[Excel 2007] Grafiek maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 23:16
Ik heb het volgende probleem met excel en ben eigenlijk al meer dan 3 uur bezig om het voor elkaar te krijgen. Helaas kom ik er niet mee uit, hopelijk kan iemand mij hierover een advies geven.

Wat ik wil. Ik heb drie groepen met getallen die ik graag in een staafdiagram wil zetten. Nou lukt het mij om eenvoudig een diagram te maken, maar dit is niet wat ik wil. Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/32996/2001806360575597539_rs.jpg
Deze diagram heeft namelijk maar 1 Y-as. Verder worden de waarden van de X-as omgedraaid met de Y-as.

Wat ik dus wil is, een staafdiagram met twee Y-assen en 1 X-as. Waarbij de waarden die nu op de Y-as staan op de X-as komen te staan en de X-as met het getal 1 (wat overigens meerdere verdelingen nodig moet hebben) op de Y-as aan de linker kant van het scherm moeten komen staan.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel, ik kom er namelijk niet meer uit met Office 2007. Ik denk dat dit heel eenvoudig kan, maar op één of ander manier kan ik de functie hiervoor niet vinden.

Wat doe ik verkeerd? Google leverd ook geen antwoorden op.