[Idee] 'Pushmessage' bij eerste post in Subforum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Om de 'newbies' die voor het eerst een topic openen omdat ze een vraag hebben en hier verder nooit komen op een vriendelijkere manier op weg te helpen, dacht ik aan het volgende:

Wanneer een user voor het eerst een Topic aanmaakt in een subforum, word hem vooraleer hij een invoervenster krijgt, doorgezonden naar een standaard pushmessage-achtig iets, waar hij (vriendelijk!) gewezen wordt op de 'specifics' van dat subforum.

Bij CSL wordt er bijvoorbeeld vermeldt dat bepaalde topics niet gewenst zijn en dat voor configuratievragen men eerst de BBG dient te lezen. De user moet 'gelezen' klikken net zoals bij een pushmessage, de mod zou dan in mijn beleving op meer begrip bij een slotje moeten rekenen.

Wat vind men hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel of dat zou werken. In principe moet men toch eerst de FAQ lezen bij het registreren, die hun sowieso al wijst op het lezen van FAQ's en policy's. Blijkbaar doet men dat niet - waarom zouden ze dan wel een lap tekst lezen voordat ze een topic openen? Het is heel makkelijk om gewoon door te scrollen en op 'Ok' te klikken. Het heeft bij de beoogde doelgroep dus geen nut, terwijl mensen die wel netjes FAQ's lezen nóg meer tijd kwijt zijn voordat ze een topic kunnen openen. Het lijkt me dus niet heel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26

Cyphax

Moderator LNX
Bedoel je bij elk subforum waar iemand voor het eerst een topic aanmaakt? Dus als iemand een topic heeft gemaakt in CSL maar nog nooit in OH (om maar wat te noemen) krijgt men zo'n PM?

Wat als ik morgen voor het eerst een topic in OH open? :)
En, wat bij een wijziging in het beleid zoals nog niet zo lang geleden in CSL (waarbij "hoe is dit systeem"-vragen in de ban zijn gedaan)?

Op zich zou het wel een goed idee kunnen zijn om mensen er even goed op te wijzen dat ze zus en zo kunnen doen voor ze een topic openen, maar aan de andere kant geeft dat weer in veel gevallen een onnodige extra stap.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik zou eerder een korte bondige tekst hebben als je een gebruiker aanmaakt. Zoals nu gebeurt.

Mensen die niet willen lezen lezen toch niet. Klikken toch door. Krijgen een slotje, worden boos. Komen erachter hoe het werkt en zoeken een ander forum op of worden gezellig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het lezen van de FAQ is zowat de grondwet van GoT. Iedereen behoort de FAQ te kennen. Helaas, niet iedere Nederlander kent de grondwet uit zijn hoofd en zo zal het dus voorkomen dat menige GoT-gebruiker de FAQ niet kent of wist te vinden.

Er zijn talloze ideeën geweest hoe magere of niet gewenste startposten te voorkomen en ik veronderstel dat de oplossing zoals die in deze startpost staat óók aan de orde is geweest. Er is nooit actie voor ondernomen dus het e.e.a. lijkt nog steeds ongewenst.

Wat CSL betreft, er zijn nog steeds gebruikers, waaronder die-hards, die tóch in een "is dit wel goed topic" reageren. Daarmee houdt men de ongewenste topics soms voor een aardig tijdje in stand terwijl het te verwachten slot onderweg is met de moderator.

Die reacties, ja, ook van regulars, zouden eens behoorlijk aangepakt moeten worden. Ze vallen immers onder de categorie Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er staat toch elke keer bij het openen van een topic een waarschuwing boven het tekstveld met precies die strekking waar in de TS over gesproken wordt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Net als dat de registratievoorwaarden soms haastig weggeklikt worden zal zo'n pushmessage waarschijnlijk hetzelfde lot ondergaan. Ik zie de meerwaarde niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Mja alleen het éérste topic dat iemand aanmaakt hè. Een boodschap met een link naar de FAQ voor dat forum zou voldoende moeten zijn. Mensen worden er zo even op gewezen dát er een FAQ is. Ze weten het wel, maar omdat ze op gelezen klikken (voor mijn part pas mogelijk nadat er naar beneden is gescrollt) zorgt dat de TS niet alleen wéét dat er een FAQ is, maar ook dat de moderator in kwestie wéét dat de TS hem gezien moet hebben.

Dat maakt de positie van de moderator sterker bij een discussie, en zou imo voor minder herpostte topics moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:33:
Mja alleen het éérste topic dat iemand aanmaakt hè. Een boodschap met een link naar de FAQ voor dat forum zou voldoende moeten zijn. Mensen worden er zo even op gewezen dát er een FAQ is. Ze weten het wel, maar omdat ze op gelezen klikken (voor mijn part pas mogelijk nadat er naar beneden is gescrollt) zorgt dat de TS niet alleen wéét dat er een FAQ is, maar ook dat de moderator in kwestie wéét dat de TS hem gezien moet hebben.
Je weet sowieso dat de TS em gezien moet hebben, aangezien je de registratievoorwaarden voor je neus krijgt als je je account aanmaakt.
Dat maakt de positie van de moderator sterker bij een discussie, en zou imo voor minder herpostte topics moeten zorgen.
Ik zie niet in waarom dat nodig is. De positie van de moderator is sterk genoeg. Je zult echter altijd mensen blijven houden die weigeren te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
-NMe- schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:40:
Er staat toch elke keer bij het openen van een topic een waarschuwing boven het tekstveld met precies die strekking waar in de TS over gesproken wordt?
De plaatsing van die melding is zo lichtgrijs, het is nog lichter dan een onderschrift, dus je ziet het nauwelijks als je haast hebt. En dat hebben nieuwe users meestal.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk niet dat het echt wenselijk is om mensen nog meer aan de hand te houden. We hebben een goede modforce die users goed in de juiste banen weten te leiden als het eens niet goed gaat, dus mocht er een user ontsporen, dan krijgt hij vanzelf te horen hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Ik denk dat een push message niet geschikt is.
Volgens mij is een directe link naar de FAQ misschien wel iets zodat de grens om de FAQ op te zoeken wat lager ligt. De mensen die een twee-zinnen-topic openen hebben waarschijnlijk een hekel aan zelf zoeken. Naar de FAQ zullen ze dan ook niet gaan zoeken.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onbekend schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:48:
Ik denk dat een push message niet geschikt is.
Volgens mij is een directe link naar de FAQ misschien wel iets zodat de grens om de FAQ op te zoeken wat lager ligt. De mensen die een twee-zinnen-topic openen hebben waarschijnlijk een hekel aan zelf zoeken. Naar de FAQ zullen ze dan ook niet gaan zoeken.....
Bovenaan staat gewoon het woord "FAQ" wat je naar de registratievoorwaarden brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

RoD schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:50:
Bovenaan staat gewoon het woord "FAQ" wat je naar de registratievoorwaarden brengt.
Ik bedoel eigenlijk de FAQ (en richtlijnen) van het subforum.

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 13-11-2007 18:53 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die staan gewoon bovenaan de topiclijst van het subforum. Hoeveel makkelijker wil je het nog maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb wel eens willen reageren op een draadje op een forum waar ik geen member van was. Dus ik fijn registreren... wat bleek... Posten kon pas na 5 dagen ofzo.. Dan hebben de nieuwe leden wel mooi de tijd om de FAQ's en de Policy's te lezen >:)

Ben er uiteindelijk niet meer teruggegaan om te reageren.. Misschien is 24 uur, of 48 uur een optie?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

RaZ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:55:
Posten kon pas na 5 dagen ofzo.. Dan hebben de nieuwe leden wel mooi de tijd om de FAQ's en de Policy's te lezen >:)
Wat zou jij doen? Lekker 5 dagen wachten en dan strak gaan posten zonder al dat gezeik aan faq's doorlezen :Y) Of niet meer terugkomen, dat kan ook. Maar een gering aantal mensen zou zeggen "W00t! nu heb ik tenminste de tijd om de faq hier te lezen!" ;)

Het opgooien van belemmeringen om de faq maar gelezen te krijgen gaat mij persoonlijk te ver. Als ik nieuw hier zou komen en op zo'n manier op de regels worden gewezen zou ik me kinderachtig behandeld voelen. Je behoort immers te weten hoe je te gedragen of op z'n minst te weten waar je het na kunt lezen in geval van twijfel. Dat wil ik niet dat ik keer op keer op de regels wordt gewezen.

Dát sommige users de regels niet lezen is bekend en daar wordt tegen opgetreden. Het laten zien van een soort PM bij een eerste nieuw topic in een forum zou imo ergerlijk overkomen bij de serieuze poster en de niet serieuze poster zal er waarschijnlijk binnen een seconde doorheen klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zoals SmartDoDo zegt gaan we geen technische beperkingen in het leven roepen om users niet te laten posten omdat ze toevallig nieuws zijn :)
Dit soort dingen komen af en toe bovendrijven en het antwoord blijft nee, we willen juist graag dat mensen posten, en als dat betekend dat we sommigen soms moeten opvoeden, ach, dat hoort er gewoon bij :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op die manier hebben wij tenminste ook nog wat te doen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

-NMe- schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:54:
Op die manier hebben wij tenminste ook nog wat te doen. :+
Ja, jullie doen immers toch al bijna niets he :P

* Wildfire duikt gauw weg

---

FF Serieus. Als je dit zou doen, zullen ook doorgewinterde GoT'ers (/me included) soms nog zo'n schermpje krijgen. Ik zit al jaren op GoT maar heb zeker niet in elk subforum al gepost. Als ik dan voor het eerst in een subforum zou posten krijg ook ik zo'n schermpje. Zou ik dus zuchten, snel doorscollen, klikken en weer verder. Lekker nuttig ja :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 14-11-2007 13:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1