In productreviews is de betrouwbaarheidsenquete beperkt, ik kan niet het juiste moment van ingebruikname invullen bijvoorbeeld bij de Canon 100mm 2.8 Macro USM (door mij in gebruik genomen in 2002) Ik vermoed dat het jaartal is gekoppeld aan een moment van toevoeging van het product in de pricewatch of iets dergelijks, wat enigszins onhandig is natuurlijk. Bij andere producten heb ik dig probleem ook opgemerkt, het zou handig zijn als het jaartal wordt vrijgelaten (of vastgezet op het jaartal van introductie van het product).
Misschien mis ik het niet-bestaan van deze beperking of belangrijke "contraïndicaties" Maar het lijkt me nuttig het de gebruikers mogelijk te maken accurate gegevens in te voeren.
Verwijderd
Ik denk dat je dit beter kan melden op devtrack, aangezien het nu behaviour by design lijkt, en niet ergens een foutje in de data op de FP.
Zie http://devtrack.tweakers.net
Zie http://devtrack.tweakers.net
Het lijkt inderdaad by design te zijn, geen bug, dus ik denk dat devtrack (volgens de faq een bugtracker) niet echt hoort (plus dat ik dan nog een account zou moeten aanmaken). Ik denk dat de faq duidelijk is over waar features thuishoren.
Dus ik zou toch mijn vragen hier willen handhaven, zodat zoals ook al in de faq staat de devvers en meer mensen erover na kunnen denken. Ik denk dat er eigenlijk alleen argumenten voor zijn te geven, afgezien van het werk dat gaat zitten in het correct invoeren van de introductiedata.
Je kunt ook vertrouwen op de "eerlijkheid" van de site-gebruikers/reviewers en alle datums op vanaf 1980 of zo zetten, dat zal schat ik de oudste introductiedatum zijn van een product dat in het systeem zit.
Mocht het toch een bug zijn is het misschien ook handig als een devver dat even meldt.
Dus ik zou toch mijn vragen hier willen handhaven, zodat zoals ook al in de faq staat de devvers en meer mensen erover na kunnen denken. Ik denk dat er eigenlijk alleen argumenten voor zijn te geven, afgezien van het werk dat gaat zitten in het correct invoeren van de introductiedata.
Je kunt ook vertrouwen op de "eerlijkheid" van de site-gebruikers/reviewers en alle datums op vanaf 1980 of zo zetten, dat zal schat ik de oudste introductiedatum zijn van een product dat in het systeem zit.
Mocht het toch een bug zijn is het misschien ook handig als een devver dat even meldt.
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2007 23:03 ]
Er is inderdaad bewust gekozen om de jaartallen die in de betrouwbaarheidsenquete gekozen kunnen worden te koppelen aan de tijd waarin het product in de Pricewatch werd opgenomen. Het is onzinnig om de gebruiker een keuze uit jaartallen vanaf 1980 aan te bieden als een product net nieuw is. Bovendien voorkomt het de invoer van (bewust) onjuiste gegevens die de betrouwbaarheidsstatistieken sterk kunnen beïnvloeden. Stel dat er een aantal exemplaren van een nieuw model harde schijf worden ingevoerd die sinds 1980 zonder defecten in bedrijf zijn, dan heeft dat een grote invloed op de betrouwbaarheidsindex van dat product. Andere producten in de categorie die bijvoorbeeld een jaar oud zijn en waarvan wel juiste gegevens zijn ingevoerd kunnen nooit tippen aan een bewezen levensduur van 18 jaar.
Op dit moment wordt er overigens weinig gedaan met de betrouwbaarheidsgegevens omdat er te weinig data door de gebruikers werd ingevoerd.
Op dit moment wordt er overigens weinig gedaan met de betrouwbaarheidsgegevens omdat er te weinig data door de gebruikers werd ingevoerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Femme op 22-11-2007 22:52 ]
Ik dacht wel dat er zoiets achter zou zitten. Maar bijvoorbeeld de door mij genoemde lens van Canon bestaat al heel wat langer dan het oudst in te voeren jaar (2005) in de productreview.
Het lijkt me beter de introductiedatum op de markt te hanteren dan de introductiedatum in de pricewatch/productsurvey. Op zich wordt ik nu dus beperkt in het schrijven van een review (eventueel die gebruiksgegevensinvoer niet verplicht stellen bij het maken van een review is misschien een idee), en wordt ook de betrouwbaarheid van de betrouwbaarheidsgegevens kleiner, omdat gebruikers ze niet in kunnen voeren (maar goed ze worden toch niet gebruikt (ook omdat ze niet veel worden opgegeven (maar gebruikers kunnen in een aantal gevallen ook hun gegevens niet eens correct invoeren))). Voor foute jartallen zou je natuulijk een meldpunt kunnen hebben, net als voor foute prijzen.
Het lijkt me beter de introductiedatum op de markt te hanteren dan de introductiedatum in de pricewatch/productsurvey. Op zich wordt ik nu dus beperkt in het schrijven van een review (eventueel die gebruiksgegevensinvoer niet verplicht stellen bij het maken van een review is misschien een idee), en wordt ook de betrouwbaarheid van de betrouwbaarheidsgegevens kleiner, omdat gebruikers ze niet in kunnen voeren (maar goed ze worden toch niet gebruikt (ook omdat ze niet veel worden opgegeven (maar gebruikers kunnen in een aantal gevallen ook hun gegevens niet eens correct invoeren))). Voor foute jartallen zou je natuulijk een meldpunt kunnen hebben, net als voor foute prijzen.
[ Voor 56% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2007 23:14 ]
Pagina: 1