Toon posts:

Geheugen 1T mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kingston hyperx binnen en ben er achter gekomen dat op nvidia 650i borden je geen 1066 geheugen kan laten draaien. Als je dat wilt doen moet je voltage op 2.2 zetten.

Nu zat ik te denken: Als je geheugen op 1T wilt laten lopen je voltage moet opschroeven. Omdat ik de module op 800 laat lopen kan voltage op 1.8/1.9 blijven staan. ik heb hierdoor een marge van 0.3V "vrij te besteden".

Is het aan te raden om de voltage naar 2.2 te gooien om dan misschien gebruiken te kunnen maken van de 1T optie?

gewoon proberen of brengt het teveel risicos met zich mee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:00
Je kunt het proberen, het geheugen moet het aan kunnen. Ik persoonlijk ben geen voorstander van dit soort grappen want in de praktijk merk je er toch niks van en je verhoogt in principe alleen de kans op onstabilitieit (jaren geleden was ik er wel voorstander van maar tijden veranderen :P ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Je kan het doen, maar ik denk dat de winst marginaal is. En de kans dat je geheugen naar de eeuwige geheugen jachtvelden gaat wordt er een stuk groter op.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als je dat wilt gaan doen, lijkt het me verstandig om de snelheid stapje voor stapje omhoog te gooien. Dan kun je per stap nagaan of je computer nog stabiel loopt, met bijvoorbeeld memtest.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro