Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CSS drop down menu verdwijnt in Netscape

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chieldeno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 03:37
Heb een klein probleempje met een website..

Wat ik al geprobeerd heb is een ander CSS menu testen, maar daar is het verhaal hetzelfde. Veel zoeken op internet hielp me ook niet verder. Vandaar mijn vraag/probleem:

Zoals te zien op deze website; http://www.xs4all.nl/~mnooyer/new/index.html in combinatie met Netscape is dat het CSS menu verdwijnt zodra je naar onderen beweegt met de muis. Dit gebeurd precies op de grens van het FRAME eronder. Oftewel als je met de muis nr beneden gaat en je gaat over de witte rand onder het menu, dan verdwijnt het uitgeklapte deel van dat menu.. (dit is overigens alleen bij Netscape, IE en Firefox gaan gewoon goed).

Het probleem ligt ongetwijfeld aan mijn (nogal knullige ja) IFRAME eronder. Nu heb ik al geprobeerd om in m'n style een z-index te zetten. Zoiets zag ik op internet ergens, maar dit lost het probleem ook niet op...

<style type="text/css">
<!--
#PullDownMenu {
color: #666666;
(etc. etc.)
z-index: 100;

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

• chieldeno
niemand met een oplossing? :?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Volgens mij wordt Netscape bijna niet meer gebruikt ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• chieldeno
moet ik die browser dan maar zo links laten liggen bij het online testen van die site? 8)7

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

The Triad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:30:
Volgens mij wordt Netscape bijna niet meer gebruikt ;)
Ik zou eerder navragen welke netscape. Aangezien netscape nog altijd een actieve browser is. Nummertje 9 dan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• chieldeno
hmm ja, ik test met netscape 7.2... moet ik dan maar alleen testen met versie 9?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Die komt uit 2004 en heeft al twee grote opvolgers. Ja die zou je op zich behoorlijk links laten liggen. Ik denk niet dat er nog veel mensen die browser gebruiken.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Netscape heeft nu Firefox als motor, dus als het werkt in Firefox werkt het ook in Netscape. Je kunt nog testen in Safari.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Behalve dat NS bijna even populair is als linx, waar je wellicht niet zult mee getest hebben, zou je natuurlijk ook je iFrame kunnen afzweren. Wat is de reden om een iFrame te gebruiken bvb?

Een vd redenen kan ook liggen dat je menu "vroeger" in de code staat dan je iFrame of hetgeen waar je menu over moet (IE heeft daar vaak last van).

btw: mooie vormgeving, ook zelf gecoded :? ?

[ Voor 34% gewijzigd door moozzuzz op 14-11-2007 17:52 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41
Daarnaast verdwijnt dat menu hier ook in Firefox 2.0

(Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.8.1.8) Gecko/20071030 Ubuntu/8.04 (hardy) Firefox/2.0.0.8)

edit:
Alleen dan achter dat Flash ding, maar dat volgens mij meer een probleem van Flash hier...

[ Voor 75% gewijzigd door robbert op 14-11-2007 17:55 ]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

robbert schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:51:
Daarnaast verdwijnt dat menu hier ook in Firefox 2.0

(Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.8.1.8) Gecko/20071030 Ubuntu/8.04 (hardy) Firefox/2.0.0.8)

edit:
Alleen dan achter dat Flash ding, maar dat volgens mij meer een probleem van Flash hier...
Firefox op linux tekent helaas het flash kadertje bovenop de rest van de site, dit gaat de ts niet oplossen tenzij hij de flash laat zitten en daar een dhtml oplossing voor zoekt. (wat prima mogelijk is als ik de inhoud van de flash zo bekijk)

Wat wel opvalt is dat je tekst kader (links) niet hoog genoeg is en dus de tekst afsnijdt,
Als ik vragen mag, waarom uberhaupt een hoogte meegeven?

[ Voor 10% gewijzigd door killercow op 14-11-2007 17:58 ]

openkat.nl al gezien?

• chieldeno
Het lastige is dat ik dingen wil die opzich niet helemaal buiten mijn vermogen zullen vallen (als ik ff flink bijleer), maar wel buiten mijn kennis op dit moment. Ik weet dat ik die IFRAMES helemaal niet moet gebruiken eigenlijk, maar ik weet dus niet hoe dit precies op te lossen (CSS zal wel de beste optie zijn met DIV's)?

• chieldeno
moozzuzz schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:49:
Behalve dat NS bijna even populair is als linx, waar je wellicht niet zult mee getest hebben, zou je natuurlijk ook je iFrame kunnen afzweren. Wat is de reden om een iFrame te gebruiken bvb?

Een vd redenen kan ook liggen dat je menu "vroeger" in de code staat dan je iFrame of hetgeen waar je menu over moet (IE heeft daar vaak last van).

btw: mooie vormgeving, ook zelf gecoded :? ?
Die IFRAMES heb ik gebruikt omdat ik wilde dat de site snel zou laden en dat niet bij iedere link die bovenste balk waar ook het menu inzit telkens opnieuw hoeft te laden. Ik weet dat het eigenlijk anders moet..

De vormgeving heb ik zelf bedacht ja, de codering en shit ook.. ( :X ) het zal wel een chaos zijn he? LoL

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het idee is dat je gewoon aparte pagina's gebruikt waarop steeds het menu weer staat. Als je echter enkele HTML gebruikt is het nogal lastig dat je bij iedere wijziging dan weer alle pagina's moet aanpassen. De meest gebruikte oplossing daarvoor is een dynamische website die voor iedere pagina automatisch dezelfde template gebruikt.

Voor het problem met de menu's die achter de Flash video vallen in Linux kun je een script zoals deze gebruiken: http://brainerror.net/scr...ript/blendtrans/demo.html

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• chieldeno
Johnny schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:34:
Het idee is dat je gewoon aparte pagina's gebruikt waarop steeds het menu weer staat. Als je echter enkele HTML gebruikt is het nogal lastig dat je bij iedere wijziging dan weer alle pagina's moet aanpassen. De meest gebruikte oplossing daarvoor is een dynamische website die voor iedere pagina automatisch dezelfde template gebruikt.
Als ik die website nou helemaal opbouw mbv HTML-pagina's met enkel DIV's (en natuurlijk de content die binnen die DIV's moet komen) en ik werk verder met alleen maar CSS, voldoe ik dan aan een 'dynamische website'? Ik begrijp nog altijd niet helemaal wat nou de definitie daarvan is...
Ik begin gelukkig steeds meer door te krijgen hoe ik zo'n site met DIV's moet opbouwen (met dank aan http://www.sceneone.nl). Toch maar eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen...

• moozzuzz
  • Niet online
Dynamische website wordt meestal gedefinieerd als een template die voor een (on)eindig aantal pagina's herbruikt kan worden. De structuur en layout wordt er in vastgelegd en de content wordt (meestal serverside :^)) "ingeplakt".

• chieldeno
moozzuzz schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:40:
Dynamische website wordt meestal gedefinieerd als een template die voor een (on)eindig aantal pagina's herbruikt kan worden. De structuur en layout wordt er in vastgelegd en de content wordt (meestal serverside :^)) "ingeplakt".
Ik begrijp het idee ja.. zover ik kom is als volgt (in het geval van de site bovenaan genoemd):

In alle HTML-pagina's staat een verwijzing naar een/meerdere CSS bestanden. In de CSS zet ik alle informatie betreffende de lay-out (achtergrond, kleur, lettertype's etc.) die dus op elke pagina hetzelfde zal zijn (dat is niet helemaal zo dus dan heb ik al een probleem :P). Dit is dan zeg maar de 'main-div' met alle basisinfo.

Vervolgens staan daaronder in de HTML-pagina's DIVS die verwijzen naar bepaalde 'blokken' die ik mbv een ID weer laat verwijzen naar de CSS. Tussen de <DIV> en </DIV> zet ik vervolgens weer de info die in die blokken moet komen.

Ben ik er dan zo'n beetje?

• moozzuzz
  • Niet online
Al een groot deel ja (maar je pagina blijft statisch).

Stel dat je een blok bij wil plaatsten (of een extra menu-item), dan zal jij dat in elk van je html-bestanden moeten doen. In het begrip "dynamische website" hier op het forum bedoeld, zal dat maar één keer moeten, met name in de template (meestal een php of asp bestand).

Het dynamische spreekt ook meer over de inhoud van je bestand:

eigen vb: index.php bevat de layout en een mechanisme om inhoud te tonen, echter de inhoud (welkomtekst of andere) staat (in dit geval) niet in index.php.
Pagina: 1