Toon posts:

Scipts voor het wijzigen van instellingen en installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog al nieuw hier in en heb heel wat lopen zoeken.
alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, en ik weet dus eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

Ik zou graag voor mezelf een script willen maken waar ik instellingen als IE kan veranderen ( proxy) en exe bestand installeren door een script te starten.

Dus een batch bestand maken zou hier van toepassing zijn? maar dan zit ik nog met het probleem over de exe file. deze bestand kan je niet zomaar veranderen "de default waarden" alleen met een hex-editor toch? Dus dacht ik aan een hitman pro solution die runt een scirpt om alles automatiseren waneer je programma hebt gestart.

Graag een duwtjes naar de goeie richting :)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik snap je exe-bestand bewerken verhaal niet echt.

Je kan Autoit gebruiken, dit is de "scripting" taal waarin Hitman Pro is geschreven. Hiermee kan je alles automatiseren, gui's etc etc.

Werkt prima, je kan er leuke dingen mee maken.

Verwijderd

Topicstarter
Sypher schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:18:
Ik snap je exe-bestand bewerken verhaal niet echt.

Je kan Autoit gebruiken, dit is de "scripting" taal waarin Hitman Pro is geschreven. Hiermee kan je alles automatiseren, gui's etc etc.

Werkt prima, je kan er leuke dingen mee maken.
Bedankt voor het zetje. Klein vraagje kan je Autoit script zich zelf opstarten na een restart?

About exe verhaal.

Ik dacht dat met exe moeilijk de waarden kan veranderen zonder het programma te installeren.
dus dan zou er nog steeds interactie met de gebruiker moeten hebben en deze kan nog altijd iets fout instellen.

Maar instellingen als Internet Explorer of Firefox zou je met een batch bestand kunnen wijzigen zoals de proxy instellingen?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

via policy in een domain kan je ook alle instellingen wijzigen van IE

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
En indien je geen domein draait kan je een hele hoop (uhm.. praktisch alles) wijzigen in de registry. Je hebt dus feitelijk geen userinteraction nodig.

Autoit kan je compilen naar .exe, dus je kan hem laten starten hoe je dat ook wil.

Verwijderd

Topicstarter
mrsar schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:35:
via policy in een domain kan je ook alle instellingen wijzigen van IE
jah dit is handmatig diet moet via een scirpt. als een batch-scirpt
Sypher schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:41:
En indien je geen domein draait kan je een hele hoop (uhm.. praktisch alles) wijzigen in de registry. Je hebt dus feitelijk geen userinteraction nodig.

Autoit kan je compilen naar .exe, dus je kan hem laten starten hoe je dat ook wil.
Wat bedoel je precies met compilen naar exe ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 14:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mij bekruipt het gevoel een beetje dat je geen idee hebt waar je precies naartoe wilt, en de weg is je ook een compleet mysterie.

Mag ik je aanraden om eens wat research te doen voor je een topic opent?

Dat voorkomt namelijk dat je zaken door elkaar gaat halen, en het praat een stuk makkelijker als je een rudimentair begrip hebt van de materie.

Begin maar eens met [search=unattended installatie], er is genoeg te vinden als je daarmee aan de slag gaat.

Dit topic is echter veel te vaag, en er mist veel te veel (Welke windows versies wil je dit voor doen bijvoorbeeld?).
Daarom gaat deze ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.