Ryaka in 'reviews: The Simpsons Game: 'Hi, Super Nintendo Chalmers!''
Volgens mij is linken naar abandonware nog altijd illegaal.
Volgens mij is linken naar abandonware nog altijd illegaal.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Frontpage Algemeen FAQ -- laatste update: 13 januari 2007
Ook kun je hier terecht als je illegale of irritante reacties tegenkomt op de frontpage. Kortom: voor bijna alle dingen die je onder de aandacht van de frontpagecrew wil brengen.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 13-11-2007 22:55 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Eeuh, dat zeg ik toch helemaal niet?Cyphax schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:55:
Maar dat een game niet in de winkel gekocht kan worden betekent helaas niet dat het legaal wordt om 'm aan te bieden ter download - de copyright verdwijnt niet ofzo. Er wordt geen schade berokkend maar evenwel is het in ieder geval niet legaal. Het is in het gunstigste scenario een grijs gebied en dat wordt over het algemeen gemeden.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:50:
Deze site biedt afaik geen abandonware aan - bij de games waar nog copyright op rust, wordt een linkje aangeboden naar een online winkel om de game te kopen of een link naar een sharewareversie.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ah, dat is waar. Alleen klopt dan wat je zegt niet helemaal omdat je er wel copyrighted games kunt downloaden. Ik dacht dat de site in kwestie wel z'n best doet om niemand tegen de borst te stuiten en als er een klacht binnenkomt de download ook wel verwijderd wordt, dus in z'n soort is dit wel een van de nettere sites, maar er is wel abandonware te vinden.
Verwijderd
Heb je wel geprobeerd een game van die site te downloaden? Heel veel games geven aan dat het nog gewoon onder de bescherming van de ESA valt en dat ze daarom geen download aanbieden.RoD schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:00:
Je zegt dat de site geen abandonware aanbiedt. Dat is dus wel het geval, want er zijn gewoon games van die site te downloaden. Verder is het afaik zo dat op alle games nog copyright rust, wat het dus illegaal maakt. Dat er geen schade mee berokkend wordt is inderdaad zo aangezien de meeste makers de games al "abandonded" hebben (hence de naam) maar afaik mag er niet naar abandonware gelinkt worden op op T.net/GoT. Dat valt in ieder geval te lezen als je op dit onderwerp zoekt.
Mwoach...ik kan bijvoorbeeld OMF noemen, of Supaplex, of Sky Roads...dat zijn allemaal games die idd nog geen 70 jaar oud zijn, maar gewoon vrij zijn gegeven als freeware.F_J_K schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:00:
[...]
offtopic:
Uhuh. Auteursrecht geldt tot 70 jaar na de dood van de makers. Alleen software van voor 1930, die niet expliciet rechtenvrij is gemaakt door de eigenaren zelf, heeft geen copyright. Vrij weinig kans dat er veel is voor de PC
Hmm, bij mijn vrij uitgebreide steekproef ben ik er geen een tegengekomen. Nou ja, my bad dan.Cyphax schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:04:
[...]
Ah, dat is waar. Alleen klopt dan wat je zegt niet helemaal omdat je er wel copyrighted games kunt downloaden. Ik dacht dat de site in kwestie wel z'n best doet om niemand tegen de borst te stuiten en als er een klacht binnenkomt de download ook wel verwijderd wordt, dus in z'n soort is dit wel een van de nettere sites, maar er is wel abandonware te vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 23:06 ]
Ja ik heb het geprobeerd.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:05:
[...]
Heb je wel geprobeerd een game van die site te downloaden? Heel veel games geven aan dat het nog gewoon onder de bescherming van de ESA valt en dat ze daarom geen download aanbieden.
Dan heb je het niet meer over abandonware natuurlijk.Mwoach...ik kan bijvoorbeeld OMF noemen, of Supaplex, of Sky Roads...dat zijn allemaal games die idd nog geen 70 jaar oud zijn, maar gewoon vrij zijn gegeven als freeware.
Verwijderd
Ah, dan zat ik er dus blijkbaar naast. Ik dacht dat deze site alleen maar legale downloads aanbood, en dan is het niet nodig om de user die hem post een warning te geven.
Mja, een site kan zich ook wel een abandonware-site noemen en toch alleen maar freeware games aanbieden. Het hangt een beetje af van de definitie die zo'n site wil hanteren, abandonware is een nogal rekbaar begrip.[...]
Dan heb je het niet meer over abandonware natuurlijk.
Wat me dus wel opviel vandaag toen ik toevallig toch die site al eens bekeek is dat dezelfde makers een andere site hebben geopend waarop o.a. games staan die dus allemaal als freeware zijn vrijgegeven. Dat is helemaal legaal. Alleen staat er een link op naar de abandonwaresite van ze, en daardoor komt een linkje ernaartoe weer niet door de policy hier. Dat is wel heel spijtig.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:05:
Hmm, bij mijn vrij uitgebreide steekproef ben ik er geen een tegengekomen. Nou ja, my bad dan.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq