Automatisch Harde Schijf openen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Goedendag,

Ik heb een klein probleem, na het starten van mijn computer kan de computer automatisch een backup maken van mijn bestanden en die backup zetten op een netwerk hardeschijf, enkel moet ik steeds handmatig die schrijf openen. Dus naar start > Deze Computer > en dan de netwerk schijf aan klikken.

Nu is mijn vraag kan dit automatisch? Via een .bat bestand???

Alvast bedankt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit kan idd via een bat bestand, je kan namelijk makkelijk instellen dat hij een dir-listing geeft van de share. Je share heeft bijvoorbeeld de letter Z:, zet dan in je bat bestand 'dir z:'. Klaar, hij zou nu automatisch moeten connecten om een listing te kunnen geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 22:13

DeTeraarist

#Boots2Asses

Rechtermuisknop op je netwerk icoon in verkenner en dan "Map Network Drive" om hem als drive te mounten. En in je folder view settings aanvinken dat netwerk mappen direct bij aanmelden moeten worden gemount.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alles kan, als je zelf een beetje de moeite neemt om stap voor stap de dingen uitzoekt die je 'bat bestand' moet doen.

Alleen zien we daar in dit topic maar weinig van terugkomen, terwijl we het hier wel op prijs stellen als je in ieder geval laat zien dat je die moeite ook zelf neemt.

Lees de Windows Clients - Policy nog even na wat we hier van een goede topicstart verwachten :)
En ga alvast wat googlen op scripting voor Windows, of neem een kijkje op http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx :)

Dit topic gaat echter dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.