Toon posts:

[XP] Bijna volledig onbruikbaar na crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens normaal gebruik van mijn laptop crashte mijn systeem opeens. Windows liep vast en de muziek die speelde bleef hangen. Tijdens de restart verscheen er 1ms lang het blauwe systeemfout scherm een seconde of 2 na het windows-logo, waarna de pc weer herstartte. Na de computer op te hebben gestart via de windows-cd kwam ik pas weer verder dat dit scherm en kon ik weer normaal inloggen, maar mijn windows-installatie is vanaf dat moment vrij onbruikbaar geworden.
  • niet meer kunnen knippen en plakken (slepen werkt ook niet meer)
  • trage opstart (vooral na inloggen)
  • netwerkadapters zijn verdwenen uit apparaatbeheer
  • vensters verschijnen niet in taakbalk
  • niet mogelijk geluid af te spelen
  • netwerkadapters uit netwerkomgeving verdwenen (niet uit apparaatbeheer maar daar is het weer onmogelijk om de eigenschappen te openen..van alle hardware)
..en ga zo maar door.

Voor zover ik weet heb ik de nieuwste updates. Wie o wie kan mij helpen?!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of SFC nog start, dan zou je kunnen proberen de systeem bestanden te herstellen (vanuit een command promptje SFC /scannow of /scanonce is de beste keuze). Werkt dat niet dan zou ik gewoon een reinstall doen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
Je zou een repair kunnen proberen via cd

Edit: seconde te laat.. plz ignore ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 13-11-2007 21:26 ]

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:25:
Kijk eens of SFC nog start, dan zou je kunnen proberen de systeem bestanden te herstellen (vanuit een command promptje SFC /scannow of /scanonce is de beste keuze). Werkt dat niet dan zou ik gewoon een reinstall doen.
Heb ik zojuist geprobeerd. Geen reactie als ik vanuit de cmd probeer. Reinstall ga ik waarschijnlijk zo aan beginnen na wederom via cmd wat files naar een veilige locatie heb gekopieerd.

Het probleem gaat alleen misschien iets verder ben ik bang..

Toen ik via de backup-functie van windows een aantal essentiele dingen+nog wat meer op een draagbare HDD kopieerde en deze vervolgens op een andere pc aansloot gebeurde er iets vreemd. Tijdens het kopieeren (droog, dus zonder de images te openen oid) hield de desbetreffende pc er ook mee op, op dezelfde manier als mijn laptop. Na een restart was opeens de HDD waarop ik alles aan het kopieeren was van de aardbodem verdwenen; alleen in de BIOS is die nog te zien, in windows zelf niet eens meer via recovery-programma's.

Daarom dacht ik dus: kan dit met een boot virus te maken hebben?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het zou een virus kunnen zijn, maar dar kan een goede virusscanner je uitkomst over bieden. Het kan ook zijn dat die schijf stuk is, brakke schijfstations vind Windows niet zo leuk en kan hij redelijk goed op hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:37:
Het zou een virus kunnen zijn, maar dar kan een goede virusscanner je uitkomst over bieden. Het kan ook zijn dat die schijf stuk is, brakke schijfstations vind Windows niet zo leuk en kan hij redelijk goed op hangen.
Is wel redelijk toevallig dat die HDD er daardoor opeens mee ophoudt...

Maaarrrrr...laten we voor nu even bij die laptop blijven aub :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:42:
[...]

Is wel redelijk toevallig dat die HDD er daardoor opeens mee ophoudt...

Maaarrrrr...laten we voor nu even bij die laptop blijven aub :)
Is idd toevallig, maar zeker niet uit te sluiten.

Om die hdd te benaderen zou je ook altijd nog een livelinux kunnen pakken als ubuntulive of knoppix.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:44:
[...]

Is idd toevallig, maar zeker niet uit te sluiten.

Om die hdd te benaderen zou je ook altijd nog een livelinux kunnen pakken als ubuntulive of knoppix.
Denk je dat er iets te fixen is aan de xp installatie op mijn laptop of niet?! Brand zo meteen een cd'tje met McAfee trial (heb geen virusscanner geinstalleerd...) en SDfix..nog andere programma's die te proberen zijn?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als SFC er al niets mee kan dan zou ik gewoon een reinstall doen. Misschien dat het je lukt na uren klooien, maar een reinstall is sneller en je weet zeker dat het weer 100% werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:57:
Als SFC er al niets mee kan dan zou ik gewoon een reinstall doen. Misschien dat het je lukt na uren klooien, maar een reinstall is sneller en je weet zeker dat het weer 100% werkt.
Is het normaal dan dat sfc een melding geeft na het controleren. Deed de scan niet in dos of veilige modus..

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken bij services en daar staat vrijwel alles op 'gestopt' (allemaal op ong 8 na). Ook is de tab 'uitgebreid' helemaal leeg. Bij standaard staan alle services wel maar die kan ik weer niet starten vanwege een foutmelding.

Bij msconfig stond de opstartprocedure ook niet als 'normaal opstarten' maar als 'selectief opstarten' geselecteerd. Dit stond 100% zeker oorspronkelijk op normaal..

Vreemd.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Heb je al een repair of reinstall gedaan dan? er staat in je posts dat je dat gaat proberen, maar ik zie niet wat daaruit voortgekomen is.

Dat de andere pc er ook mee kapt de harde schijf te zien is erg vreemd overigens. Is daar al verandering in?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:20:
Heb even gekeken bij services en daar staat vrijwel alles op 'gestopt' (allemaal op ong 8 na). Ook is de tab 'uitgebreid' helemaal leeg. Bij standaard staan alle services wel maar die kan ik weer niet starten vanwege een foutmelding.
En wat is die foutmelding dan?

Want als zo goed als elke essentiele service niet kan starten kan je inderdaad al die rare symptomen krijgen die je nu ziet.

Ook al in de FAQ gekeken wat je kan doen in geval van een systeemcrash?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11

s3.

Ik heb precies dezelfde probleem op het momemt dat mijn SFC service niet start. Ik kan ook niks op andere schijf zetten omdat kopieeren of sleepen niet lukt. Branden gaat ook niet omdat IMAPI service uitstaat !!! :@
Iemand ???

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En branden met nero? Werkt dat wel? IMAPI is namelijk de brandservice van Xp, hier heeft Nero niets mee te maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• s3.

s3.

Nero krijg (ik althans) ik niet geinstalleerd omdat Windows Installer service uitstaat, en anders krijg je wel een fout dat hij een file niet can encrypteren oid.

Heb xcopy via dos geprobeert maar die kopieert alleen de mappen zonder inhoud, en copy zelf is alleen per bestand..gezien er 24000 bestanden inzitten.. 8)7 ga ik dat niet doen.
Ik ben nu aan het rarren naar andere partitie alleen duurt 2/3 uur.
Zijn er andere mogelijkheden om mee te kopieeren zonder dat die de clipboard service gebruikt. ?

[ Voor 51% gewijzigd door s3. op 15-11-2007 17:36 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

s3,

Niet om het een of ander, maar je 'kaapt' nu andermans topic met je eigen probleem.

Om je een andere oplossing te bieden: Zorg dat je iets als een Ubuntu LiveCD gebruikt, backup je spullen (Ubuntu kan je ook CDs en DVDs mee branden) en Reinstall.

Ik heb je vorige topic [XP] Explorer.exe blijft crashen en restarten niet voor niks naar B&V verhuisd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• s3.

s3.

Excuses hiervoor, bedoelde het niet zo.. alleen omdat we dezelfde probleem delen wou ik een overzicht geven van de feiten :)
Maargoed, ik heb al een andere shell gedownload en ik kan via daar alles kopieeren naar een andere partitie.
Wat mij betreft mag mijn eige topic close, ik pm je wel als ik die later nog nodig heb :)
Pagina: 1