p5k de luxe en geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Hallo, Ik heb een asus p5k de luxe en gebruik de onboard sound. Ik heb nu een
Teufel concept F speakerset gekocht en bij 5.1 signaal werkt hij prima. Waar ik van baal is, dat als ik normaal muziek luister de sub niet meewerkt, het klinkt dus nergens naar. Mijn vraag is dus; wat moet ik doen om toch bij stereo signaal de sub erbij te krijgen? Ik weet überhaupt niet of dit mogelijk is. Als dit niet het geval is lukt het dan wel als ik een losse geluidskaart koop?

Thanx Hans

Verwijderd

Bij 2.0/2.1 (1 stekkertje dus) zou de set zelf de subwoofersignalen eruit moeten filteren en via de subwoofer weergeven.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 09:13

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een 5.1 set verwacht dat de bron de 6 kanalen al gescheiden aanlevert. Om de sub mee te laten werken zal de computer dus een signaal op het linker en rechter box moeten zetten, maar ook op de sub. Ik zou eens wat tussen de geluidssetopties rommelen om te kijken of je ook ergens aan kunt geven wat voor speakers je aangesloten hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Hoi, bedankt tot nu toe. Ik heb alle opties naar mijn weten met het bij het MB geleverde programma (soundmax) geprobeerd. Ik baal enorm gezien de set best wel goed is en er komt shit geluid uit bij muziek. Ik weet ook niet of een andere geluidskaart soelaas bied?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je het Realtek HD audio manager proggie ? Als je teminste een Realtek chip op dat mobo hebt.

Als dat zo is kijk dan eens Audio I/O. Zou kunnen dat daar iets niet goed staat. Bij mij moet ik daar ook dingen instellen anders doen mijn achterste speakers het niet. Zou kunnen dat daar bij jou de sub niet goed staat.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

cassiekai schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:17:
Hoi, bedankt tot nu toe. Ik heb alle opties naar mijn weten met het bij het MB geleverde programma (soundmax) geprobeerd. Ik baal enorm gezien de set best wel goed is en er komt shit geluid uit bij muziek. Ik weet ook niet of een andere geluidskaart soelaas bied?
Heb je gewoon de wizard gedraait en 5.1 gekozen? Dat werkt meestal al. Ook kan je de center/sub omwissel met een stekkertje of in de driver. Die signalen willen nog wel is omgedraaid zijn en dan werkt het niet goed.

Youtube Download ubersnel.nl

Pagina: 1