Aardlekstoring zodra coax op TVkaart aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-01 15:48
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb de kaart geinstalleerd en windows vista herkend hem en wordt gewoon geinstalleerd.
Alleen zodra ik de antenne aansluit dan slaat per direct mijn aardlek eruit. :X

Na wat test kwam ik tot de volgende situatie:
- Op de pc nog helemaal niets aangesloten qua kabel (geen usb, monitor, stroom)
- Schakelaar van voeding op PC staat uit.
- Sluit de antenne aan op de tv-kaart.
- schakelaar van voeding staat nog steeds uit
- sluit de stroom aan
- aardlek springt er direct uit. (Dus ook als er nog geen voeding naar het MB gaat. :?

Kaart is al vervangen door een andere. TV kabel compleet vervangen.
De antenne raakt de kast niet.

Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je antenne maakt op een een of andere manier kortsluiting. Als je de mogelijk hebt om een andere antenne te gebruiken, moet je dat even proberen. Misschien klapt je aardlek er dan niet uit. Dan weet je dat het dus ligt aan die oude antenne van je.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

kan ook komen doordat je pc zonder aarde is aangesloten, je antenne wordt dan ineens als aardedraad gebruikt, en daar kan ie niet tegen... ik heb 2 oplossingen.. 1 sluit alleen de binnenkern van de antenne kabel aan op je pc.. of 2 sluit je pc aan op een stopcontact met rand-aarde.

de 1e optie werkt zowieso goed. let er alleen wel op dat je je pc pas aan zet nadat je de antennekabel hebt aangesloten.

• dannyvz
De antenne wordt ook al gebruikt door de tv dus die zou goed moeten zijn.
Tevens heb ik de kabel die er tussen zit ook al vervangen. Dus dat lijkt me niet het probleem.

@martinvv72
Het klopt dat de PC geen randaarde heeft. Helaas een huis uit de jaren 80 en heb niet overal randaarde. Zal eens kijken of ik hier iets mee verder kan.

[ Voor 33% gewijzigd door dannyvz op 13-11-2007 12:39 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:57
Wat ook nog zou kunnen zijn is dat er een spanning staat op je aardedraad (van een ander apparaat in je huishouding. Het komt wel eens voor dat de aardedraad niet goed is verbonden met de werkelijke aarde, of met een te hoge weerstand is aangesloten. Wanneer je je pc hebt aangesloten, maar niet ingeschakeld is wel de aardedraad verbonden in de kast, natuurlijk. De spanning kan dan weglekken via de centraal antennekabel (manteldraad) en veroorzaakt het eruitklappen van je aardlek.
Een doorsnee tv is niet aangesloten op aarde, dus heeft ook niet dit probleem wanneer je daarop de centraal antenne zet.
Simpele test: verbind even (kort) een aardepin van een stopcontact met de verwarming en kijk of je aadlek eruit knalt.
edit: je pc heeft geen randaarde, dus bovenstaande kan geen oorzaak zijn, dan.

[ Voor 14% gewijzigd door gertvdijk op 13-11-2007 12:44 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topictitel dekt de lading niet bepaald (ik stond op het punt dit topic op basis van titel naar Consumentenvideo te verhuizen...)

Ik pas even aan:
"Probleem met Hauppage WinTV-PVR-150 MCE" -> "Aardlekstoring zodra coax op TVkaart aangesloten"

Ontopic:
Overduidelijk voor de hand liggende check: is je PC goed geaard aangesloten. Het kan goed zijn dat de lekstroom bij ongeaard aansluiten dit veroorzaakt.

Oslik blyat! Oslik!

• dannyvz
dion_b schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:50:
Je topictitel dekt de lading niet bepaald (ik stond op het punt dit topic op basis van titel naar Consumentenvideo te verhuizen...)

Ik pas even aan:
"Probleem met Hauppage WinTV-PVR-150 MCE" -> "Aardlekstoring zodra coax op TVkaart aangesloten"
Thanks. Zal er volgende keer rekening mee houden.

• dannyvz
gertvdijk schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:43:
Wat ook nog zou kunnen zijn is dat er een spanning staat op je aardedraad (van een ander apparaat in je huishouding. Het komt wel eens voor dat de aardedraad niet goed is verbonden met de werkelijke aarde, of met een te hoge weerstand is aangesloten. Wanneer je je pc hebt aangesloten, maar niet ingeschakeld is wel de aardedraad verbonden in de kast, natuurlijk. De spanning kan dan weglekken via de centraal antennekabel (manteldraad) en veroorzaakt het eruitklappen van je aardlek.
Een doorsnee tv is niet aangesloten op aarde, dus heeft ook niet dit probleem wanneer je daarop de centraal antenne zet.
Simpele test: verbind even (kort) een aardepin van een stopcontact met de verwarming en kijk of je aadlek eruit knalt.
edit: je pc heeft geen randaarde, dus bovenstaande kan geen oorzaak zijn, dan.
Heb geen Randaarde op de wandcontact doos en heb ook niet de spullen om deze eventueel te trekken. Zou het ook mogelijk zijn om de randaarde van de CV (dus aansluiten op de radiator) hiervoor Ge-/mis-bruiken >:) ?
Modbreak:Gelieve niet 2x achter elkaar te posten. Gebruik de edit-knop als je nog iets toe te voegen hebt

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 13-11-2007 13:21 ]

Verwijderd

dannyvz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:02:
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb de kaart geinstalleerd en windows vista herkend hem en wordt gewoon geinstalleerd.
Alleen zodra ik de antenne aansluit dan slaat per direct mijn aardlek eruit. :X

Na wat test kwam ik tot de volgende situatie:
- Op de pc nog helemaal niets aangesloten qua kabel (geen usb, monitor, stroom)
- Schakelaar van voeding op PC staat uit.
- Sluit de antenne aan op de tv-kaart.
- schakelaar van voeding staat nog steeds uit
- sluit de stroom aan
- aardlek springt er direct uit. (Dus ook als er nog geen voeding naar het MB gaat. :?

Kaart is al vervangen door een andere. TV kabel compleet vervangen.
De antenne raakt de kast niet.

Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.
De PC wordt nu geaard via de coax kabel, door het netfilter (die nog voor de schakelaar zit) op de voeding van jouw PC creëer je een extra aardlek die kennelijk voldoende is om de aardlekschakelaar net het zetje te geven om af te schakelen. Dit probleem kan je oplossen door een mantelstroom filter tussen de coax kabel te plaatsen. Zo'n filter kan ook brom problemen verhelpen als je je PC zowel op een coax kabel als een stereo installatie aansluit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dannyvz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:04:
[...]

Heb geen Randaarde op de wandcontact doos en heb ook niet de spullen om deze eventueel te trekken. Zou het ook mogelijk zijn om de randaarde van de CV (dus aansluiten op de radiator) hiervoor Ge-/mis-bruiken >:) ?
Wat dacht je van eerst eens mbv een verlengsnoer met randaarde duidelijk te krijgen of dit echt het probleem is. Dat het zeer aannemelijk is, is duidelijk, maar aannemelijk is nog niet zeker :o

Oslik blyat! Oslik!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:47

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Juist, sluit je PC eens met een haspel aan op een geaarde wcd, bijv. in je keuken :)

Hier stond een dode link.

• dannyvz
Bedankt voor alle info in ieder geval, heb ik weer wat mogelijkheden om te testen.
Laat in ieder geval weten of het wel of niet lukt
.

Heb ondertussen de mantelstroom filter ontvangen en dit werkt als een zonnetje 8)
Aardlek klapt er niet meet uit en heb netjes de tv-zenders.
Allemaal hartelijk dank voor de info. _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door dannyvz op 19-11-2007 18:09 ]

Pagina: 1