Toon posts:

Foto's recupereren van een videocd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zit ik in het verkeerde forum voor mijn probleem, maar het heeft meer met foto's te maken dan met opslag: Ik zou graag foto's recupereren die op een videocd staan, want de "originele" zijn per ongeluk gewist en overschreven door een nieuwe windowsinstallatie. Bestaat er uberhaupt een recoverytooltje die dit kan?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Heeeeel fout!

Waar zijn die back-upjes !

Anyway, download MediaPlayer Classic, NVidia's media center ding of een andere media speler die screenshots kan maken en druk op het juiste moment op het juiste knopje. Maaaar ..... de kwaliteit zal gewoon om te huilen zijn, van foto's op 576i (ofzoiets) bij nogwat word je echt niet blij hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 13-11-2007 21:56 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

met fotoshop kan je normaal de foto's in volledige resolutie openen.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Huh?

Het gaat om een (Super)VideoCD hey. Verzameling foto's met overgangen en muziekje etc?

Zoja, dan ben ik er vrij zeker van dat het maximaal 576i(x480) zal zijn, aangezien DVD-hardware niet hoger gaat.

Pentaxiaan

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De resolutie op een typische VideoCD is niet bijster hoog. Dat is ook niet nodig, aangezien een normale TV een hele groffe resolutie heeft. Ook met 576x480 heb je nog niet bijster veel resolutie (maar foto's is meer dan geen foto's).

Je kan wellicht met een geeigend programma frames knippen en die als foto bewaren (VirtualDub gebruiken)?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou toch eerst een recovery programma op jouw harde schijf loslaten. De kans is groot dat je de foto's nog kunt recupereren tenzij je de HD al vol hebt geladen.

De standaard resolutie van een VideoCD is overigens 352x288 oftewel 0,1 megapixel ;)

Verwijderd

Twister336 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:41:
Ik zou toch eerst een recovery programma op jouw harde schijf loslaten. De kans is groot dat je de foto's nog kunt recupereren tenzij je de HD al vol hebt geladen.

De standaard resolutie van een VideoCD is overigens 352x288 oftewel 0,1 megapixel ;)
dat hoort toch eerder 1 megapixel te zijn...(?)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
352 x 288 is bij mij nog steeds 101.376. 0,101376 megapixels dus.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:44:
[...]

dat hoort toch eerder 1 megapixel te zijn...(?)
Nee

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Google maar eens op het volgende:

Kodak PhotoCD Acquire Module

photocd != videocd

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:15

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:07:
Google maar eens op het volgende:

Kodak PhotoCD Acquire Module

photocd != videocd
Nou, volgens mij niet...
Zie:
http ://en.wikipedia .org/ wiki/ PhotoCD
Kodak PhotoCD is iets heel anders...

VideoCD en SVideoCD zijn foto-cd-rom's die je kunt maken met bijv. Nero. De foto's staan er in een (erg) lage resolutie op: genoeg voor een TV-scherm (+/- 624x288), maar niet om ze af te drukken of op de PC te bekijken.

K70 + glas van 10 tot 300mm...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PvH18 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:41:
[...]

Nou, volgens mij niet...
Zie:
http ://en.wikipedia .org/ wiki/ PhotoCD
Kodak PhotoCD is iets heel anders...

VideoCD en SVideoCD zijn foto-cd-rom's die je kunt maken met bijv. Nero. De foto's staan er in een (erg) lage resolutie op: genoeg voor een TV-scherm (+/- 624x288), maar niet om ze af te drukken of op de PC te bekijken.
!= staat voor is niet gelijk aan.
Pagina: 1