Ik weet niet precies hoe ik dit moet verwoorden maar ik probeer iets (in mijn ogen) simpels te doen, helaas lukt dat niet.
Heel simpelgezegd komt het neer op 1 tabel met omzet informatie van winkels. Deze tabel bevat (uitgekleed) een winkel_id, segment_id, omzet bedrag en maand + jaar.
Nu wil ik in 1 query per winkel EN segment de omzet van bijv. juni 2007 vergelijken met juni 2006. Als output moet deze informatie naast elkaar komen in 2 kolommen samen met de maand+jaar (datum), winkel_id en segment_id.
Deze informatie komt dus uit 1 tabel.
Ik heb het als volgt geprobeerd:
In de subquery probeer ik dus te refereren naar de kolommen van de "main query"
Deze query wordt wel uitgevoerd en geeft dus geen foutmeldingen, echter is de waarde in kolom omzet_bedrag2 steeds hetzelfde. Hier zou dus de omzet van juni 2006 moeten staan voor die betreffende winkel+segment. Ik heb dus gekozen voor een subquery.
Ben ik in de goede richtig bezig of is het belachelijk/omslachtig wat ik probeer te doen?
Alvast
Heel simpelgezegd komt het neer op 1 tabel met omzet informatie van winkels. Deze tabel bevat (uitgekleed) een winkel_id, segment_id, omzet bedrag en maand + jaar.
Nu wil ik in 1 query per winkel EN segment de omzet van bijv. juni 2007 vergelijken met juni 2006. Als output moet deze informatie naast elkaar komen in 2 kolommen samen met de maand+jaar (datum), winkel_id en segment_id.
Deze informatie komt dus uit 1 tabel.
Ik heb het als volgt geprobeerd:
SQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT omzet_bedrag, omzet_jaarmaand, omzet_winkel_uid, omzet_ksp_uid, (SELECT omzet_bedrag FROM omzetten WHERE omzet_jaarmaand = '01/06/2006' AND omzetten.omzet_winkel_uid = omzet_winkel_uid AND omzetten.omzet_ksp_uid = omzet_ksp_uid) AS omzet_bedrag2 FROM omzetten WHERE omzet_jaarmaand = '01/06/2007' |
In de subquery probeer ik dus te refereren naar de kolommen van de "main query"
Deze query wordt wel uitgevoerd en geeft dus geen foutmeldingen, echter is de waarde in kolom omzet_bedrag2 steeds hetzelfde. Hier zou dus de omzet van juni 2006 moeten staan voor die betreffende winkel+segment. Ik heb dus gekozen voor een subquery.
Ben ik in de goede richtig bezig of is het belachelijk/omslachtig wat ik probeer te doen?
Alvast