Toon posts:

[CoD 4] Spel valt uit tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
uitvallende scherm.

Ik heb een probleem dat mijn scherm uitvalt gedurende gameplay. (call of duty 4 )Als dit gebeurt blijft mijn systeem wel aan maar het scherm valt weg met het berichtje "no signal" dus blijkbaar geen communicatie tussen mijn systeem en monitor. Ik heb voor mijn videokaart de nieuwste drivers install. Ik hoor dan ook dat het geluid blijft haperen. Ik heb via de catalyst controll centre alle instellingen op defaul laten zetten

ik hem een systeem self gebouwd
2 gb aan geil geheugen
een x1900 crossfire (edition) videokaart
een e6600 dual core
op de videokaart en proccesor heb ik zalman koelers gehangen.

mijn cpu is op dit moment standaard volgens PC probe 21 c en dat loopt op naar ongeveer 46c gedurende gameplay. Mb dat is 38 c maar loopt gedurende gameplay op naar 54c soms ook wat hoger.

Wat doe ik verkeerd en of hoe kan ik zien wat er verkeerd gaat. De instellingen van de game staan gewoon op standaard ik heb daar niets aangedaan. Als er nog aanvullende info nodig is roep het

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/4056/s5030904yy4.jpgAfbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5514/s5030905fi4.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 16:32 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als dit alleen bij een enkele spel gebeurt, dan is dit geen VB maar SPV materie. Move.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem ook met de crysis demo met instellingen op medium verder heb ik geen anders spellen meer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me kast nu open staan en denk dat zeer zeker te maken heeft met een oververhittings probleem. ik ben COD 4 nu open staan (ongeveer 15 min). Ik kan nu voelen dat de videokaart erg heet raakt. maar... wat kan ik hier aan doen?

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 20:36
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:46:
ik heb me kast nu open staan en denk dat zeer zeker te maken heeft met een oververhittings probleem. ik ben COD 4 nu open staan (ongeveer 15 min). Ik kan nu voelen dat de videokaart erg heet raakt. maar... wat kan ik hier aan doen?
Je zou even je temperatuur van je videokaart kunnen meten met
ATItool

Verwijderd

Als het inderdaad een warmteprobleem blijkt te zijn, dan zou ik eerst even alle stof uit je pc verwijderen. Ik zie op je foto`s namelijk dat je koelvinnen vrij vol zitten en dat beinvloedt de koelprestaties aanzienlijk. Goed schoonmaken is dus het devies. ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb de atitool install. bij het opstarten krijg ik deze melding te zien:

The Kernel Mode Driver does not seem to be running
A device driver is required for communication with your video hardware
If you just upgraded from an older version it may help to
uninstall AtiTool, reboot and then install a the new version.

heb voorheen nooi ati tool geinstallerd gehad.

ik draai onder vista bussines 64 bit. weet iemand waar deze melding vandaan komt?

deinstall en reinstall heeft niet geholpen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 23:47 ]

Verwijderd

Die error in Atitool zou je op de volgende manier op kunnen lossen:

Ga naar start, uitvoeren. Start hiermee gpedit.msc.
In het geopende scherm ga je achtereenvolgens naar gebruikersconfiguratie, beheersjablonen, systeem. Open vervolgens "Handtekening bij programmacode voor apparaatstuurprogramma`s". Deze schakel je in en kies daarna voor negeren en tot slot klik je op toepassen.

Als je dit gedaan hebt zou je Atitool in principe moeten kunnen draaien. Het kan daarbij wel zijn dat hij niet zichtbaar al zijn in het systeemvak wanneer je hem minimaliseert, maar hij draait dan nog wel.

Ik hoop dat het werkt en ik ben erg benieuwd naar wat je temps zijn!

Suc6! ;)

Verwijderd

Ik vraag me af of het een temperatuurprobleem is. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Heb een Asus P5K-e Wifi AP moederbord, Dualcore E6750 processor, geforce 8600 GTS videokaart en 2 GB pc6400 ddr2 geheugen.

Temps zijn bij mij gewoon normaal tijdens het spelen. Het rare is dat het de ene keer heel lang goedgaat, maar het ook voorkomt dat het beeld na 5 minuten al wegvalt. In die korte tijd lopen de temps niet schrikbarend op.

Iemand nog een ander idee waar het aan zou kunnen liggen?
By the way: ik draai Vista 32 bit.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:06:
Ik vraag me af of het een temperatuurprobleem is. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Heb een Asus P5K-e Wifi AP moederbord, Dualcore E6750 processor, geforce 8600 GTS videokaart en 2 GB pc6400 ddr2 geheugen.

Temps zijn bij mij gewoon normaal tijdens het spelen. Het rare is dat het de ene keer heel lang goedgaat, maar het ook voorkomt dat het beeld na 5 minuten al wegvalt. In die korte tijd lopen de temps niet schrikbarend op.

Iemand nog een ander idee waar het aan zou kunnen liggen?
By the way: ik draai Vista 32 bit.
bij mij draait het soepel zonder problemen, 1152x864 alles @ high + 4x aa
ik draai het hier op vista ultimate 32bit op de volgende hardware

Asus p5k
2gb ddr2 xms2
x1950Pro

aangezien ik er geen last van heb, en hetzelfde mobo (familie) hebben, kunnen we ongeveer je mobo (mits je temps normaal zijn) en het ligt dus ook niet aan Vista
installeer ati tool eens en laat je temps loggen , dan kun je naderhand precies zien wat je temp was during 3d.
tevens zou je ook een cpu programma mee kunnen laten lopen wat ook kan loggen naar een bestand.

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-11-2007 19:25 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Zit bij beide van jullie het 6 pins voedingskabeltje wel goed aangesloten op de videokaart? Ik heb namelijk met mijn Asus X850 Pro eens gehad dat het kabeltje brak was waardoor deze het ook tijdens het gamen liet afweten. Het is een mogelijkheid dus wellicht een optie om toch even te checken. Anders durf ik het eigenlijk niet te zeggen waaraan het zou kunnen liggen...

Vooral in het geval van Fahiemoto zou ik ook de aansluiting van je monitor op je videokaart even goed checken, omdat het "no signal" over het algemeen pas wordt weergegeven wanneer er ook daadwerkelijk niets is aangesloten al staat de pc uit.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 13:19
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:23:
[...]

bij mij draait het soepel zonder problemen, 1152x864 alles @ high + 4x aa
ik draai het hier op vista ultimate 32bit op de volgende hardware

Asus p5k
2gb ddr2 xms2
x1950Pro

aangezien ik er geen last van heb, en hetzelfde mobo (familie) hebben, kunnen we ongeveer je mobo (mits je temps normaal zijn) en het ligt dus ook niet aan Vista
installeer ati tool eens en laat je temps loggen , dan kun je naderhand precies zien wat je temp was during 3d.
tevens zou je ook een cpu programma mee kunnen laten lopen wat ook kan loggen naar een bestand.
leuk leuk, ik heb een xbox en een pc. owja een een fiets. een een brommer. heb jij nog iets? Srry dit helpt toch verder niks bij het probleem :)?

edit: dit was dus gedoeld op het stuk voordat je zelf editte ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cardo op 16-11-2007 19:29 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Ik heb de ATi tool ondertussen geinstalleerd. Probleem hiermee is dan weer dat ik nergens de optie tepmerature monitoring kan vinden zoals hij laat zien in de handleiding op de website.

heb wel alvast het logbestand bekeken. Dat staat hieronder:

2007-11-16 20:10:05 D Successfully connected to driver, version 130
2007-11-16 20:10:05 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-11-16 20:10:05 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...
2007-11-16 20:10:05 D Found NVIDIA device: 0x10DE 0x29C0 bus 0 dev 0
2007-11-16 20:10:05 D fbPhy: 0x0, mmrPhy: 0x0.
2007-11-16 20:10:05 D mmapped mmr to 0x1D90000
2007-11-16 20:10:05 D F75373 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-11-16 20:10:05 D ADT7473 temp chip detection: failed (VendorID)

Lijkt er dus op dat mijn kaart tempmonitoring niet ondersteund?

Edit:

Dit zijn m'n temps na 3 rondjes multiplayer:

Temperaturen:
Moederbord 30 °C (86 °F)
CPU 14 °C (57 °F)
CPU #1 / Kern #1 35 °C (95 °F)
CPU #1 / Kern #2 34 °C (93 °F)
GPU 55 °C (131 °F)
WDC WD2500JD-00HBC0 27 °C (81 °F)
WDC WD3200KS-00PFB0 31 °C (88 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 1278 RPM
Chassis nr1 1140 RPM
Chassis nr2 1688 RPM
Chassis nr3 1140 RPM

gegevens heb ik uit Everest Ultimate geplukt.

Zoals ik het zie, is er met de temps dus niets mis 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 20:53 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

een x1900 crossfire (edition) videokaart
en
2007-11-16 20:10:05 D Found NVIDIA device: 0x10DE 0x29C0 bus 0 dev 0
Heb je uberhaupt wel een ati ?, volgens deze melding heb je toch echt een nvidia kaart ?
er zit dus iets echt niet lekker in die comp van je, want ik zie zo ook wel op de fotos dat je een ati card hebt (of ik moet me heel erg vergissen :P)

Het kan goed zijn dat atitool je kaart niet ondersteund het is tenslotten atitool, however weet ik wel dat je er wel nvidia kaarten mee kunt overclocken.
Ik weet er het fijne niet van dus misschien kun je het een en ander terug vinden op de pagina van atitool
jah heel leuk dat ie 55 graden is na het gamen, heb je wel eens gezien hoe snel een gfx kaart daalt in temp van vol naar idle ? (geloof me het springt heel rap terug)
Het kan dus goed zijn dat je temp onder load nog zon 80 graden is (doemdenken ofcourse :P)

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-11-2007 21:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:20:
[...]

en

[...]

Heb je uberhaupt wel een ati ?, volgens deze melding heb je toch echt een nvidia kaart ?
er zit dus iets echt niet lekker in die comp van je, want ik zie zo ook wel op de fotos dat je een ati card hebt (of ik moet me heel erg vergissen :P)

Het kan goed zijn dat atitool je kaart niet ondersteund het is tenslotten atitool, however weet ik wel dat je er wel nvidia kaarten mee kunt overclocken.
Ik weet er het fijne niet van dus misschien kun je het een en ander terug vinden op de pagina van atitool

[...]

jah heel leuk dat ie 55 graden is na het gamen, heb je wel eens gezien hoe snel een gfx kaart daalt in temp van vol naar idle ? (geloof me het springt heel rap terug)
Het kan dus goed zijn dat je temp onder load nog zon 80 graden is (doemdenken ofcourse :P)
Je haalt 2 quotes door elkaar :+
De eerste quote is van fahiemoto, de 2e van mij.

Fahiemoto heeft dus een ATI kaart, ik heb een Geforce 8600 GTS.

Tussen 2 levels door heb ik ook even via de windows-knop gegluurd in Everest. Temp van de kaart stond steeds onder de 60. En een temp van 80, dat kan tocg niet zo'n kwaad toch? Of heb ik het nou mis?

Verwijderd

Heb net even NVidia monitor geinstalleerd en hem om de 5 sec mijn GPu temp laten loggen. Idle was hij 49 graden. Vervolgens ben ik een half uurtje lekker gaan knallen. Uit de log blijkt dat de temp een maximum heeft bereikt van 62 graden.

Maar Def!ance, je hebt inderdaad gelijk! De temp daalt na het einde van het knallen inderdaad weer heel snel terug naar 49!

Wat me trouwens wel opviel: Ik heb straks het spel gedeinstalleerd, en er opnieuw opgezet. Eerst stond het geinstalleerd op een raid0 set, nu op een aparte schijf. Ik lijk nu geen hang-up te krijgen. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 13:19
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:31:
Heb net even NVidia monitor geinstalleerd en hem om de 5 sec mijn GPu temp laten loggen. Idle was hij 49 graden. Vervolgens ben ik een half uurtje lekker gaan knallen. Uit de log blijkt dat de temp een maximum heeft bereikt van 62 graden.

Maar Def!ance, je hebt inderdaad gelijk! De temp daalt na het einde van het knallen inderdaad weer heel snel terug naar 49!

Wat me trouwens wel opviel: Ik heb straks het spel gedeinstalleerd, en er opnieuw opgezet. Eerst stond het geinstalleerd op een raid0 set, nu op een aparte schijf. Ik lijk nu geen hang-up te krijgen. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Sorry dude, maar je zit hier gewoon beetje en topic te kapen? kan dit niet beter apart worden behandeld, hierboven zit je ook al te zeggen dat DIEGENE quotes door elkaar haalt, maar jij schuift jou probleem even hier neer... niet erg netjes.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Cardo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:43:
[...]

Sorry dude, maar je zit hier gewoon beetje en topic te kapen? kan dit niet beter apart worden behandeld, hierboven zit je ook al te zeggen dat DIEGENE quotes door elkaar haalt, maar jij schuift jou probleem even hier neer... niet erg netjes.
Hmm, dat ben ik dus niet met je eens. Aangezien mijn probleem exact hetzelfde is als dat van Fahiemoto lijkt het me voor de hand liggend dat de oplossing ook redelijk overeen zal komen.

Alle info mbt dit probleem, van wie dan ook, leidt m.i. dan ook alleen maar tot een snellere oplossing.

Dus als je nog een zinvolle bijdrage hebt.......... houden wij ons beide aanbevolen.
Pagina: 1