Toon posts:

IP camera via netwerk op internet bekijken.

Pagina: 1
Acties:
  • 8.254 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig bij iemand in een zaak om een IP cam (Elro C800IP) te configuren zodat hij via die camera de winkel thuis in de gaten kan houden.Als alles gewoon goed geconfigureerd is kan hij gewoon via een website de (live) beelden bekijken.

De installatie van die camera en het op een laptop (Acer Extensa) bekijken is het probleem niet, ondanks het feit dat de software niet helemaal Vista compatibel is, vista is wel ontzettend langzam op die laptop, sig!
Wat wel een probleem oplevert is de juiste configuratie in de router, DV201AM en dan mn de portforwarding.

Het hele verhaal hoe het moet dat weet ik wel vanuit het Elro forum Maar de portforwarding die daar gebruikt wordt kan ik niet vinden op die router. Dat is natuurlijk per router verschillend. Dus ben ik inmiddels al uren bezig geweest om eea voorelkaar te krijgen helaas zonder succes. Ik zou de man graag verder helpen.

Iemand tips?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb geen ervaring met die specifieke camera, maar wel eens met IPcams van Topcom gewerkt. Als ik zo lees op het elro forum is het idee hetzelfde. Geef die dingen een vast IP en stel deze in op je router. Is het poortforwaarden daar uberhaupt gelukt?
Zo niet, dan is Het Grote Poortmappingsverhaal misschien interessant om door te nemen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het ligt ook aan je router. De enige tip die ik voor je heb is:

Wat heb je geprobeerd, en waar kom je niet uit. Je zal vast iets fout doen in de forwarding, maar een een screenshot, en post die hier..

Ey!! Macarena \o/

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:35

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Op de camera kun je een standaard HTTP poort (80) instellen en een alternatieve poort. Als je met de forwarding in de router een andere poort kiest (bv 1234 > 80) moet je de alternatieve poort ook op 1234 instellen omdat de java applet nog steeds gebruik maakt van de poort die in de cam hebt ingesteld.

(Als je sommige zwart/groen tinten als roze ziet moet je contact opnemen met Elro om hem om te ruilen)

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
Thanatoss schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:17:
Op de camera kun je een standaard HTTP poort (80) instellen en een alternatieve poort. Als je met de forwarding in de router een andere poort kiest (bv 1234 > 80) moet je de alternatieve poort ook op 1234 instellen omdat de java applet nog steeds gebruik maakt van de poort die in de cam hebt ingesteld.

(Als je sommige zwart/groen tinten als roze ziet moet je contact opnemen met Elro om hem om te ruilen)
@RAZ screen shots maken, morgen dan ben ik daar weer.Dan log ik vanaf daar wil in op TW

De camera kiest zelf een (intern 192.168.x.x) IP en poort (80) Ik heb echter ook geprobeerd de camera het adres te geven van de router zoals beschreven in die elro tip, via http://www.ipchicken.com/

"- Eerst sluit je de camera aan. (dat heeft u al gedaan)

Yep.

- Daarna moet je hem een vaste ip adres geven. Dat doe je op de camera zelf. configuration --> Network en vul bij ip adres de vaste ip adres die u wilt hebben. (bij wisselende ip adressen van de gewone computers op het netwerk vul hem dan buiten de range). Bijvoorbeeld bij voor de gewone computers is het 192.168.1.100 t/m 192.168.1.110 daar moet de weercam buiten bijvoorbeeld 192.168.1.85)

default 192.168.1.20

- Vervolgens log je in op de router en gaat naar Application & gaming --> port Range forward. Vul daar de gegevens in van de camera.

Bovenstaande waar te vinden op die Davolink DV201AM?

bij start en end de camera poort voor buitenaf.

? router IP?

En bij ip adres het vaste ip adres van de camera.

192.168.1.20

- Ten slotte ga je weer naar de camera en weer naar configuration --> network, en vul bij Second Http Port het poort nummer in voor buitenaf (hetzelfde poort nummer als op de router is ingesteld)"

Deze staat dus standaard op 81 maar als disabled.

bedankt voor het meedenken.

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Zou het mogelijk zijn om het beeld van een netwerk camera door te lussen naar een Wifi fotoframe?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 10:00

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik verwacht van niet, maar moest je daar nu een 1½ jaar oud topic voor omhoog schoppen :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.