Mediacenter op HDTV werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05-2025
Probleem met Mediacenter op onze nieuwe FULL HD TV.

Bij het nieuw kopen van de HDTV heb ik eigenlijk weinig rekening gehouden.
Bij het installeren van de tv, en natuurlijk het mediacenter op de tv (DVI naar HDMI) bleek dat de resolutie niet bepaald overheen kwam, met 1024*768 was het beeld groot genoeg, maar gewoon niet mooi genoeg!

Nou is mijn vraag of sommige van jullie ditzelfde probleem hebben gehad en daar een oplossing voor hebben, of gewoon een oplossing.

Een andere videokaart is mogelijk. (momenteel: onboard Nvidia Gefocre 6150 GPU max res. 1920*1440.)

Moederbord= asus A8N-VM CSM.

dus iemand een goed idee voor een videokaart die dit probleem helemaal oplost,
of een oplossing op een andere manier..

ik hoor het graag,

Maarten

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik mis eigenlijk wat je zelf al hebt geprobeerd? Heb je de nieuwste Nvidia drivers al geinstalleerd? Het je andere resolutions geprobeerd en wat was het resultaat?

Heb je al 1280x720 geprobeerd (720i) of 1920x1080 (1080i). Ook het aantal hz (50/60) kan schelen...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-07 23:44
ik snap al helemaal niet hoe je HD films wilt gaan kijken met onboard video :s

goedkoop kaartje dat in staat is tot het verwerken van HD film formaat zou hier de ideale oplossing zijn

ook raad ik je aan dan gelijk een kaart te kopen die HDMI out heeft, bespaart een hoop gezeur en HDMI > DVI > VGA voor het kijken van HD films

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
donotwant schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:02:
ik snap al helemaal niet hoe je HD films wilt gaan kijken met onboard video :s

goedkoop kaartje dat in staat is tot het verwerken van HD film formaat zou hier de ideale oplossing zijn

ook raad ik je aan dan gelijk een kaart te kopen die HDMI out heeft, bespaart een hoop gezeur en HDMI > DVI > VGA voor het kijken van HD films
Volgens mij heeft de 6XXX serie ook al purevideo om te helpen bij het decoderen.
En als een goeie sneller cpu hebt is het ook mogelijk om HD af te spelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En bovenstaande opmerkingen zijn dingen die je zelf met minimale eigen inspanning zelf had kunnen ontdekken. En aangezien die eigen inspanning hier als voorwaarde gehanteerd wordt gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.