Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQL Plus] meerdere tabelen correct weergeven

Pagina: 1
Acties:

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik ben bezig om een Oracle databse te maken, nu heb ik hier nog een paar probleempjes mee.

Ik heb twee tabellen in Oracle.
Nu wil ik met een tekstbased script, de twee tabellen verschillend weergeven op 1 rapport in sql plus.
De eerste tabel moet eerst de typenaam krijgen met daarachter de waarde (deze tabel komt maar 1 keer voor op een rapport).
De tweede tabel moet een tabel blijven op het rapport.

Voorbeeld rapport:

Naam: Jan
Adres: tuinweg 1

Artikel aantal prijs
100002 5 10,00
100004 2 34,00

Hierbij staat Naam + adres in tabel 1 en Artikel + aantal + prijs in tabel 2

Ik krijg het met een select-from-where niet voor elkaar om de eerste tabel goed te krijgen.

Iemand een idee?

PS. ja, ik heb gegoogled en geprobeerd

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
0123456 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:28:
PS. ja, ik heb gegoogled en geprobeerd
Ja, en dan weten wij nog niet wat je al gevonden hebt en wat er niet aan werkte en al helemaal niet wat je geprobeerd hebt. Ik zie daar dan ook 0,0 van terug.
0123456 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:28:
Ik krijg het met een select-from-where niet voor elkaar om de eerste tabel goed te krijgen.
SQL:
1
Select Naam, Adres From Klanten Where KlantID = 0123456

:?
Kun je je probleem ook wat concreter maken? Wat lukt er niet?

Ik ken overigens amper iets van SQL Plus, maar moet je dan geen subreport hebben ofzo?
edit:

(oh, ik nam even aan dat er wat 'reporting a la Crystal Reports' in zat omdat je het hebt over "rapport in sql plus", maar schijnbaar niet dus). Je wilt dus gewoon query-resultaten in een commandline omgeving gaan layouten?

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 14-11-2007 01:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Het probleem is dat ik de gegevens van de eerste tabel niet op 1 lijn krijg

Als ik nu met select-from-where de eerste tabel maak dan geeft hij het volgende weer:

naam adres
Jan Tuinweg 1

Hiervan wil ik dus maken:
naam Jan
Adres Tuinweg1

Het moet wel allemaal tekstueel gebeuren, dus niet met Form-builder of zoiets

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
0123456 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:38:
Het moet wel allemaal tekstueel gebeuren, dus niet met Form-builder of zoiets
Dan denk ik dat je de verkeerde weg ingeslagen bent; in ben niet heel bekend met SQL*Plus, maar dat lijkt me nou niet de tool (op het eerste oog) om dat mee te doen. Je zou met wat ranzige constructies misschien nog wel die output onder elkaar kunnen krijgen, maar ik zou eerst eens bekijken of je wel de right-tool-for-the-right-job gebruikt :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 13:04
Misschien helpt het volgende:

SQL:
1
2
3
Select 'Naam ' ||Naam ||chr(10)||chr(13)|| 'Adres '||Adres as Tekst 
From Klanten 
Where KlantID = 0123456

Je kunt de Tekst dan als 1 element afdrukken. De chr(10) chr(13) zorgen dan voor de Enter.

[ Voor 24% gewijzigd door Sepio op 14-11-2007 13:10 ]