Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC4.5 & Allegro] alleg.lib linken?

Pagina: 1
Acties:

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor een C programmeerproject voor school een spel maken en ik plan dit te doen met Allegro (http://alleg.sourceforge.net/ http://www.allegro.cc/), omdat ik daar al wel meer mee heb gewerkt.
Ik programmeer zelf altijd in Bloodshed Dev-C, maar mijn leerkracht werkt met Borland 4.5 en zal mijn programma zelf ook van de source compilen (met Borland).

Om een allegro programma via Bloodshed te compilen moet ik gewoon in de Project Options/Parameter van mijn programma "-lalleg" toevoegen bij de linker en alles werkt prima.
Maar bij Borland is er bij Project Options/Linker helemaal geen input-vak... :S
Ik heb ondertussen al ruim een uur bovennoemde site & Google afgeschuimd en ben op dit gestoot :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Using Allegro

All the Allegro functions, variables, and data structures are defined in allegro.h. You should include this in your programs, and link with one of the libraries:

alleg.lib      - optimised DLL import library
          alld.lib       - debugging DLL import library
          allp.lib       - profiling DLL import library
Bron : http://alleg.sourceforge.net/stabledocs/en/build/bcc32.html
Ik heb alleg.lib in mijn /LIB dir van Borland staan, maar toch slaag ik er niet in om te compilen.
Weet iemand hoe ik die lib kan linken in Borland?

[GoT] TF2 Clan

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 20:34
lukt het linken niet, of het compilen niet?

Zorg ook dat allegro.h in include directory staat.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Volgens http://alleg.sourceforge.net/latestdocs/en/build/bcc32.html moeten de allegro bestanden in de windows system directory worden geplaatst. Opnemen in je path is blijkbaar niet voldoende.
In order to run your programs, you need to obtain the Allegro DLLs and install them in the Windows system directory.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Elvis

Elvis

Topicstarter
__fred__ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:52:
lukt het linken niet, of het compilen niet?

Zorg ook dat allegro.h in include directory staat.
Ik weet niet hóe ik alleg.lib moet linken met Borland, daardoor werkt ook het compilen niet.
allegro.h staat op de juiste plaats
Niemand_Anders schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:55:
Volgens http://alleg.sourceforge.net/latestdocs/en/build/bcc32.html moeten de allegro bestanden in de windows system directory worden geplaatst. Opnemen in je path is blijkbaar niet voldoende.
[...]
Die DLLs in de windows/system dir zijn er om reeds gecompileerde programmas uit te voeren (de .exe's). Ze staan daar ook bij mij btw...

[ Voor 3% gewijzigd door Elvis op 13-11-2007 16:15 ]

[GoT] TF2 Clan

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Voeg aan je project 2 directories toe met de namen includes en system. Vervolgens moet de leerkracht zorgen dat de includes beschikbaar is vanuit ZIJN compileer omgeving.

Dit geldt natuurlijk niet als je school zelf Borland als de standaard compileer omgeving heeft gesteld.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Overigens de search hier al gebruikt? Want ik kom 10-tallen topics tegen als ik zoek op "borland lib include" inclusief topics waarin iets staat als "Project -> Add to Project en selecteer de .lib" en "zorg dat je .lib het juiste formaat heeft".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Elvis

Elvis

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:04:
Overigens de search hier al gebruikt? Want ik kom 10-tallen topics tegen als ik zoek op "borland lib include" inclusief topics waarin iets staat als "Project -> Add to Project en selecteer de .lib" en "zorg dat je .lib het juiste formaat heeft".
Ik heb hier inderdaad ook al wel de search geprobeerd, maar de (meeste) resultaten zijn van latere versies van Borland waar de gegeven oplossing niet van toepassing zijn omdat de genoemde menu's er niet zijn... 8)7 (Ik heb bijv. geen "Project -> Add to Project" menu)

De .lib file zou normaal wel goed moeten zijn, aangezien het compilen met Bloodshed Dev-C wel lukt.
Bijv. Als ik de lib file niet link in Dev-C geeft hij dezelfde errors als in Borland nu...

offtopic:
Vraag me ook niet waarom we in godsnaam op school Borland 4.5 gebruiken, verouderde crap :(

[GoT] TF2 Clan

Pagina: 1