Toon posts:

Acer Aspire 5105 WLMI

Pagina: 1
Acties:
  • 1.739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

ik zoek mensen die een Acer Aspire 5105 WLMI hebben met een amd turion tl-60 cpu omdat ik net een nieuwe heb gekregen maar ik kan maar een uurtje met de batterij doen.
De batterij heb ik onmiddelijk volledig opgeladen en laat ik nooit in de laptop zitten als ik op het lichtnet bezig ben. Als ik lcd op 20 % zet, cpu op laagste niveau, geen extra hardware en geen programma laat lopen kan ik nog maar een dik uurtje hem laten staan totdat hij uitvalt. Toch best zielig vind ik dat en daarom dat ik probeer erachter te komen of dit normaal is of niet.

Batterij heeft volgende gegevens en is een redelijk zwak type:
Type: Li-ion
Output: 11,1V
Capaciteit: 4000mAh
Cellen: 6 Cell

Ik heb echt alles onderzocht:
- laptop in bios = 50 min
- laptop in Windows bij laagste verbruik idle = 68 min
- laptop in Windows bij hoogste verbruik idle = 40 min
- enkel adapter met energiemeter = 20 VA
- laptop op lichtnet (met adapter) in bios = 66 tot 68 VA
- laptop bij laagste verbruik idle = 59 VA
- laptop bij hoogste verbruik idle = 62 VA
- laptop bij afspelen film = 64 VA

Dit heb ik ook getest bij een kameraad zijn laptop en daar gaf de adapter maar 7 VA en de laptop +/- 35 VA. Verbruikt mijn laptop nu echt zoveel dat ik deze terug zal moeten sturen of is dit normaal voor dit type. Daarom hoop ik sommige mensen hier te kunnen bereiken die met hetzelfde type werken of toch bijna hetzelfde. Dit zou mij enorm kunnen voorthelpen want bij de fabrikant zelf kan ik niet de nodige info verkrijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 11:13 ]

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-12 09:45
Ik heb precies dezelfde klacht!
Ik heb ook een Aspire 5105. Wanneer ik een les volg moet ik aldoor handmatig mijn scherm uitzetten zodat ik genoeg batterijen bespaar.

Volgens CPU-ID gebruik ik op laag verbruik maar 800mhz (0,8 volt). Deze Turion X2 zet zijn 2e core niet uit ofzo.
Verder zit er een dedicated videokaart in (ATIX1300), maar deze staat op laag.
Al met al kan ik ook geen volle uur in Word werken op de batterij.

Ik heb overigens ook geen zwaardere batterij kunnen vinden.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer man, je post net de dag nadat ik hem heb opgestuurd. Ik was heel het internet aan het afzoeken naar mensen die dezelfde notebook hadden maar niemand gevonden dus dacht ik hem maar op te sturen. Had je een beetje vroeger gepost dan had ik hem nooit opgestuurd want ik dacht dat ik met een appart geval temaken had. Nu ik verwijt je natuurlijk niets he, ik vind het ook maar zielig dat deze notebook die beperkingen heeft. Ik laat je wel iets weten als ik hem terug krijg maar ik verwacht natuurlijk hem terug zoals ik hem gestuurd heb. Jammer van het tijdsverlies.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De Acer Aspire staat bekend om zn slechte batterijen. Opzich zou XP wel wat verbeteringen moeten laten zien.

Ter vergelijking, mijn oude Asus A6T welke ik inmiddels kwijt ben:
AMD Turion TL-52 op 800MHz 0,8V
2GB DDR2-667 (@ 333MHz)
GeForce Go 7600 (die dus nog meer verbruikt waarschijnlijk)

Verder een 8Cell 4800mAh accu

XP: 2.30-2.45uur
Vista (x64): 2.00-2.15uur
Dan ben ik gewoon met WiFi aan aan het internetten, muziek luisteren ed. Bijna constant schijfactiviteit. Nu had ikw el een betere accu, maar dit is toch best een ziek verschil. Zo kon ik op full performance op de accu ongeveer een uur gamen. Dat verschil is dus 100-150% extra accutijd, waar jullie van Max -> Min er 33%-40% accutijd bijkrijgen

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik hoop gewoon mijn laptop spoedig terug te hebben maar ik vrees dat dat misschien een probleem zal worden aangezien ik hier op het forum al veel negatieve commentaren ben tegengekomen over de service van Acer. Sterker nog, als mijn laptop nu in een slechtere staat zou terugkomen dan dat ik hem had opgestuurd wordt ik helemaal gek. Dan vergeef ik het mij nooit dat ik hem in de eerste plaats had opgestuurd. Aan de andere kant is het gewoon een zielige prestatie van het accu verbruik dus dan heb ik ook een zekerheid dat er voor de rest niets aan is.

• Xardas
Sry dat ik niet eerder gereageerd had.
Ik heb onlangs ook een "melding" aangemaakt op de site van Acer over de batterijduur.
Ik wacht nog steeds op een antwoord, laat staan een bevestiging van ontvangst.

Ik hoop dat er ergens gewoon een zwaardere batterij te koop is, dat zou veel schelen.
Op dit moment draai ik ook Windows XP, daar heb ik direct na aanschaf voor gezorgt (aangezien ik Vista lang niet zo goed vind als XP).

Verder heb ik even getest: Alles op low, behalve processor (aangezien de full-performance maar 0,3v scheelt); deze staat dus op maximum. Al met al kan ik dan iets meer dan een uurtje werken (lees: internet, word, dreamweaver etc.)

Ik ben benieuwd of ze er iets aan kunnen doen.
Vandaag had zat ik op school met dit ding constant op het stroom, en een klasgenoot van me heeft gewoon 4(!) uur gewerkt zonder adapter (Acer travelmate, Pentium M). In zo'n geval had ik best willen ruilen...

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp perfect wat je bedoelt en jouw bevindingen komen precies overeen met die van mijn laptop. In mijn geval had ik een laptop nodig en na veel zoeken en reviews lezen was deze laptop kwa prijs en prestatie heel goed. Maar natuurlijk als ik had geweten dat de duur op batterij zo zou tegenvallen had ik hem nooooooooit gekocht. Kan je pas testen nadat je hem hebt natuurlijk en omdat ik als student volledig alles zelf heb moeten betalen was de teleurstelling des te groter. Op de helpdesk vertelde ze mij dat een uurtje wel heel weinig is en normaal zo een anderhalf uur zeker moet kunnen. Maar volgens mij is het gewoon de laptop die zoveel verbruikt en als dit voor elke laptop van dit type normaal blijkt te zijn, dan heb ik mij vies in het zak laten zetten door Acer. Nog maar eens wat slechte commentaar erbij voor hun spijtig genoeg. We zullen zien wat uit de bus komt maar het doet mij al plezier na zo lang te hebben gezocht dat ik iemand heb gevonden met dezelfde laptop ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 18:08 ]

• Xardas
Idd, het is wel goed om te weten dat we niet de enige zijn.
Als je ergens een adresje weet waar je een zwaarderebatterij kan aanschaffen, dan zou ik je persoonlijk een bos bloemen (of kratje pils) sturen ;).

M'n vriendin heeft overigens een andere Acer Aspire (3100), en deze kan ongeveer 2 uur mee, met normaal gebruik. Verder is het echt "vervelend" om te zien dat sommige mensen in m'n klas gewoon met volle brightness een word-document aan het typen zijn ofzo, en dan ook gewoon 2 uur mee gaan :|

Ik zal wanneer ik tijd heb nog wel even een productsurvey invullen, zo dat niet meer mensen deze "fout" begaan.

Overigens zijn de prestaties van de laptop wel netjes te noemen.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:49
Xardas schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:08:
[...]

Als je ergens een adresje weet waar je een zwaarderebatterij kan aanschaffen, dan zou ik je persoonlijk een bos bloemen (of kratje pils) sturen ;).
klik

Ikzelf heb een Aspire 5051AWXMI waar ik zelf een TL-60 in heb gedaan. In principe dus precies dezelfde laptop als de jouwe, maar dan in een 14,1" jasje. Met een 2000mah accu gaat deze laptop een uurtje mee. Denk dus toch dat er iets niet goed zit met jou accu.

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 27-11-2007 19:17 ]

• Xardas
-ErikE- schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:14:
[...]
Ikzelf heb een Aspire 5051AWXMI waar ik zelf een TL-60 in heb gedaan. In principe dus precies dezelfde laptop als de jouwe, maar dan in een 14,1" jasje. Met een 2000mah accu gaat deze laptop een uurtje mee. Denk dus toch dat er iets niet goed zit met jou accu.
Oeh nice!
ff kijken of dit uberhaupt wat verschil gaat geven.
Het klinkt idd als een probleem van de laptop zelf, maar ik betwijfel het, aangezien ik dus niet de enige ben...
Maar je hebt wel een kleiner scherm. En ik hoorde vanmiddag dat de hoeveelheid geheugen ook een rol kan spelen (2*1024ddr2 667mhz).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Xardas schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:44:
Verder heb ik even getest: Alles op low, behalve processor (aangezien de full-performance maar 0,3v scheelt); deze staat dus op maximum. Al met al kan ik dan iets meer dan een uurtje werken (lees: internet, word, dreamweaver etc.)
ROFL: Het is niet alleen die 0,3V. Het is de klokfrequentie die het hem ook doet. Simpel gezegd: 35W max, 10W of minder op zn laagst. Daar zit het verschil.

• Xardas
GENETX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:25:
[...]
ROFL: Het is niet alleen die 0,3V. Het is de klokfrequentie die het hem ook doet. Simpel gezegd: 35W max, 10W of minder op zn laagst. Daar zit het verschil.
Excuus, ben helaas niet een chipbakker, dus weet er niet direct veel van af.
Verder zag ik toevallig op deze site dit staan:
Run Time (Up To) 2.5 hour(s)

Pure propaganda? Of toch iets van waarheid...

• -ErikE-
Xardas schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:24:
[...]

Oeh nice!
ff kijken of dit uberhaupt wat verschil gaat geven.
Het klinkt idd als een probleem van de laptop zelf, maar ik betwijfel het, aangezien ik dus niet de enige ben...
Maar je hebt wel een kleiner scherm. En ik hoorde vanmiddag dat de hoeveelheid geheugen ook een rol kan spelen (2*1024ddr2 667mhz).
hoeveelheid geheugenreepjes maakt uit. Of je 2x 256MB of 2x 2048MB hebt maakt geen donder uit.

Verwijderd

Topicstarter
ah jammer -ErikE- was me net voor ;)
Wij hebben nu een BATBL50L6 wat een 6 cells batterij die 4000mah kan leveren.
De BATBL50L8 is een 8 cells die 4800mah kan leveren en deze laatste kan je idd vinden op de link die -ErikE- hierboven had geplaatst. Ik had hier ook al eens gekeken voor de optie op een andere batterij. Stel dat onze laptop een 45W verbruikt dan kunnen we met die 6 cells een 60 min werken. Als je dan een 4800mah aan 14,8V koopt dan kan je ongeveer 90 min werken aan hetzelfde verbruik. Dus die 8 cells zal je een 30 min extra geven.
Volgens mij ligt het probleem niet aan de processor en dat wordt hierboven door -ErikE- nogmaals bekrachtigd. Onze laptop trekt volgens mij ergens teveel stroom of is deze slecht ontwikkeld dat er gewoonweg teveel verliezen ergens ontstaan. Van zodra ik hem terug heb en er moest niks aan gedaan zijn, dan probeer ik ergens een cos phi meter vast te krijgen waardoor ik het rendement van de laptop kan nameten, dan weten we het zo of we een miskoop hebben gedaan.

• -ErikE-
Het kan ook zijn dat je 4000mah batterij kapot is. Dit kan je bijvoorbeeld met het programma "Mobilemeter" (werkt niet onder vista) zien. Je 'Wear level" is dan te hoog geworden en de batterij heeft dan bijvoorbeeld nog maar 3200mah of nog minder. Hier hebben batterijen die standaard bij laptop zitten wel vaker last van. Laptopbatterijen die je nieuw koopt gaan in mijn ervaring veel langer mee!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan moet het al lukken dat Xardas en nog iemand op een ander forum met hetzelfde type ook defecte batterijen hebben. Kan misschien ook een productiefout zijn maar dan had ik op het internet voor andere laptops die ook deze batterij gebruiken al meer reacties van gevonden. Maar bedankt voor dat programma want ik heb ernaar liggen zoeken toen ik hem nog hier had om te testen maar ik kon niet echt een goed programma vinden om de batterij te testen.

• Xardas
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:46:
Ja maar dan moet het al lukken dat Xardas en nog iemand op een ander forum met hetzelfde type ook defecte batterijen hebben. Kan misschien ook een productiefout zijn maar dan had ik op het internet voor andere laptops die ook deze batterij gebruiken al meer reacties van gevonden. Maar bedankt voor dat programma want ik heb ernaar liggen zoeken toen ik hem nog hier had om te testen maar ik kon niet echt een goed programma vinden om de batterij te testen.
Ik post zo mijn resultaten wel ff.
M'n laptop staat uit (want die gaat hibernaten na 15minuten inactiviteit...om zo batterijen te besparen :p), maar ik heb al hulptroepen ingeschakeld om hem even aan te zetten.
Ik ben echt zeer benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
Netjes, ik kom na een dik twee uurtjes eens terug zien want ik ga nu een filmke kijken.
Ben ook wel eens benieuwd naar de resultaten.

Verwijderd

de battery kan gewoon 2uur mee gaan.
Alleen is dit een nieuwe type model waarvan de maximalen vermogen pas komt na een paar keer te gebruiken van de battery
Mijn acer 7520g kon eerst ook maar 45@60minuten draaien.
Nu ga de zelf battery dik 1uur en 45minuten mee.
na veel gebruiken van de battery.

Let op
Battery mag niet onder de 20% komen (battery kan maar een paar compleet leeg en dan is het kapot)

Meer info tik je battery type maar in (het zijn geen lion-li batteryen )

• Xardas
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:32:
de battery kan gewoon 2uur mee gaan.
Alleen is dit een nieuwe type model waarvan de maximalen vermogen pas komt na een paar keer te gebruiken van de battery
Das fijn dat zoiets niet even gemeldt wordt... maar ik hoop dat je gelijk hebt.

Overigens, ik weet niet of dit het programmatje is wat men bedoelt, maar mobilitymeter geeft het volgende aan:
Discharge Rate:
0% CPU - 0% LCD - 0% VGA = 24watt
100% CPU - 0% LCD - 0% VGA = 33watt
100% CPU - 100% LCD - 0% VGA = 36watt
100% CPU - 100% LCD - 100% VGA = 39watt

Verder geeft de Battery Information dit aan:
Manufacturer: Acer
Full Charge Capacity: 42304mWh
Designed capacity: 43200mWh
Wear level: 2%
Voltage: 10800mV
Type: Lithium Ion

Edit:
Ik snap d'r niets van... ook op deze site geven ze 2,5 uur batterylife aan.
En ik zocht nota bene op "laptop batterij check aspire". |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Xardas op 28-11-2007 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat de mijne binnen is dan kon ik die waardes ook eens vergelijken maar ik denk dat ze wel dezelfde zullen zijn. Die Discharge Rates lijken mij normale waardes maar ze komen toch niet overeen met de waardes die ik krijg met de vermogenmeter want deze lagen veel hoger (dubbel). Ik post onmiddelijk als ik mijn laptop terug heb maar ik vrees toch dat ze er niets aan gedaan hebben. In ieder geval moet je dit topic maar af en toe eens bekijken dat er nog iets gepost is. Met een beetje geluk houden ze bij Acer zich aan die 5-7 werkdagen en heb ik hem volgende week ergens terug. Langs de andere kant heb ik totaal nog geen geluk gehad met die laptop dus ...
Ik hou jullie alvast op de hoogte.

PS: je moet eens deze regel toepassen: 44,4 delen door een verbruik (bv 36W) en uitkomst x 60 = aantal minuten dat hij op batterij kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 10:07 ]

• -ErikE-
Houd er rekening mee dat je vermogensmeter ook het rendement van je adapter mee neemt. De regel bij voedingen (want dat is het in principe) hoe hoger de kwaliteit en hoe dichter bij het maximum vermogen, hoe hoger het rendement.

Als jij een adapter van 80W hebt, en je laptop verbruikt 30W dan zal het rendement niet denderend hoog zijn. Hierdoor is het opgenomen vermogen uit het stopcontact veel hoger dan wat er in je laptop gaat.
Xardas schreef op woensdag 28 november 2007 @ 01:42:
[...]

Overigens, ik weet niet of dit het programmatje is wat men bedoelt, maar mobilitymeter geeft het volgende aan:
Discharge Rate:
0% CPU - 0% LCD - 0% VGA = 24watt
100% CPU - 0% LCD - 0% VGA = 33watt
100% CPU - 100% LCD - 0% VGA = 36watt
100% CPU - 100% LCD - 100% VGA = 39watt
100% CPU - 100% VGA, hoe test je dat, door `m gewoon op maximale prestatie te zetten? Of door tegelijk bijvoorbeeld Prime95 en RTHDRIBL te draaien?

[ Voor 33% gewijzigd door -ErikE- op 28-11-2007 11:26 ]

• Xardas
-ErikE- schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:25:
[...]
100% CPU - 100% VGA, hoe test je dat, door `m gewoon op maximale prestatie te zetten? Of door tegelijk bijvoorbeeld Prime95 en RTHDRIBL te draaien?
Nee, ik heb het dan over de toegewezen maximale prestatie.
Verder heb ik deze waardes constant gemeten toen ik met Firefox aan het surfen was. De processor en/of vga kaart zijn dus zelf niet gestressed geweest.

• Xardas
Effe zelf illegaal dubbelposten:

Ik heb zonet contact gehad met Acer. Gek genoeg hebben ze het er niet over of het een probleem is. Hij begon direct met het noteren van de gegevens om mijn batterij te laten vervangen. Ik heb dat even stop gezet omdat ik nu niet zonder laptop kan zitten. Zoiets kan ik desnoods wel regelen in de vakantie, dan zit dit ding toch aldoor op stroom.

Verder verwees hij me door naar ikzoekonderdelen.nl. Dit is een officiele handelspartner van Acer en heeft hier meerdere soorten accu's te koop voor dit model.
Ze kosten alleen wel redelijk veel: 4800mAh - 8cell = 150euro..

Ik zit er aan te twijfelen om een batterij te kopen bij het eerst genoemde site. Daar kost het maar 120 euro (inc. verzenden) en heb ik het de volgende dag in huis als men voor 18:00 besteld.
Maargoed, t'is wel veel geld, en deze maand is absoluut niet goedkoop...dus ik wacht noodgedwongen nog maar even...

Verwijderd

Topicstarter
Idd, misschien het beste wat je kan doen. Ik had normaal ook nu niet mijn laptop nodig, maar natuurlijk van het moment dat dat ding is opgestuurd begin je die voor alles en nog wat te missen. Moest er uiteindelijk niks van komen allemaal dan ben ik ook van plan een zwaardere batterij te kopen maar als je dan het sommetje maakt, dan had ik voor dat geld allemaal tesamen een nieuwe en zwaardere laptop die waarschijnlijk geen problemen heeft met korte duur op batterij.

Verwijderd

[quote]Xardas schreef op woensdag 28 november 2007 @ 01:42:
[...]

Das fijn dat zoiets niet even gemeldt wordt... maar ik hoop dat je gelijk hebt.

Verder geeft de Battery Information dit aan:
Manufacturer: Acer
Full Charge Capacity: 42304mWh
Designed capacity: 43200mWh
Wear level: 2%
Voltage: 10800mV
Type: Lithium Ion

Edit:

Jammer maar zeker de handleiding niet door gelezen>?
staat bij mij namelijk gewoon in hoe ik met de accu moet omgaan en dat de accu nieuwe niet de volle vermogen afgeeft pas na paar keer gebruik.

verder ik heb 50% corting op extra accu
Omdat ik extra garantie heb gekocht van 3jaar (99euro inclusief 17" tas en muis Picup end return garantie )Was elke euro waard

• Xardas
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:26:
Jammer maar zeker de handleiding niet door gelezen>?
staat bij mij namelijk gewoon in hoe ik met de accu moet omgaan en dat de accu nieuwe niet de volle vermogen afgeeft pas na paar keer gebruik.
Nee, en zeg nou eerlijk: uiteraard nee.
Heb het trouwens voor de grap eens na gezocht, en helaas....geen advies over gebruik van accu.
See yourself

Maar om even voort te borduren op je theorie: Ik heb deze laptop ondertussen al een maand, en gebruik hem nu een aantal weken intensief. Ondertussen zou je toch denken dat zo'n batterij toch wel "wakker aan het worden" is.... ik vrees het ergste..

Ik ga verder gewoon deze accu gebruiken en kijken of ik aanstaande maand ruimte vind om een zwaardere accu aan te schaffen. Misschien dat ik dan alsnog mijn huidige accu dan ga opsturen naar Acer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zo een acer advantage account bij die laptop gekocht en je krijgt idd korting op een extra accu maar kan je mij vertellen waar je dan die accu moet bestellen. Is daar een website van ofzo of moet je acer daarvoor bellen :?

Vandaag is de status van mijn laptop verandert in "IN REPARATIE" dus misschien met een beetje geluk heb ik hem al snel terug.

Edit: heb sms gehad en maandag heb ik hem terug. Ik heb wel een vermoeden dat omdat de reparatie zo snel is gegaan dat ze er niets aan hebben gedaan, maar ja, we zullen zien...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 12:06 ]

• Xardas
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:02:
[...]
Edit: heb sms gehad en maandag heb ik hem terug. Ik heb wel een vermoeden dat omdat de reparatie zo snel is gegaan dat ze er niets aan hebben gedaan, maar ja, we zullen zien...
Ik hoop echt dat het daardoor verholpen is.
Verder zei die kerel waarmee ik contact had gehad dat ik onderdelen moest halen bij ikzoekonderdelen.nl. Dit is namelijk hun business-vendor.

Verwijderd

Topicstarter
Xardas schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:53:
[...]

Ik hoop echt dat het daardoor verholpen is.
Verder zei die kerel waarmee ik contact had gehad dat ik onderdelen moest halen bij ikzoekonderdelen.nl. Dit is namelijk hun business-vendor.
ah, goed dat je het zegt want dan is dat ook misschien de site waar je een batterij met die 30% korting kan bestellen. Ik hou je hier allesinds op de hoogte.

Edit: heb net even gekeken maar 157 euro vind ik toch wat veel hoor als je op die andere site (ReplaceDirect) hem voor 114 euro hebt. En als ik die 30% er vanaf trek dan blijft het nog ongeveer hetzelfde. Dus eigenlijk maakt die 30% niks als je meer betaald hebt voor een acer advantage, weer leuk om te ontdekken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
voila se, heb laptopke terug binnen en het volgende is er aan gedaan:

Replaced FRUS: zou niet weten wat dat betekend
Replaced battery and lcd to 20% (helps a lot with power saving)

Nu ik moet zeggen dat ik dat de melding van het lcd maar flauwe zever vind want met deze instelling had ik hem al naar daar gestuurd en ik had het ook in de brief vermeld dat alles getest is met deze instellen. Maar ik ga ervan uit dat het met de beste bedoelingen :)
Wat ik wel heel goed vind is dat mijn batterij werd vervangen en NIET door de zelfde maar door die 8 cells die je ook op die site kon kopen. Daar ben ik wel heel gelukkig mee en ik als hij eenmaal volledig is opgeladen zal ik eens testen of dit veel uitmaakt.

Dus algemeen gezien kan ik vertellen dat ik zeer tevreden ben over de Service van Acer tot nog toe. Het is zeer snel gegaan en ze hebben geluisterd naar de problemen. Jammer natuurlijk dat ik hem in de eerste plaats heb moeten opsturen want een betere oplossing was geweest dat ze al standaard die zwaardere batterij erbij hadden moeten steken. Heb wel nog niks getest dus natuurlijk duimen dat de problemen uitblijven.

• Xardas
Wow dat is best mooi nieuws! Misschien hebben ze geen oplossing voor dit probleem ofzo, en vervangen ze dit gewoon standaard voor een 8-cell.
Ik ga hem dan binnenkort ook mooi opsturen, ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
Xardas schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:04:
[...]

Wow dat is best mooi nieuws! Misschien hebben ze geen oplossing voor dit probleem ofzo, en vervangen ze dit gewoon standaard voor een 8-cell.
Ik ga hem dan binnenkort ook mooi opsturen, ben benieuwd!
Ja dat zou ik in jouw geval dan ook zeker doen. Ik heb hem eventjes opgeladen en we kunnen een 2 uurtjes verder ;) op middelmatig verbruik dus dat is al een meer acceptabele duur. Dus opsturen die handel en moest je nog vragen hebben dan post je ze maar.
Veel succes :*)

• Xardas
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:39:
[...]

Ja dat zou ik in jouw geval dan ook zeker doen. Ik heb hem eventjes opgeladen en we kunnen een 2 uurtjes verder ;) op middelmatig verbruik dus dat is al een meer acceptabele duur. Dus opsturen die handel en moest je nog vragen hebben dan post je ze maar.
Veel succes :*)
Echt 2 uur? Wooow dat is echt boven verwachting!
Ik ben nog wel benieuwd naar de volledige duur na een lading.
Hoelang ben je je laptop al met al kwijt geweest?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem de 22ste november opgestuurd en vandaag terug gekregen dus een 12 dagen ongeveer. Ja ik sta er eigenlijk ook wat van te kijken hoor.

• Xardas
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:30:
Ik heb hem de 22ste november opgestuurd en vandaag terug gekregen dus een 12 dagen ongeveer. Ja ik sta er eigenlijk ook wat van te kijken hoor.
Ben overigens nog steeds wel benieuwd naar de maximale levensduur per volle accu :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem gisteren voledig opgeladen en als je hem op balanced mode zet dan kan ik er een dikke twee uren mee doen. Dus gewoon wat surfen en typen. Als ik hem op max verbruik zet dan kan ik er een anderhalf uurtje mee doen daar waar het eerst maar 50 min was. Dus het maakt toch wel wat uit hoor. Alleen moet ik eens opzoeken wat ze juist bedoelen met die FURS die ze ook vervangen hebben.

• Xardas
Nou, het gaat weer lekker met Acer.
Ondertussen is mijn laptop nu voor de 3e keer opgestuurd naar Acer. De accu was na de eerste reparatie al vervangen voor eenzelfde exemplaar. De batterijduur is wel langer geworden, maar nog steeds niet boven een uur. Daarnaast heb ik nog een ergere probleem erbij gekregen:
Mijn scherm trilt. En niet zo'n beetje ook. Waardoor dit komt is onbekend, maar het is de 3e keer dat ik hem hiervoor opstuur. Ze lezen de begeleidende brief niet waar in staat wat ik allemaal al heb geprobeerd en de beschrijving die je door moet geven aan een helpdeskmedewerker om het apparaat opgestuurd te krijgen mag maximaal 2 zinnen lang zijn. En na 2 reparaties zijn 2 zinnen té weinig..

Ik heb nu een papier tussen mijn toetsenbord en scherm gedaan waar beknopt opstaat waar ik wanneer last van heb en wat ik (en zij) eraan gedaan heb. De 2e keer toen ik mijn laptop terug kreeg was het enige dat ze hebben gedaan de recovery DVD draaien.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben met het scherm? Ik wordt er ondertussen toch wel een beetje moe van...

Pagina: 1