrag op.
  • Als ik de batterij van het moederbord verwijder en na een tijdje weer terug plaats, krijg ik twee CMOS errors (één dat de batterij weg is geweest en één checksum error) waarna de computer wel gewoon opstart.
  • Zet ik de computer uit en probeer ik weer op te starten, dan kan ik de cyclus van voren af aan opnieuw beginnen.
De netwerkaansluiting is een geïntegreerde aansluiting op mijn moederbord, de Intel DG965WH. Ik heb gisteren de nieuwste versie van de bios geïnstalleerd toen het de pc beliefde wel weer op te starten, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Weet iemand toevallig wat ik hiermee moet? Is het moederbord kapot, of lijkt er iets anders aan de hand te zijn?

Het vermogen dat de voeding moet leveren is niet het probleem. In de kast zit een Antec Phantom met 480w vermogen en de wattmeter geeft aan dat er niet meer dan 220w wordt verbruikt. Het probleem zit enkel en alleen in het al dan niet creëren van een link via de geïntegreerde netwerkaansluiting.

Als de pc eenmaal doorstart, dan is alles stabiel. Er treeedt dan geen enkel probleem op met de netwerkaansluiting. Daarom durf ik nog niet te zeggen of het een hardware probleem is... Heeft iemand wellicht ervaring met een soortgelijk probleem?

Ik heb over dit probleem ook een e-mail gestuurd naar Intel support. Als ik hieruit meer informatie krijg zal ik deze hier posten zodat een mogelijke lotgenoot er zijn of haar voordeel mee kan doen!

Eeuwige roem voor wie mij verder wil proberen te helpen _/-\o_ !

[ Voor 11% gewijzigd door aa.loedeman op 14-11-2007 11:40 ]

TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak