Philips 42PFL9632D/10 geen digitale zenders en guide

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jillespolak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik heb deze LCD TV nu een week, het beeld is via de UPC Mediabox DVR prima, maar mijn probleem is dat de tv zelf geen digitale zenders en guide inleest, wie kan mij helpen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat had je zelf al geprobeerd :? Wat lukt er wel, wat lukt er niet :? Kortom: meer info benodigd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Deze tv heeft uitsluitend een DVB-T tuner. Deze kan dus alleen overweg met een digitaal signaal via de ether, zoals digitenne in Nederland. De tv kan niet overweg met dvb-c signalen, digitale tv via de kabel. Of dit nu van bedrijven als @home, Casema, Multikabel, Caiway etc is (Irdeto coderig) of van UPC (nagravision codering) is, het werkt niet.

Voor dvb-t ontvangst met deze tv dient op de antenne aansluiting een antenne aangesloten te worden. Optimaal is een specifieke dvb-t antenne die bijvoorkeur buiten staat, maar een binnenhuis dvb-t antenne kan ook goed werken. Een coax kabel die op het eind voor ongeveer 10cm blank gemaakt is werkt soms ook, maar is niet aan te raden.
Zonder conax cam en smartcard van bijv digitenne kun je in nederland alleen Ned 1, 2 en 3 ontvangen (en mits je dicht bij de belgisch of duitse grens wonen misschien ook wat van hun kanalen. De overige kanalen in nederland zijn echter via conax gecodeerd.

Ik vermoed echter dat je de digitale kabelzenders van upc direct op de tv wil ontvangen, dit werkt dus niet, dit ligt niet aan een eventuele cam (zoals de alphacrypt voor oa @home) maar puur aan het feit dat de tv alleen een dvb-t tuner heeft en geen dvb-c of dvb-s (satteliet).

• jillespolak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06-2023
Zo dan weet ik dat, dan kan ik me er verder ook niet meer aan storen, via de UPC box doet hij het geweldig.

Hartelijk dank voor de goede uitleg