[Leopard] Naam hoofdmap wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Nu een tijdje een Mac te hebben en alles nu eindelijk alles zo is ingericht wat ik fijn vind heb ik eigenlijk nog 1 wens wat ik graag wil veranderen maar zou niet weten waar.

Wat ik graag zou willen is me hoofdmap van naam wllen wijzigen, want op dit moment is dat me voornaam+achternaam aan elkaar, liever heb ik dit gewoon in me voornaam alleen, ik heb al bij accounts gekeken en daar staat als gebruikersnaam al op me voornaam.

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/9716/afbeelding2my4.jpg
(Naam wazig gemaakt ivm geen zin om voornaam plus achternaam op het internet te hebben :) )

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het veranderen van de naam van de Home folder is iets wat door Apple sterk wordt afgeraden:
Important: Do not change the name of a home folder. If you do, you may have trouble locating items the next time you use your computer.
Als je de naam van de Home folder wil aanpassen, dan zul je een nieuwe gebruiker aan moeten maken en alle bestanden en instellingen van je oude Home folder naar de nieuwe kopiëren. In Mac OS X: How to change user short name or home directory name staat hoe je dat moet doen. De procedure is wel voor Mac OS X 10.2.8, maar werkt ook onder 10.3, 10.4 en 10.5.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:44

Eris

-

Het lukte me door bij user account de user name te wijzigen. En het was klaar (Leopard)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Hoef je in Leopard niet bang meer voor te zijn, daar kun je simpelweg niet meer de naam van je homedir veranderen zoals dat onder Tiger wel kon en waardoor mensen hun hele account om zeep wisten te helpen (en dat is dan ook de reden waarom je dat niet moet doen). Ook in de terminal middels sudo is het niet mogelijk. Mensen kunnen dus hun account niet meer om zeep helpen en dat scheelt echt aanzienlijk :)

Ik ben bang dat het artikel van Daedalus dan ook niet meer werkt en dat je alleen maar je naam kan veranderen door een nieuw account te maken.

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Aah oke bedankt voor de informatie, ik heb dan ook maar een extra account gemaakt. Is het misschien mogelijk om informatie over te zetten naar dit account? En dan doel ik op iTunes bibliotheek en al me Safari favorieten. Want voor de rest lees ik al me spullen vanaf me externe schijf.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat is soweiso mogelijk (itunes bieb en safari favorieten)

1 mogelijkheid is om binnen die 2 programma's hetgeen te exporteren wat jij wilt (en te importeren vanuit je nieuw account)

een andere mogelijkheid is gewoon de mappen/bestanden pakken en die overkopieren.

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ninety schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:19:
Nu een tijdje een Mac te hebben en alles nu eindelijk alles zo is ingericht wat ik fijn vind heb ik eigenlijk nog 1 wens wat ik graag wil veranderen maar zou niet weten waar.

Wat ik graag zou willen is me hoofdmap van naam wllen wijzigen, want op dit moment is dat me voornaam+achternaam aan elkaar, liever heb ik dit gewoon in me voornaam alleen, ik heb al bij accounts gekeken en daar staat als gebruikersnaam al op me voornaam.

[afbeelding]
(Naam wazig gemaakt ivm geen zin om voornaam plus achternaam op het internet te hebben :) )
offtopic:
Je weet toch dat je voor en achternaam in je GoT profiel staan?
;)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Pagina: 1