Update 52 [naar klant gemaild] 09:35 13-11-2007
Van: , Operations
Geachte heer/mevrouw ,
Aangezien hieruit blijkt dat de maximale snelheid blijft hangen op de 6 MB zoals u aangeeft.
Heb ik vandaag uw profiel weer terug gezet op 6 MB.
Dit zal betekenen dat u gebruik kunt maken van de volledige 6 MB.
Met vriendelijke groet,
Teamleider Support
Status Afgehandeld
Update 51 09:01 13-11-2007
Interne update
Update 50 [naar klant bevestigd] 08:35 13-11-2007
Van:
Terug naar de vroege jaren 90 tijd met 56k analoge modems! Upload wel ok.
Update 49 [naar klant bevestigd] 08:35 13-11-2007
Van:
Ik kan nu zelfs nauwelijks meer internetten! Mijn modem vanmorgen 1 minuut uitgeschakeld, nog steeds ziet deze 6 mbit down/07 up. Zie onderstaand screenshot, ik kan nu.nl nieteens fatsoenlijk geopend krijgen, pagina is maar half geladen maar aan DU meter kun je zien dat er gewoon niks gebeurt!!!
Tijdens het typen van dit bericht is ie nog steeds bezig om binnen te halen (2 min.later)
Update 48 [naar klant bevestigd] 23:55 12-11-2007
Van: ,
vreemde is dat upload wel goed gaat
downloadtest meteen er achteraan:
onbegrijpelijk.
Update 47 [naar klant bevestigd] 23:50 12-11-2007
Van:
Hallo,
ik heb mijn modem 2 maal herstart, aan begin van de avond en zojuist rond 23.35 uur. Ik heb nog steeds 6mbit in het profiel in het modem staan, en de download is echt VERSCHRIKKELIJK!
Update 46 [naar klant gemaild] 16:56 12-11-2007
Geachte heer/mevrouw,
We hebben vandaag uw profiel weer terug gezet op 8 MB.
Zodat u op dit moment kunt testen of u nu wel een hogere snelheid kunt behalen.
Hopend u hierbij voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Teamleider Support
Toegew. persoon
Status Beantwoord
Update 45 12:29 12-11-2007
Interne update
Update 44 12:27 12-11-2007
Interne update
Update 43 13:04 09-11-2007
Interne update
Update 42 16:40 08-11-2007
Interne update
Update 41 [naar klant bevestigd] 16:10 08-11-2007
Van:
Hallo,
omdat ik vermoed dat de capaciteit ergens onder de maat is (omdat vnl. op drukke momenten de boel flink terugzakt) wil ik toch graag weer terug naar 8mbit. Ik heb niet het idee dat er wat anders loos is waardoor de verbinding traag kan zijn en het daarom niet verstandig zou zijn om terug te gaan. Bedankt voor de support. Overstappen naar andere providers zal waarschijnlijk niets uithalen omdat deze dezelfde centrale in mijn stadje gebruiken, en alles over hetzelfde koperdraadje naar naar toe gaat...
Vriendelijke groet,
Update 40 [naar klant gemaild] 15:13 08-11-2007
Van: Operations
Geachte heer ,
Ik heb nogmaals de case voorgelegd aan onze storingendesk. Wij kunnen de lijn op 8 mb zetten. U loopt dan weer sterk de kans dat de lijn instabiel gaat werken.
Dat de downloadsnelheid wisselt kunnen wij helaas niet verhelpen. De externe factoren afstand centrale, kwaliteit koper in de grond daarop heeft Solcon geen invloed. Ik vind het vervelend om te zeggen er kan niet meer worden geoptimaliseerd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Teamleider support
Status Beantwoord
Update 39 15:58 07-11-2007
Interne update
Update 38 15:06 07-11-2007
Interne update
Update 37 14:57 07-11-2007
Interne update
Update 36 09:59 07-11-2007
Interne update
Update 35 05:25 07-11-2007
Van: Automatische verwerking
Ticket heropend op geagendeerde datum
Status Open
Update 34 10:25 06-11-2007
Interne update
Update 33 09:57 06-11-2007
Interne update
Update 32 21:42 01-11-2007
Van: , via Serviceweb
Het is weer vreselijk slecht deze avond. Ik ga hiermee het klachtentraject in, als dat niets oplevert is het klaar met Solcon!
http://www.solcon.nl/veldk201/011107.png
Status Open
Toegew. persoon
Update 31 21:52 31-10-2007
Het is gewoon weer bar en bar slecht deze avond. Ik weid het probleem aan ondercapaciteit. Ik heb over het algemeen overdag geen problemen. Waarom alleen in de avonduren?? De lijn is dus zeker niet bepaald stabiel! En het kan ook niet aan de kwlaiteit van het koper liggen, dan zou ik er altijd last van gehad hebben. Het is ook een heel lange tijd perfect geweest op 8mbit, ook in de avonduren. Ik haalde dan met gemak 840kb/s aan download snelheid.
Ik heb twee tests gedaan. Eén op mijn laptop, via een vaste UTP verbinding en wireless staat momenteel zelfs niet geconfigureerd om alles uit te kunnen sluiten. Op moment van de test staan er geen andere PC\'s aan. De waarde geeft niet bepaald \'stabiel\' 6mbit!!!!!!!
http://www.solcon.nl/veldk201/triest31100701.png
En vanaf een desktop PC, laptop weer uitgezet, nog steeds wireless uit:
http://www.solcon.nl/veldk201/triest31100702.png
En voor de zekerheid een dubbelcheck door te testen vanaf een usenetserver:
http://www.solcon.nl/veldk201/triest31100702.png
Het ligt dus alleen aan de verbinding, en dan alleen (m.n.) in de avonduren. Maak je mij niet wijs dat het aan iets van een kabeltje ligt! Capaciteitsproblemen! Het heeft vaak genoeg goed gewerkt, alleen toen ik over ben gegaan begin dit jaar van 4 naar 8 heeft het eens even noet goed gewerkt en later was dat vanzelf?! verholpen. Het is van de laatste maanden dat opeens de verbinding gewoon ruk is als het drukker wordt. Er zijn dus niet opeens koperdraadjes geoxideerd of extra klem gaan zitten onderweg, geloof ik helemaal niks van!
Ik ben het hier absoluut niet mee eens, en als er niets aan gedaan wordt zeg ik mijn abonnement bij Solcon op!!!!!!!!!!!!
Status Open
Toegew. persoon
Update 30 [naar klant gemaild] 15:55 30-10-2007
Geachte heer,
Wij voeren liever geen upgrade uit naar 8mb gezien de problemen op deze snelheid in het verleden. De lijn is nu stabiel op 6Mb.
Betreffende het down-upload problemen welke u ondervindt. Hieraan kunnen wij helaas niets meer optimalisereb. Al het mogelijke is reeds geprobeerd en uitgezocht. De schommelling is naar alle waarschijnlijkheid te wijten aan de overboeking die 1:50 is.
Het spijt mij u niet verder te kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Teamleider support
Status Beantwoord
Update 29 15:36 30-10-2007
Interne update
Update 28 09:37 30-10-2007
Interne update
Update 27 21:35 29-10-2007
Interne update
Update 26 19:49 26-10-2007
SHIT! Te vroeg gejuiched!!!! Half uur later is het weer huilen met de pet op!!!!!!
http://www.solcon.nl/veldk201/261007.png
Om te checken dat echt aan de verbinding ligt 2 maal via speedtest.net gechecked, hier zie je nog een stuk van de ftp-download van jullie site, een downloadmeting van de eerste test met daarna een upload test en dan als laatse tijdens het meten van de 2e downloadtest een screenshot:
http://www.solcon.nl/veldk201/26100702.png
Status Open
Update 25 19:27 26-10-2007
en vanavond gaat het opeens buitengewoon goed, zo\'n strakke downloadlijn heb ik lang niet gezien. Ik heb als test een voip gesprek gestart, de geluidskwaliteit bleef gewoon goed en je ziet de download precies op moment van gesprek een paar kB/s inzakken. Zie
http://www.solcon.nl/veldk201/voip_test.png
Nu niet weer overhaast de conclusie gaan trekken dat de storing verholpen is, want vooralsnog zit ik nog steeds niet op 8 mbit zonder problemen, wat wel vaak genoeg zo gewerkt heeft. Daarbij mis ik nu ook zo\'n 40% aan uploadsnelheid.
Om daar nog op terug te komen, ik moet GEMAKKELIJK 8 mbit kunnen halen, zie schema op:
http://www.solcon.nl/veldk201/afstand.png
Ik vind de 1800 meter enigzins optimistisch, 2300 wel erg overdreven. Laten we het er op houden dat het ergens in het midden ligt, dan moet ik met gemak 12 mbit/s kunnen halen, dus zeker ook de helft (wat ik niet wil) en ook met gemak dus de 8mbit! (wat ik wel wil).
Status Open
Update 24 18:58 25-10-2007
100% zeker dat er geen andere PC\'s aan stonden, ook geen gebruik van voip. Overigens heb ik het idee dat het modem zelf al bandbreedte reserveert voor voip, want ik heb ook altijd een goede geluidskwaliteit als ik op volle snelheid wat download (zoals het testbestand of vanuit nieuwsgroepen). Als DU meter op dat moment meeloopt is de snelheid even hoog als wanneer er niet gebeld wordt. Als DU meter flinke dippen tot soms bijna 0 kb/s registreet dan is het geluid van voip ook slecht. Staat nog wel ergens beschreven. Maar als ik testresultaten laat zien is dat met 1 computer aan en zonder gebruik voip, anders vermeld ik dat er bij.
Status Open
Update 23 17:50 25-10-2007
Interne update
Update 22 [naar klant gemaild] 17:31 25-10-2007
Van: , Firstline FO
Geachte heer/mevrouw ,
Tijdens het downloaden waren er toen ook ander pc's aangesloten, maakte u toen toevallig gebruik van digitale telefonie. kunt u uitsluiten dat tijdens deze test er geen andere pc's / programma's gebruik maakten van uw internet verbinding.
Met vriendelijke groet,
Support
Toegew. persoon
Update 21 12:26 25-10-2007
Van:Serviceweb
alle screenshots zijn afkomstig van mijn pc die via een vaste utp verbinding aangesloten zit. Als de downloadsnelheid in orde is zie ik met wireless inderdaad een wat grilliger verloop, dit komt waarschijnlijk door alle beveiligingen van WPA e.d. die er nogeens bovenop komen. Om die reden heb ik alles via een UTP kabel getest.
Status Open
Update 20 [naar klant gemaild] 10:28 25-10-2007
Van: Firstline FO
Geachte heer/mevrouw ,
Ik heb gezien dat uw modem correct ingesteld staat, ook heb ik gezien dat u draadloos werkt.
De screenshots die u heeft gemaild zijn de gemaakt terwijl u draadloos verbonden was met het modem of via een kabel.
Met vriendelijke groet,
Support
Status Beantwoord
Update 19 09:56 25-10-2007
weer aangezet voor jullie, 20 minuten de tijd!
Remote Assistance
Remote assistance is currently enabled.
The remote assistance connection is not used.
Click on the \'Disable Remote Assistance\' button to disable remote assistance access to your SpeedTouch.
Status Open
Update 18 09:56 25-10-2007
je moet wel snel zijn! want..
By clicking on the \'Enable Remote Assistance\' button your SpeedTouch will be accessible from your broadband connection. After 20 minutes of inactivity, or on reboot, remote assistance will be automatically disabled.
Status Open
Update 17 09:53 25-10-2007
aangezet:
Remote Assistance
Click on the \'Disable Remote Assistance\' button to disable remote assistance access to your SpeedTouch.
Status Open
Update 16 09:28 25-10-2007
aangezet:
Remote Assistance
Status Open
Update 15 [naar klant gemaild] 09:09 25-10-2007
Geachte heer/mevrouw ,
Heeft u mischien ook via telnet dingen ingesteld zodat wij er van buitenaf niet meer bij kunnen.
Wij willen graag instellingen controleren in het modem maar krijgen geen verbinding met het modem.
Als u geen poorten geblokkeerd heeft kunt u dan de modem een herstart geven zodat wij er weer bij kunnen.
Met vriendelijke groet,
Support
Status Beantwoord
Update 14 10:39 24-10-2007
Interne update
Update 13 09:07 24-10-2007
Interne update
Update 12 17:18 23-10-2007
ALJEBLIEFT ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LEES UPDATE 6 VAN TICKET 557948!
Ik word hier SCHIJTZIEK van!!!!!!!!
KOM NU EENS MET ECHTE OPLOSSINGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Status Open
Update 11 [naar klant gemaild] 10:20 23-10-2007
Van: iemand, Firstline FO
Geachte heer ,
De Speedtouch 716 dient bijgewerkt te worden naar de nieuwe software versie om uw digitale telefonie en Internet verder te optimaliseren en diverse problemen op te lossen. Het proces zal ongeveer 20 tot 30 min van uw tijd in beslag nemen.
Om de Speedtouch 716 bij te werken, dient u twee software bestandjes te downloaden vanaf de Solcon Website en op te slaan op uw harde schijf.
U kunt de twee bestandjes vinden door de volgende url in de adresbalk van uw Internet Explorer te kopieren.
ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/Speedtouch%20716v5/
Het gaat om de volgende bestanden:
- 716_Upgrade_R62H5_sip.exe
- st716solcon_v4.exe
Upgraden van uw Speedtouch
Als deze is opgeslagen, dient eerst de 716_Upgrade_R62H5_sip.exe te worden uitgevoerd. U moet er wel zeker van zijn dat uw Speedtouch met een netwerkkabel is aangesloten. De upgrade zal ongeveer 5 tot 10 min in beslag nemen. U kunt dit doen door de volgende stappen uit te voeren.
1. U klikt dubbel op 716_Upgrade_R62H5_sip.exe
2. Daarna kunt u op setup klikken
3. Hierna kunt u op volgende klikken
4. Het upgrade bestandje gaat zoeken naar uw Speedtouch, als die gevonden is, moet u nog een keer op volgende te klikken
5. U ziet nu de Firmware gegevens.
Hier moet u nog een keer volgende klikken 6. U ziet nu een scherm waarin gevraagd wordt of u het zeker weet dat u de Speedtouch wilt bijwerken. U kunt dit doen door links onderaan Ja, ik ben zeker aan te vinken. Daarna kunt u weer op volgende klikken.
De Speedtouch 716 wordt nu bijgewerkt.
Configureren van uw Speedtouch
Daarna dient het bestandje st716solcon_v4.exe te worden uitgevoerd. Deze installatie zal ongeveer een kwartier van uw tijd in beslag nemen. Deze installatie zorgt ervoor dat uw modem weer wordt geconfigureerd, zodat uw internet en digitale telefonie weer werkt.
1. U klikt dubbel op st716solcon_v4.exe
2. U klikt daarna op volgende
3. U krijgt misschien de melding dat de TCP-IP instellingen gewijzigd kunnen worden. Hier dient u ook op ja te klikken.
4. Daarna komt u op het scherm Service Provider. Bij internet provider moet u het netwerk selecteren dat u gebruikt. Kies hier KPN, BITSTREAM, VERSATEL PPPoE of SOLCON met de service Router - Standaard configuratie met VoIP. Klik hierna op volgende
5. Op het scherm toegangs controle hoeft niets worden ingevuld en kan gelijk op volgendeworden geklikt.
6. Het volgende scherm is alreeds ingevuld en hier kan gewoon op volgende worden geklikt.
7. Op het scherm instellingen telefonie account kunt u bij Telefoonnummer uw telefoonnummer invullen. Het moet zijn 31321385678 i.p.v. 0321385678. Bij gebruikersnaam en wachtwoord uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen van uw digitale telefonie abonnement. Daarna kunt u op volgende klikken.
8. Op het scherm, Uitbellen voor KPN Lijn, kan op volgende worden geklikt.
9. Op het scherm instellingen internet account kunt u uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen van uw internet account. Klik hierna op volgende.
10. Op het scherm draadloze beveiliging kan ook op volgende worden geklikt.
Uw Speedtouch wordt nu geconfigureerd en na een tijdje kan er op voltooien worden geklikt. Internet en Digitale telefonie moeten nu werken.
Met vriendelijke groet,
Support
Toegew. persoon
Status Beantwoord
Update 10 21:37 22-10-2007
Hallo,
zie hier het resultaat van de dramatische snelheid van vanavond...
http://www.solcon.nl/veldk201/221007_01.png
direct erachteraan de gevraagde uploadtest, zeer stabiele snelheid. Downloadtest is nog zichtbaar in de grafiek, net als de opties van de grafiek:
http://www.solcon.nl/veldk201/221007_02.png
Status Open
Update 9 [naar klant gemaild] 08:02 18-10-2007
Gecachte heer ,
Kunt u via een ftp client ook eens een upload test naar onze server doen ?
Een bestand van 10 mb is groot genoeg om een stabiele uitslag te krijgen.
host xxxxxxxxxxxx
user test
pass test
Graag vernemen wij hier ook de uitslag van.
Met vriendelijke groet,
R
Solcon
Status Beantwoord
Update 8 20:04 17-10-2007
dit is dus precies wat ik bedoel...
een video streamen met een beetje leuke bitrate is er nu dus echt niet bij!
http://www.solcon.nl/veldk201/weertraag.png
Status Open
Update 7 19:02 17-10-2007
Volgens mij heb je altijd een upload op het moment dat je een bestand download. Communicatie noemen ze zoiets, geloof ik. Dit is wat ik er over vond op een site:
Voor alles wat u download zal er ook upload verkeer worden verbruikt. Het upload verkeer zorgt ervoor dat wat u wilt downloaden ook daadwerkelijk bij u aankomt. Het zijn transportpakketjes die er voor zorgdragen dat de data van de server naar uw PC wordt gedownload. Het upload verkeer gaat niet zo snel als het download verkeer maar u moet er toch voor oppassen. Voor elke 800 MB kunt u rekenen op 32 MB upload verkeer.
http://www.solcon.nl/veldk201/uploadtest.png
Op dit moment is de lijn weer mooi, maar ik word er niet goed van dat het straks weer dikke shit kan zijn!
Status Open
Update 6 [naar klant gemaild] 15:16 17-10-2007
Gecachte heer
Ik zie in de screenschot dat u het programma du meter gebruikt .
Hierin word een download en upload waarde onderin het veld gegeven.
Kunt aangeven wat u aan het uploaden was.
Kunt u via een ftp client ook eens een upload test naar onze server doen ?
host xxxxxxxxxxxx
user test
pass test
Graag vernemen wij hier ook de uitslag van.
Met vriendelijke groet,
R
Solcon
Status Beantwoord
Update 5 20:39 16-10-2007
Helaas!!!!
http://www.solcon.nl/veldk201/nietgoed.png
8mbit heeft ook WEL goed gewerkt, dus waarom niet terug? En waarom nog steeds niet in orde? Dat misschien iets trager is in de avonduren (dan 8 mbit wel te verstaan) kan ik me iets bij voorstellen, maar kan nooit zo gek zijn. ADSL is toch immers niet geshared met de buren, net als kabelinternet?
Als dit niet opgelost wordt dan wil ik bij deze per eerste mogelijkheid mijn abonnement beëindigen!
Status Open
Update 4 [naar klant gemaild] 11:22 16-10-2007
Geachte heer ,
Dit is ook de waarde die hier op het profiel staat ingesteld.
Op de lijn stabiel te houden is er getest en is de lijn stabiel op deze snelheid.
Gezien de afstand naar de centrale gemiddeld 2300 meter is dit een goede snelheid.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
R.Support
Status Beantwoord
Update 3 10:45 16-10-2007
Ik ben voorzien van een Speedtouch 716v5WL, dus de beschrijving klopt niet helemaal. Geeft niets, ik begrijp wat er bedoelt wordt. Ik heb echter gisteren rond 19 uur een herstart van het modem gedaan waarbij een down en up stream van 6mbit 700 en een beetje werd weergegeven.
Status Open
Update 2 [naar klant gemaild] 09:06 16-10-2007
Geachte heer ,
We willen nogmaals u modem nalopen om te kijken waarop het modem intrainend
Zou u hiervoor Remote Management kunnen activeren?
Hiervoor logt u in op het modem (
http://192.168.2.1), het standaard wachtwoord is smcadmin. Mocht dit niet lukken dan kunt u het proberen met uw VoIP wachtwoord of ADSL wachtwoord (als u dit wachtwoord gewijzigd heeft mailt u ons dan aub ook het nieuwe wachtwoord).
Als u bent ingelogd, klikt u op Advanced Setup, System en vervolgens op Remote Management. Hier vinkt u enable aan. Ga naar host adress vul het volgende ip nummer in 212.45.32.70. Klik op de knop save settings. Log daarna uit via knop logout, rechtsboven in het scherm.
Met vriendelijke groet,
R
Support
Toegew. persoon
Categorie 1. Access
Subcategorie Xdsl
Status Beantwoord
Update 1 17:18 15-10-2007
Interne update
Oorspr. bericht 17:15 15-10-2007
Prima dat de storing verholpen is, maar graag ook weer terugzetten naar de juiste snelheid aub.
Categorie DSL
Status Open
Toegewezen aan Front Office
Toegew. persoon
Service 290077 - ADSL Connect <= 8000/1024 (Economy service) (2007) - veldk201