overbranden met de philips 3801

Pagina: 1
Acties:

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In het verleden heb ik mbv Nero 80 min cd's overgebrand tot bijna 82 min. Dit betrof audio cd's (That's write). Dit terwijl bij de cd-branderspecificaties staat aangegeven dat overbranden door de 3801 niet ondersteund wordt.

Laatst heb ik de nieuwste nero versie (5.0.3.8) geinstalleerd en geprobeerd een divX-bestand op cd over te branden. 715 meg op een 700 meg cd. Nu geeft Nero aan dat de cd-capaciteit onvoldoende is. :?

Wat is nu het probleem? Kan ik met mijn 3801 burner alleen audio cd's overbranden en geen data cd's? Of ondersteunt nero met z'n nieuwe versie de 3801 brander niet goed meer?
Ik weet het niet.
Iemand enige idee of ervaring hoe ik met mijn philips 3801 wel een data cd kan overbranden? En met welke software dan?

• Bar_en_boos
  • Niet online
:?
Niemand?

• Bar_en_boos
  • Niet online
Goed, nog even een eigen aanvulling op mijn bovengenoemde probleem.

Ik ben erachter gekomen dat de Philips 3801-brander (2x2x24) in combinatie met CDRwin in ieder geval audio goed kan overbranden. Overal staat aangegeven dat dit met deze brander helemaal niet kan. Het blijft raar.

CDRwin kan volgens mij alleen iso's en audio branden. Nu alleen nog een goed proggie vinden die ook data kan overbranden op mijn oude trouwe fikkertje. :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
geen idee

ik doe niet aan overbranden :)

P.S heb een philips 804k (32x8x4)
maar waarom risico nemen en niet gewoon normaal aantal files selecteren

• Bar_en_boos
  • Niet online
Uhm....tja, soms is het jammer net een nummer weg te laten die je eigenlijk wel op de cd zou willen hebben. Verder willen wij Nederlanders vaak net iets meer dan mogelijk zou zijn. Ook wel 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten' genoemd. ;)

Serieus, met divx-en is het soms bijna een noodzaak om te kunnen overbranden. Sixth sense is bijvoorbeeld 607 Mb.