Toon posts:

AP Linksys WAP54g met @home-kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 pc aangesloten op een kabelmodem (@home).
Nu wil ik deze pc wireless maken en ook een tweede pc aansluiten (en af en toe de laptop - maar da's minder belangrijk).
Op advies gekocht: Linksys WAP54g en 2 3COM-USB adapters.

Tijdens installatiepoging Linksys foutmelding: netwerkkaart fout. Linksys helpdesk gebeld: ligt eraan dat @home-modem geen IP adres doorgeeft aan AP. Oh? Huidige AP kan niet werken met kabelmodem, moet daarom WRT54j-router gaan kopen.

Toch ook nog met @home gebeld: vlgs hun onzin, wap54g moet het gewoon doen. Ja, nou weet ik het ook niet meer!
Is er een manier om het alsnog werkend te krijgen, of kan ik beter de AP voor een router inruilen?

Groetjes,
Judith

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

WAP zou wel moeten werken lijkt me, maar in elk geval niet met meerdere PC's. Daarvoor heb je echt een router nodig. Het zou zelfs wel kunnen dat het met 1 PC ook niet werkt, maar daarvoor ken ik de WAP niet goed genoeg.

De WAP is enkel een acces point en heeft geen functionaliteit aan boord om een internetverbinding zoals die van @home, waar je maar 1 publiek IP adres krijgt te delen met meerdere PC's.

Dus snel omruilen voor een WRT en alles goed instellen en gaan met die banaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 14-11-2007 14:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

En als omruilen niet meer lukt koop je een Sweex Broadband routertje waar je dan de Linksys WAP54g op aansluit.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 14:41
Je kabelmodem van @home is standaard geen router. Het enige wat je dus in deze situatie zou kunnen, is het AP gebruiken als doorgeefluik voor een enkele pc. Als het kan, zou ik 'm ruilen voor een router met wireless. Ben je in één keer klaar.

En wat de 3com USB dingen betreft, ik hoop dat je dicht genoeg bij de router zit dan! De ontvangst van die dingen is niet zo heel geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor alle reacties! Ga dus eerst proberen het AP om te ruilen voor een wireless router.

Ik dacht dat in de bedoelde constructie het kabelmodem als router zou fungeren. De aansluiting zoals ik die voor ogen had was: cai-cabel - kabelmodem - verbinding met WAP - en dan via de 3COMs wireless. Hm ...
Zijn er betere USB adapters, met een betere ontvangst bedoel ik? Als ik dan toch moet ruilen, kan ik de 3com-dingen misschien beter ook meteen meesturen (scheelt 1 pakketje, mocht achteraf blijken dat het op de 3coms stukloopt).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het echt om PC's gaat zou ik gewoon PCI kaartjes pakken. En bij voorkeur van hetzelfde merk als de router (linksys dus vermoedelijk?).

Zie hiervoor de Pricewatch:
Linksys WLAN PCI kaartjes

[ Voor 52% gewijzigd door Orion84 op 15-11-2007 12:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1