Na 15 minuten geen internet meer ?

Pagina: 1
Acties:

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:10
Hallo.

Mijn neef belde mij net met het volgende probleem:

Als hij gaat internettten op de pc, zet hij de pc aan meld zich aan bij windows en gaat internetten.

na 15 minuten gooit het internet zich eruit en kan hij geen verbinding meer maken. Hij heeft een draadloos netwerk, hij ziet het netwerk wel maar kan er geen verbinding mee maken.

Hij moet zich dan eerst afmelden bij windows , weer aanmelden en dan kan ie weer internetten.

Hij zei dat ie gister een nieuwe versie van Panda antivirus erop heeft gezet, en dat ie zich bij een andere provider had aangemeld (denk dat ie is overgestapt) dat was allemaal goed, maar nu doet ie dit dus. ik neem aan dat het niet met Panda of die provider te maken heeft ? misschien een instelling verkeerd ?

Ik hoor het graag.

FLoris

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32

DarkSide

theres no place like ::1

lijkt me idd sterk dat de nieuwe ISP een instelling heeft dat je maar 15 min mag internetten.
als het aan Panda ligt kan hij de verwijderen en kijken wat er dan gebeurd.
Ligt denk ik toch aan het draadloze netwerk. Misschien die opnieuw instellen? De WZC gebruiken ipv de tool van de fabrikant. AP verplaatsen naar een betere lokatie.
Firmware updaten helpt soms ook. Of een reinstall van de NIC met nieuwere drivers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Foris,

laat hem eens Panda verwijderen om te kijken als het probleem dan is opgelost.
Kan hij wel pingen naar de router/modem toe om te zien als daar wel verbinding naar toe is. Ook zou je eens kunnen kijken als het herstellen van de netwerkverbinding nut heeft.

offtopic:
exp lord_fh??

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)