Toon posts:

[Apache/.htaccess] RewriteRule werkt niet in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem betreffende het toepassen van RewriteRules in een .htaccess bestand. Al mijn RewriteRules werken uitstekend in Firefox, maar in IE gaat het mis. Een voorbeeld van een rule die werkt in Fx maar niet in IE is bijvoorbeeld:

code:
1
RewriteRule ^bedrijvengids/*$ /btp_nieuw/index.php?p=bedrijven_zoeken [L]

In Fx wordt www.site.nl/btp_nieuw/bedrijvengids keurig herschreven naar www.site.nl/btp_nieuw/index.php?p=bedrijven_zoeken. In IE echter krijg ik een 404. Door middel van Telnet heb ik het probleem kunnen herleiden naar het niet meesturen van een Host: header met de HTTP-request:

code:
1
2
GET /btp_nieuw/bedrijvengids HTTP/1.0
Host: site.nl

werkt,

code:
1
GET /btp_nieuw/bedrijvengids HTTP/1.0

geeft een 404.

Het vervelendste is nog dat IE sporadisch wel een Host: lijkt mee te sturen waardoor ik dacht dat ik het probleem had opgelost, maar het toch weer terug kwam.

Uiteraard heb ik Google geraadpleegd, maar ik kon nergens een oplossing vinden of zelfs maar iemand die hetzelfde probleem had. De server waarop het probleem zich voordoet draait Apache 1.3. Op mijn localhost met Apache 2.2 heb ik geen enkel probleem. De server updaten zou natuurlijk een mooie oplossing zijn, jammer genoeg beheer ik de server waar het om gaat niet. Daarom vraag ik hier of iemand een idee heeft hoe ik dit probleem anders op kan lossen.

Alvast bedankt! B)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Wat geberut er als je die flag [L] weg haalt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
shoarmaboer21 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:52:
Wat geberut er als je die flag [L] weg haalt?
Dan gebeurt er hetzelfde.