geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• simon14
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Beste heren,

Ik heb een nieuw systeem aangeschaft namelijk:

Asus p5e (X38), 4gb, ati 2900 pro, C2D 6750 in een antec sonata III kast met 500W

het systeem loopt prima, alleen het geluid kraakt af en toe, ik heb de het bijgeleverde soundmax Supreme FX2 via een jack to tulp aangesloten op mijn onkyo versterker, alleen af en toe begint het geluid te kraken bij een van de 2 boxen, of bij allebei, of het geluid valt helemaal weg.

Ik heb al in verschillende topics gezocht en op google en naar problemen met onkyo, ik heb de nieuwste drivers, de PC zit in een geaard stopcontact (uit een ander topic gevonden), meer weet ik niet meer.

Als het geluid begint te kraken en ik zet bijvoorbeelde de radio via de versterker aan werkt het geluid wel gewoon.

Maar als het geluid het wel doet is het gewoon prima, alleen zonder reden begint het dan weer te kraken, maakt niet uit of dit tijdens een spel, via winamp is of tijdens een film kijken.

Iemand enige ervaring hiermee of idee wat hier het probleem is en hoe dit op te lossen valt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over Audio & Hifi horen daar...

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Klinkt als een latency probleem. Meestal treedt het dan op bij schijf activiteit.
Is bijna altijd vrijwel onoplosbaar. Er zijn speciale settings in de registry voor, maar die zijn niet beschreven. Er zijn enkele voorbeelden bekend specifiek voor bordjes met een VIA chipset.

• simon14
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Meer info over het probleem, ben het nog steeds aan het oplossen:

Als ik de stekker van een van de componenten (die uit staan) van de Stereo eruit haal en opnieuw erin doe dan werkt het geluid weer goed, maakt niet uit welk component dit is, tuner, cd-speler of dvd-speler. Ook valt het geluid vaker uit bij het kijken van een dvd via de pc.

Andere mensen die dit probleem ook op deze manier hebben?

Ook heb ik het een en ander gelezen over een aardlus probleem en kan misschien opgelost worden door een ground loop insulator tussen de pc en de versterker te zetten: zie http://www.breem.nl/fldtechniek/pgstoring.htm
Maar als het bijvoorbeeld latency is (omdat het vaker voorkomt bij het afspelen van een dvd) is dit dan op te lossen door een andere geluidskaart te kopen of hou je dan nog steeds latency problemen.

Hoop dat iemand hier iets mee kan!