Toon posts:

Probleem maandelijks volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als gebruiker van belgacom ADSL heb ik opgemerkt dat het maandelijks volume in reeds een paar weken door de deur vliegt. Omdat ikzelf weinig download verdenk ik mensen die op mijn draadloos netwerk zitten. Nochtans is dit beveiligd. Nu komt de vraag: is er software voorhanden die alle gebruikers van je draadloos netwerk weergeven?
Alvast bedankt!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Gewoon in je router kijken naar de aangesloten clients. Ik raad je aan om WPA2 in te stellen, heb je nu een WEP key? Heb je een WPA2 key dan moet je die even wijzigen en kijken hoe het dan gaat.

Heb je een wachtwoord op je router zitten, dus niet het standaard wachtwoord maar een door jou gekozen wachtwoord?

[ Voor 45% gewijzigd door Damocles.NL op 13-11-2007 15:35 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

In de router kijken wie er connected zijn.

☻/
/▌
/ \

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:22

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Of die software bestaat weet ik eigenlijk niet. Als je vermoeden is dat er anderen gebruik maken van je draadloos netwerk, waarom baken je het netwerk dan niet beter af? (SSID broadcast uit / mac filtering, etc). Zorg er voor dat JIJ de enige bent die het netwerk kan gebruiken.

edit: om je eigen verbruik te meten, kun je bijvoorbeeld DUmeter installeren. Dan kun je eventueel het verschil in verbruik meten.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 13-11-2007 15:40 ]

Hier staat tekst

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Draaien er niet een aantal auto updates op de achtergrond?

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:36:
Of die software bestaat weet ik eigenlijk niet. Als je vermoeden is dat er anderen gebruik maken van je draadloos netwerk, waarom baken je het netwerk dan niet beter af? (SSID broadcast uit / mac filtering, etc). Zorg er voor dat JIJ de enige bent die het netwerk kan gebruiken.
Als er al iemand op zijn netwerk zit heeft ssid broadcasting uitzetten ook weinig nut mac filtering is ook supersimpel te omzeilen. Ik zou voor wpa encryptie gaan.
Verder kun je in de meeste routers zien welke mac adressen allemaal connected zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn router zie ik nu wie verbonden is.
DUmeter zal ik zeker installeren.
Jullie zijn allemaal bedankt voor de informatie en voor de snelle reacties!
Pagina: 1