Toon posts:

[Vista] verliest schermresolutie na reboot voor driverinstal

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

khad men drivers van men nvidia geforce 6600 geupdate voor windows vista 32bit.
na het installeren vraagt hij om opnieuw op te starten dus ik deed dat met gevolg dat hij mijn schermresolutie gereset heeft naar 640x480.

terug drivers geinstalleerd zonder opnieuw op te starten. alles is dan weer inorde maar het begint wel fel irritant te worden om telkens die drivers opnieuw te installeren.

weet iemand hier een oplossing voor alvast bedankt.
mvg

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Uh, gewoon je resolutie veranderen na de installatie? Het is redelijk normaal dat na een videokaartdriver installatie je beeld op standaardwaardes wordt ingesteld om problemen te voorkomen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je na het installeren van de drivers opnieuw opstart en de resolutie 1x goed hebt gezet moet het gewoon opgeslagen worden. Installeer je nu iedere keer weer die drivers?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ja iedere keer opnieuw bij het opstarten en dat na het intalleren de resolutie veranderen heb ik ook al 10x gedaan ik weet geen uitweg meer.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind je verhaal een beetje onduidelijk. Waarom installeer je bijvoorbeeld elke keer opnieuw de drivers? Even de resolutie veranderen lijkt me simpeler dan de drivers opnieuw te installeren om de resolutie te veranderen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou dan eens kijken of je de blijkbaar verkeerde driver kan uninstallen en de oude weer terugzet, eventueel met behulp van een herstelpunt?

Intussen pas ik je titel aan zodat de Windows versie er ook instaat (das hier gebruikelijk zoals je ook aan de rest van de topics kan zien hier).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nu onthoud hij de juiste drivers wel maar nu is mijn probleem nog steeds het zelfde.

de schermresolutie die blijft op 640x480 staan telkens als ik opnieuw opstart.

herstel punt had ik niet maar ik heb wel de juiste nvidia drivers geinstalleerd want ik weet hoe je deze zoekt op de nvidia site.

niemand nog suggesties of ideeën. heb ook al veel zitten google maar er staat nergens anders een soort gelijk probleem toch niet op nederlandse fora. Engelse daar staan wel problemen maar daar kan ik vrij slecht aan uit of wel werk de oplossing niet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dus, ff voor de duidelijkheid, want ik vind het ook een beetje een warrig verhaal:

- Je installeert een nieuwe driver voor je videokaart.
- Je reboot de PC.
- Je ziet dat de resolutie terug is gezet.
- Je zet de resolutie op de door jou gewenste stand
- later reboot je weer eens om wat voor reden dan ook
- Resolutie is weer gereset

Zo dus?

Dat is inderdaad wel een beetje vreemd. Misschien een idee om met Drivercleaner eens alle videodrivers grondig te verwijderen en een keer correct een driver te installeren?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
mooi idee maar al die drivercleaners zijn trials en kunnen meestal alleen detecteren en niks verwijderen heeft iemand een goeie die gratis?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

:?

Maar het scenario wat ik schetste klopt dus?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zeg dan gewoon: Ja Orion84, dat klopt dat is mijn probleem
Je blijft maar blaten en blaten maar zegt nooit duidelijk wat er nu aan de hand is :/

En over je drivers, deze moet je hebben

edit:
^Is ie weer eerder^

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 14-11-2007 19:07 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:06:
Zeg dan gewoon: Ja Orion84, dat klopt dat is mijn probleem
Je blijft maar blaten en blaten maar zegt nooit duidelijk wat er nu aan de hand is :/

En over je drivers, deze moet je hebben

edit:
^Is ie weer eerder^
ja dat installatie bestand heb ik al kga het nu testen of het lukt met die drivercleaner.

tis te hopen dat het werkt

Verwijderd

Ik heb overigens een soortgelijk probleem.
Nieuwe pc samengesteld, met Vista 64 bits en 8800 GTX kaart.
De resolutie blijft op de laagste stand booten. Natuurlijk is het simpel om de resolutie even te corrigeren maar hoe dan ook, het systeem onthoudt de nieuwe instelling niet. Iedere keer als ik opnieuw opstart staat de resolutie weer op 640*480. Ik heb een Samsung 226BW monitor, ook daar de nieuwe drivers van geinstalleerd.

Iemand een suggestie ?

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb destijds een zelfde probleem gehad met XP, dus ik hoop voor jou dat dit nog steeds werkt bij vista, want hier heb ik geen ervaring mee.

Je kan tijdens het opstarten "F8" duwen om naar veilige modus te gaan. Ergens tussen bovenaan "opstarten in veilige modus (met prompt, netwermogelijkheden,...) en helemaal onderaan "windows normaal starten" staat ook ergens een mogelijkheid om de vga instellingen aan te passen. Hiermee start je windows op met de 640*480 resulotie. Deze moet je vervolgens aanpassen naar de gewenste resolutie en opnieuw opstarten. Dit heeft bij mij destijds geholpen, nadat ik 2 dagen gezocht heb, verschillende drivers geinstalleerd had, diverse instellingen aangepast heb die allen niets hielpen tot ik toevallig uitkwam op het geen ik hierboven beschreven heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:12:

herstel punt had ik niet maar ik heb wel de juiste nvidia drivers geinstalleerd want ik weet hoe je deze zoekt op de nvidia site.
Volgens mij maakt Vista zelf een herstelpunt aan, automatisch voordat hij je een driver laat installeren, of zit ik nu fout? Mijns inziens zou je dus wél terug moeten kunnen naar dat punt van vóór de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
die drivercleaner heeft gewerkt maar het heeft niks aan de hele zaak opgelost.

nog steeds 640x480 bij opstarten.

oef ben ik nie de enige met dit probleem.

maar er moet toch een oplossing zijn hoop ik ( en nee geen format c)

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:11
Zo'n soort probleem heb ik wel eens op me laptop, zal wel iets met Vista te maken hebben.

Ik los het op door de resolutie op de gewenste stand te zetten en daarna de systeem op slaapstand. Na een minuutje van de slaapstand halen, pc rebooten en alles is weer normaal.

Het is het proberen waard..

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
thx da ga ik ook es proberen!

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds lukt het niet

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:11
Heb jij toevallig een keertje een beamer op gehad?

Hoe zie jij de windows log in scherm? is die wel op de juiste resolutie? OF veranderd de resolutie pas nadat ie door de login scherm is geweest?

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
foute resolutie!

die verranderde eerst wel mee als ik de resolutie instelde maar nu in eens ook weern niet meer.

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 12:52
Even kleine kick maar ik heb het zelfde probleem

De oplossing die hier boven word genoemd werkt niet echt. Bij mij is gelijk bij me inlogscherm de resolutie al op 640 x 480.

Vrij vervelend en ik kan niet echt een oplossing vinden, google vind wel veel problemen over een tweede scherm wat zijn resolutie verliest.

Maar vista wil ook niet echt onthouden dat winamp op mijn pc staat. Als ik winamp dan opstart dan komt alles weer in de menu's terecht. Maar daarvoor zijn ze foetsie.

een mod mag de titel wel aanpassen want het is dus gewoon bij een reboot en niet na driver install

Verwijderd

Ik heb ook een leuk probleem.

Ik heb gister een vista ultimate 64 bit OEM versie gekregen van een maat. Die erop gegooit (dual boot met XP) netjes mobo drivers erop gezet da ging goed. Maar toen kwam de ati radeon 3870 X2 driver... duurde om te beginnen 5 jaar om opnieuw op te starten en het scherm ging op zwart. PC was nog bezig dus ik liet hem maar gaan (tijdens installatie werd het scherm ook zwart en liet die ook 20 minuten gaan en dat ging goed)

uiteindelijk start ie opnieuw op maar ik kan geen hogere resolutie kiezen dan 1024x768 terwijl de standaard vista driver nog tot 1400x1050 gaat. Heb de nieuwste drivers gedownload van de website. 2 maal opnieuw geinstalleerd maar ik kom er niet verder mee. Heb gezocht naar vergelijkbare problemen op ati site en hier, maar kon niets vinden.

iemand enig idee wat ik moet doen? Windows updates afwachten ofzo?
Pagina: 1