Het stil maken van een xfx 7900 GS

Pagina: 1
Acties:

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb dus het volgende ''' probleem '' ( bij gebrek aan een beter woord ). Ik heb dus een xfx 7900GS XXX 600 M ( Core 600 Mhz memory 1600 Mhz, standaard oc vanuit fabriek )

Maar aangezien het kleine rotfannetje op de videokaart toch een van de grootste veroorzakers is van geluid wil ik hier iets aan gaan doen. Ik heb het nu zo ingesteld in rivatuner dat hij in '' 2d '' modus maar op 25 procent van max toerental draait, dit helpt zeker, maar ik erger me aan de fan, zeker omdat ik er naast moet slapen.

Ik heb dus zitten denken aan dit soort koeler:
Arctic-Cooling Accelero S2

Maar nu de belangrijkste vraag, past dit uberhaupt op mijn videokaart aangezien bij de beschrijving staat:
Geschikt voor Radeon 9xxx, X300, X550, X600, X700, X800, X850, X1050, X1300, X1550, X1600, X1650 en GeForce 4 MX, 5200, 5500, 5600, 5700, 5900, 5950, 6600, 7300 en 7600.

Nu is het niet zo moeilijk om te zien dat mijn videokaart hier niet tussen staat, maar misschien weet iemand of de afstandspunten voor de bevestinging hetzeflde zijn ( vergeleken met de 7600 bijvoorbeeld )

Dan het 2e punt waar ik aan dacht, kan dit passieve koelertje deze videokaart een beetje koel houden ? videokaart is atm 56 graden idle, en rond de 70 stressed dacht ik.

Ik heb voldoende airflow in m'n kast ( 1 x 12 cm intake voor, 1 x 12 cm intake zijkant, 1 x 12 cm outtake achterkant, 1 x 8 cm bovenkant )

Ik hoop dat iemand mij hier uitkomst voor kan bieden, het is een goedkoop koelertje en zou precies moeten doen wat ik wil dat het moet doen :P.

Verwijderd

Beste Fatal Warrior,

Ik zou gewoon tot aankoop overgaan omdat je hoe dan ook een koelblok effectief aan zou kunnen brengen op je paradepaardje. En de 70 graden stressed zal die niet gauw behalen in geval van een goed geventileerde kastje. probeer het maar, want nooit geschoten is altijd mis.

Ze Specops

• Fatal Mind
  • Niet online
Hehehe, nieuwe naam, altijd leuk :P hehe

Tja, dus jij denkt dat ie que temps en montage punten wel gaat passen ? da's goed om te horen.

Nog iemand andere ideeen ? voor de prijs hoef ik het niet te laten, die 15 euro zal het hem niet wezen, maar als ik iets koop wil ik wel zeker weten dat het gaan passen.

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmm, heb m'n '' probleem '' al opgelost, ik ga voor deze : http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2325

Daar staat in de beschrijving gewoon dat ie op een 7900 past...

• Fatal Mind
  • Niet online
Sorry voor de tripple post, maaaaaaaaar, ik heb m'n temp eens zitten bekijken dan m'n videokaart, en idle is hij 50 graden, niet zo heel boeiend lijk mij, maar als ik eens ga zitten gamen voor een paar uurtjes ( Crysis ) dan word hij binnen no time 93 graadjes, nu is dit natuurlijk met een flut stock koelertje, maar zit nu wel te twijfelen aan de koeler die ik in gedachten had.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:55
mwa, pak der dan 1tje met een Fan. Ik heb een XFX 7900GT Extreme 520M versie, met deze http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2341 Kreng blijft tegen de 50 hangen, tot 60 max. En die fan hoor je niet, zeker niet met die fanmate der tussen (krijg je bijgeleverd) en deze omlaag draaien ;)

Specs!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tja, die fan doet het hem voor mij nou weer, ik wil van al die fans af, vandaar dat ik een passieve koeling neem, ik ga hem binnenkort kopen, en dan eventjes kijken hoe de temps zijn. Als ze niet boven de 100 uitkomen lijkt het me niet zo'n probleem ( gpu gaan toch tot 130 ofzo ? )

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als hij niet goed genoeg koelt, zet er dan gewoon een 80mm/92mm fan op die je op 5v laat draaien! Dan koeltie beter, en hoor je bijna niets.

[ Voor 9% gewijzigd door toimoi op 15-11-2007 17:51 ]

• Fatal Mind
  • Niet online
Nog eventjes een update, ik heb inmiddels succesvol een artic accelero S1 op de kaart geinstalleerd, en de kaart blijft zonder fans rond de 90 ~ 95 graadjes, niet echt veel heter als met de stock van dus. Vind het wat te warm, maar er zijn nieuwe fans in de bestelling, dus die gaan binnenkort de computer op, waardoor het wel een graad of 10 minimaal gaat schelen

Verwijderd

Een 92mm fan (bijvoorbeeld) op die giga-koeler richten en op 7 volt laten draaien. Dan gaat er zeker méér er van af dan die 10°C.
Pagina: 1