Crash videokaart, systeem bevriest. Videokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Al enige tijd last van een vastlopende pc. Muis beweegt niet meer of het scherm wordt zwart of de pc herstart.
Het geheugen is getest en in orde. De processor wordt niet warmer dan 37 graden, de videokaart wordt ook niet te warm. Niets is overclockt.
Dit alles op een AMD 4200+ X2, 2 Gb geheugen, 8800GTS videokaart en Windows XP.
Het crashen gebeurt vaak tijden het gebruik van een internetbrowser (zowel op IE als Mozilla).
Naast een foutmelding bij Systeembeheer van DCOM (wat blijkbaar normaal is), ook de volgende melding van nv:

Het stuurprogramma nv4_disp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Gebeurt met alle driverversies.
(Daarnaast geen foutmeldingen bij "toepassing" onder Systeembeheer.)

De pc crasht bijna nooit tijdens een game :?

Is er iets met de videokaart gezien de vermelding in de log :?

Edit: Gebeurt opvallend vaak tijdens scrollen met plaatjes op een website (IE en Firefox). Maar ook tijdens het dowloaden.

Edit 2: Er verschijnt vaak een zwart balkje boven aan mijn scherm bij het vastlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankNLD op 13-11-2007 22:27 ]

Verwijderd

Drivers update ? had dezelfde melding ooit met een geforce 6800gs agp met forceware 66.xx .
Drivers geupdate en geen last meer van :) . en anders als je de nieuwste drivers hebt oudere proberen . En anders een verse instalatie van xp proberen .

Edit , sorry had het gedeelde van gebeurt met alle drivers niet gezien.
En als je het in game niet hebt denk ik niet dat het aan de kaart ligt.
En je zegt bijna nooit in game , dus soms wel dus? :?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 19:59 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:05
Dit is eerder een driverprobleem dan een probleem met je videokaart, inderdaad.

• FrankNLD
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:56:
Drivers update ? had dezelfde melding ooit met een geforce 6800gs agp met forceware 66.xx .
Drivers geupdate en geen last meer van :) . en anders als je de nieuwste drivers hebt oudere proberen . En anders een verse instalatie van xp proberen .

Edit , sorry had het gedeelde van gebeurt met alle drivers niet gezien.
En als je het in game niet hebt denk ik niet dat het aan de kaart ligt.
En je zegt bijna nooit in game , dus soms wel dus? :?
Mijn fout. Tijdens het gamen zijn het de voorkomende crashes van games.
Bij sommige websites kan ik gewoon de website opnieuw bezoeken de de crash reproducren. het scrollen is trouwens niet per sé het scrollen met het muiswiel, waar ik topics over vond, maar ook bij het gebruik van de zijbalk.
Daarnaast ook geheel willekeurig zoals ik vermelde.

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer bij iemand gezien. Het trad vreemd genoeg alleen op het TFT-scherm wat normaal gesproken was aangesloten, met een oude CRT gebeurde het niet.
Drivers toen geupdate, alle andere updates ook, maar loste het niet op. Uiteindelijk na volledige herinstallatie van het systeem was het opgelost.

• FrankNLD
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:16:
Ik heb dit ook een keer bij iemand gezien. Het trad vreemd genoeg alleen op het TFT-scherm wat normaal gesproken was aangesloten, met een oude CRT gebeurde het niet.
Drivers toen geupdate, alle andere updates ook, maar loste het niet op. Uiteindelijk na volledige herinstallatie van het systeem was het opgelost.
Ik heb een crt-scherm.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 14:12
als je zegt dat het vaak gebeurd als je aan 't scrollen/downloaden bent.. zou het dan misschien de hardeschijf kunnen zijn?

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer meegemaakt, toen was het vreemd genoeg de netwerkkaart.

Onderstaande opties werken alleen als het systeem vastloopt bij het gebruik van het netwerk/internet...

Als je een PCI netwerkkaart gebruikt kan het helpen om hem op een andere PCI-poort aan te sluiten.

Als je een onboard netwerkkaart gebruikt, schakel de onboard netwerkkaart uit in de bios en start dan opnieuw op. Hierna de stroom van de PC afhalen (stekker eruit) en na een minuut stroom er weer op en de netwerkkaart weer aan zetten in de bios.

Kijk of het probleem dan nog voorkomt.

Ook zou je eens kunnen kijken of je aan een 'tijdelijke' PCI netwerkkaart kan komen.

• FrankNLD
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:46:
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, toen was het vreemd genoeg de netwerkkaart.

Onderstaande opties werken alleen als het systeem vastloopt bij het gebruik van het netwerk/internet...

Als je een PCI netwerkkaart gebruikt kan het helpen om hem op een andere PCI-poort aan te sluiten.

Als je een onboard netwerkkaart gebruikt, schakel de onboard netwerkkaart uit in de bios en start dan opnieuw op. Hierna de stroom van de PC afhalen (stekker eruit) en na een minuut stroom er weer op en de netwerkkaart weer aan zetten in de bios.

Kijk of het probleem dan nog voorkomt.

Ook zou je eens kunnen kijken of je aan een 'tijdelijke' PCI netwerkkaart kan komen.
Net via uitschaklen in bios geprobeerd, maar helaas crashde het net weer :S

Mijn losse netwerkkaart heb ik weggegeven dus dat kan ik op dit moment niet proberen.

Ik zat inderdaad ook al eerder richting de netwerkkaart te denken omdat het altijd tijdens verbinding met het internet gebeurd (ik ben ook meestal wel met iets bezig op internet las ik mijn pc gebruik).
Wel nieuwe netwerk drivers geprobeerd, misschien een bios updat noodzakelijk.

Ik vrees dat ik dan inmiddels in het verkeerde sub-forum zit.

• FrankNLD
Bios update gedaan, geen resultaat... :'(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

"Het stuurprogramma nv4_disp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen" duidt toch echt op een driver probleem van je VGA kaart.
Maar je hebt, zoals ik het lees, niet eens basisstappen ondernomen..

Andere drivers? Ouder, nieuwer - probeer wat. Overigens, scrollen op een I-net pagina kan best een aanslag zijn op je videokaart - probeer het maar eens zonder drivers, het schokt alle kanten op. Duidt dus niet specifiek op netwerkverkeer (en dus je NIC). Test dat maar eens uit door een groot bestand te kopiëren naar bijv. een andere PC.

• FrankNLD
Exorcist schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:00:
"Het stuurprogramma nv4_disp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen" duidt toch echt op een driver probleem van je VGA kaart.
Maar je hebt, zoals ik het lees, niet eens basisstappen ondernomen..

Andere drivers? Ouder, nieuwer - probeer wat. Overigens, scrollen op een I-net pagina kan best een aanslag zijn op je videokaart - probeer het maar eens zonder drivers, het schokt alle kanten op. Duidt dus niet specifiek op netwerkverkeer (en dus je NIC). Test dat maar eens uit door een groot bestand te kopiëren naar bijv. een andere PC.
Basisstappen als in nieuwe drivers, oudere drivers, clean install? Allen gedaan.
Denk inmiddels ook niet dat het aan de netwerkkaart ligt, is nl. altijd bij gebruik van browser, niet bij downloaden.

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 22:43

Beurlap

Kak!

Ik heb een zelfde soort probleem. Een Asus Geforce 8500, normale temperaturen (rond de 45 graden). Geheugen getest, is in orde, HDD getest, is in orde. Alles geupdate en geflashed naar de laatste versies.

Alleen bij mij gebeurt het juist alléén in games. Elke game, oud of nieuw maakt niets uit, blijft binnen de minuut hangen, waarna ik alleen nog de reset-knop van de pc kan gebruiken..

Drivers opnieuw installeren maakt niets uit, k'heb zelfs beta drivers geprobeerd, maar ook dat geeft geen verschil.

De enige (mogelijke) optie die ik heb kunnen vinden op de nvidia forums is overstappen op windows vista.. maar daar heb ik glad geen zin in.

Ik heb dezelfde foutmeldingena als aangegeven in de startpost, in het logboek, maar ook deze:
Foutcode; 000000ea, parameter1: 87787020, parameter2: 878017c0, parameter3: 876b63b8, parameter4: 00000001.

Wat ook duidt op een probleem met de videokaart.

• FrankNLD
System error:

Foutcode; 000000ea, parameter1: 889e82c8, parameter2: 88d2de60, parameter3: 89ab21a8, parameter4: 00000001.

Kan iemand hier uit halen waar het aan ligt? :? (Wat heb je anders aan zo'n rapport?)

[ Voor 35% gewijzigd door FrankNLD op 03-01-2008 12:54 ]

Verwijderd

Ik heb ook die foutmelding nadat ik mijn 7600gt vervangen heb met een 8800gt
Ook al vanalles geprobeerd oude drivers nieuwe drivers, zelfs herinstallatie van windows, niets helpt.
Gebeurt bij mij trouwens alleen tijdens het gamen, kaart is niet heet tussen de 45 en 55 graden.

Het moet aan de videokaart liggen, dat is het enige wat er veranderd is in het systeem, maar snap dan niet dat niet meer mensen daar last van hebben als dit een driver probleem is..???

Iemand al een oplossing?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:13

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als dit een hardware conflict is, lijkt het me handig als je post wat voor systeem je hebt en welk OS. Als het geen conflict is, lijkt het me een gevalletje RMA.
Pagina: 1