Toon posts:

Hulp bij keuze Home Cinema-set

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een home-cinemaset te kopen. Maar nu zit ik eigenlijk met 2 probleempjes.
Ten eerst heb ik eigenlijk maar een kant waar ik de bedrading kan neerleggen (onder het raam door) maar daar zit dus ook een deur naar het balkon.
Dan blijven er dus eigenlijk 2 opties over...
1. De achterste 2 speakers aansluiting door middel van een draadloze verbinding. Maar of en hoe dit werkt weet ik dus niet (stroom enzo).
2. Of ik koop een 2.1 set. Maar zijn deze qua geluid vergelijkbaar met een goed 5.1 setje? Daarbij moet ik zeggen dat ik op m'n tv meubel weinig plek heb om 2 grote speakers te plaatsen. Dus de voorkeur gaat uit naar bevestiging tegen de muur.

Mijn budget is maximaal 400 euro.
Welke merken/typen raden jullie me aan?

Ik heb de Philips HTS6510 onder andere bekeken (nog niet beluisterd helaas) maar deze is niet met z'n voet tegen de muur te bevestigen geloof ik.

Nou, het is een heel verhaal geworden... hoop dat jullie dr toch een beetje uitkomen ;)

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 01:11
Lees de policy van het forum eerst zou ik zeggen. Een budget geven en van de rest verwachten dat ze iets voor je weten is not done hier :).

Maar wat betreft je vragen:

1. Maak een beetje creatief gebruik van kabel goot en je komt overal waar je zijn wil in je kamer. Draadloze speakers bestaan voor zover ik weet niet en als ze bestaan kosten ze minstens 8 keer je budget.

2. 5.1 is altijd mooier dan 2.1 in films en in sommige gevallen met muziek. Dus waar mogelijk zou ik voor 5.1 gaan maar dat is een keuze die je zelf zal moeten maken.

Voor de rest zou ik zeggen, ga naar verschillende HiFi winkels, beluister wat speakers, test wat versterkers en doe je eigen research eerst. Post dan wat je denkt te hebben gevonden en dan kun je hier om advies vragen.
Zoals al vaak verteld hier: Wat voor mij goed klinkt kan voor jou bagger klinken. Dus we kunnen niet zeggen: Dit merk klinkt goed en dit merk klinkt slecht. Was het maar zo makkelijk :).

Succes!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier kunnen we alleen maar op zeggen dat je aan de hand van je budget een shortlist moet maken, en dan zelf moet gaan luisteren.

Audio en HiFi forum policy - Het regime

klik!

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 14-11-2007 10:46 ]

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.