Toon posts:

ISA-Server 2006 RPC-Service niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 maanden hebben we 3 gloednieuwe servers, waarbij server 1 dienst doet als domain controller, server 2 dienst doet als ISA-Server en server 3 als print en anti-virus server.

Het volledige netwerk draait, maar op de ISA-Server kan je niet aanmelden op het domein (dit ging wel voor de ISA-Software zelf was geïnstaleerd) De foutmelding die ik krijg bij het aanmelden is dat de domain-controller niet beschikbaar is en de fout die ik krijg als ik de server opnieuw in het netwerk wil steken is dat de RPC-service niet beschikbaar is. (Deze twee zaken heb ik nagekeken en zijn beide in orde, de RPC services zijn beide gestart en al eens opnieuw gestart)

Reeds gezocht via google en in het forum zelf, maar veel verder dan hoe je de RPC-service aanzet krijg ik niet.

Dus kortom, wat kan ik proberen of moet ik veranderen om wel op het domein te kunnen inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing ondertussen gevonden, toch nog even posten hier.

Het is een probleem dat zich zeker en vast voordoet als je met een Dell PowerEdge 2850 werkt en wel om de volgende reden:

CAUSE:
This problem is caused when the software hash code for the connection and the hardware hash code for the connection do not match.

WORKAROUND:

To work around this problem, disable Receive Side Scaling when the computer is configured as an Internet Connection Sharing gateway. To do this, follow these steps:
  1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
  2. Locate and then click the following registry subkey:
  3. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
  4. On the Edit menu, point to New, click DWORD Value, and then type EnableRSS.
  5. Double-click EnableRSS, type 0, and then click OK.
  6. Restart the computer on which you changed the EnableRSS value.