PC boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gisteren wou ik Windows Vista deinstalleren dus sluit ik mijn computer af. Eenmaal in de bios aangekomen kon ik het toch even niet laten om te overclocken :P
Ik ben dus aan het overclocken geweest en jawel, de pc boot niet meer. Ok dacht ik, CMOS Jumper even wisselen en weer terug doen en klaar is kees! Alleen toen ik dat wou kwam ik er niet goed bij en zijn ook alle kabels van de front panel header meegegaan. Oke, ik mijn Jumper verwisselen en die kabels er in ( Ik ga er vanuit op dit op de goede manier gedaan te hebben), maar hij bootte dus mooi niet. Ik weet bijna zeker dat ik ze er echt wel goed in heb gedaan. Anders moet ik gewoon iets doms over het hoofd zien. Kortom: De pc doet dus niks. Geen fans gaan aan, geen lampjes/ledjes en geen enkel geluid. Ik ben eigenlijk het spoor een beetje bijster. Misschien dat iemand mij kan helpen met de (simpele) gouden oplossing voor mijn front panel header? Of is er iets anders aan de hand?

Moederbord: ECS KV2 Extreme

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Begin eens met ervoor te zorgen dat je zeker weet dat alles goed is aangesloten. Haal desnoods het hele ding uit elkaar en bouw het opnieuw in om het te controleren.

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:11:
Begin eens met ervoor te zorgen dat je zeker weet dat alles goed is aangesloten.
Daar ben ik dus niet zeker van icm met die front panel header. Qua +/- aansluitingen etc.
Haal desnoods het hele ding uit elkaar en bouw het opnieuw in om het te controleren.
Het zit nu nog :P Heb alleen met die kabels lopen klooien die vermeld staan in de ts, dus ik denk ook dat daar het probleem ligt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kabels aansluiten kan niet moeilijk zijn. Gewoon alles losmaken en met de handleiding erbij het noodzakelijke aansluiten, laat de rest gewoon loshangen en kijk of hij dan start.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met alleen de naam van een moederbord zouden we een glazen bol nodig hebben om hier iets zinnigs over te zeggen. En verder staat hier veel nuttigs (niet alleen om te lezen, maar ook om te doen):

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.