1080p video niet vloeiend (vista MCE)

Pagina: 1
Acties:
  • 809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 23:27
Beste allemaal,

Ik heb een htpctje gebouwd die zijn werk prima doet, er staat nu Vista 32 bit op.
Wanneer ik een 720p film bekijk werkt alles prima, echter 1080p films lopen goed tot er meer beweging is en dan gaat het schokken...

En dit is jammer want ik had eigenlijk gehoopt dat mijn ATI 2400 pro (met hardware HD decoding) dit wel zou trekken.. (heb de laatste driver geinstalleerd).

Het gekke is dat de cpu belasting niet eens 100% is, core 0 zit op 5% belasting en core1 op 80 tot 90% terwijl het niet vloeiend loopt :|

Waar ligt dit aan volgens jullie?
Is die hardwareversnelling van het ATI kaartje dan niet goed genoeg?

Heb het vista codec pack geinstalleerd, en verder C2D @ 1.86Ghz, 2GB ram

ooh, het gaat bijvoorbeeld om deze film (waar ik het orgineel uiteraard ook van heb liggen): The.Matrix.1999.1080p.HDDVD.x264-hV.mkv

[ Voor 8% gewijzigd door procyon op 13-11-2007 17:31 ]

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:54
Het ligt aan vista zelf,
heb ik beneden ook met de HTPC, 1080p draait echt zwaar bagger terwijl 720p vlot ze gang gaat.
Terwijl ik boven een slechter pc heb staan met slechtere videokaart maar dan wel xp, en die draait alles soepeltjes af.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf heb ik de C2D 1.83GHz welke prima in staat is 1080p te af te spelen, het probleem wordt dus inderdaad veroorzaakt door je software.
Probeer eens een andere videoplayer uit, bijvoorbeeld VLC.

🌞🍃

• procyon
Ik heb media player classic geprobeerd, dit loopt iets beter.... maar nog steeds slecht helaas.
CPU belasting 50 tot 60%..

Zal vanavond VLC wel even proberen, maar ik wil gewoon wel via Media center de video's kunnen bekijken, zou het echt een softwareprobleem zijn? ik bedoel dan zou microsoft toch heel veel klachten gekregen hebben, windows Vista MediaCenter dat geen 1080p af kan spelen??

Of is het omdat ik nu via Svideo werk op een crt tv?

Hardwarematig (cpu belasting) zie ik nu geen bottleneck dus wellicht hebben jullie toch gelijk..

Verwijderd

VLC player kan misschien helpen, andere, nieuwe drivers van je videokaart installeren msischien.
Je htpc moet het soepel kunnen draaien want je specs zijn meer dan genoeg voor 1080p, probeer de film eens ergens anders af te spelen? Of probeer eens XP pro sp2 te installeren op een andere hardeschijf, en daar uit te proberen?

keuzes zat!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Met zulke hoge cpu belasting wordt je HA van de 2400 niet gebruikt.
Je moet de PowerDVD AVC decoder gebruiken,
bijv. in Media Player Classic.
X264 vanuit .mkv files werkt echter sowieso niet goed met UVD (20-fps bug).

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
procyon schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:02:
Ik heb media player classic geprobeerd, dit loopt iets beter.... maar nog steeds slecht helaas.
CPU belasting 50 tot 60%..

Zal vanavond VLC wel even proberen, maar ik wil gewoon wel via Media center de video's kunnen bekijken, zou het echt een softwareprobleem zijn? ik bedoel dan zou microsoft toch heel veel klachten gekregen hebben, windows Vista MediaCenter dat geen 1080p af kan spelen??

Of is het omdat ik nu via Svideo werk op een crt tv?

Hardwarematig (cpu belasting) zie ik nu geen bottleneck dus wellicht hebben jullie toch gelijk..
VIa S-video op een CRT-tv...waarom kijk je uberhaupt naar 1080p bestanden :? . Dat heeft dan toch totaal geen zin. Download ze gewoon in normaal DVD-formaat dat verschil is niet te zien op een normale TV

• procyon
stefijn schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:47:
[...]

VIa S-video op een CRT-tv...waarom kijk je uberhaupt naar 1080p bestanden :? . Dat heeft dan toch totaal geen zin. Download ze gewoon in normaal DVD-formaat dat verschil is niet te zien op een normale TV
ik wist wel dat iemand het zou gaan zeggen :P
Ik verwacht met een maandje een mooie 40" te kopen en was alvast aan het testen.

• procyon
pelican schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:44:
Met zulke hoge cpu belasting wordt je HA van de 2400 niet gebruikt.
Je moet de PowerDVD AVC decoder gebruiken,
bijv. in Media Player Classic.
En hoe kan ik deze codec precies gaan gebruiken? Ik heb net de nieuwste Powerdvd geinstalleerd maar er is geen verbetering, wellicht moet ik handmatig een codec selecteren in media player classic?

Betekend dit dat niemand deze films redelijk goed af kan spelen?

Verwijderd

procyon schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:58:
[...]
Nee, zulke films werken hier prima @ E6600. Je moet alleen niet tegelijk andere dingen willen doen, dan gaat hij wel haperen.

Is het niet misschien het indexen van Vista wat de boel op houdt? Dat zou wellicht het schokken kunnen verklaren.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als ik me niet vergis ben je dan ook nog eens aan het resizen als je het op een lage resolutie uitzendt. Dat lijkt me nog zwaarder, kan dat het probleem zijn? Kun je anders eens proberen de C2D wat hoger te klokken?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

procyon schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:58:
Dat klopt, op de Ati kaarten iig niet met volledige HA.
(wel als je de CPU meer werkt laat doen en die dat aankan).
Die codec kun je selecteren b.t.w. in MPC, bij de 'external filters' o.i.d.
Ook moet je de goede renderer gebruiken. In Vista is dit de Extended Video Renderer (EVR),
in XP weet ik het zo even niet.

Om met de laagste CPU-load x264 vanuit een .mkv af te spelen kun je het beste de CoreAVC decoder gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door pelican op 14-11-2007 07:44 ]

Pagina: 1