Hoi iedereen,
ik zoek mensen die een Acer Aspire 5105 WLMI hebben met een amd turion tl-60 cpu omdat ik net een nieuwe heb gekregen maar ik kan maar een uurtje met de batterij doen.
De batterij heb ik onmiddelijk volledig opgeladen en laat ik nooit in de laptop zitten als ik op het lichtnet bezig ben. Als ik lcd op 20 % zet, cpu op laagste niveau, geen extra hardware en geen programma laat lopen kan ik nog maar een dik uurtje hem laten staan totdat hij uitvalt. Toch best zielig vind ik dat en daarom dat ik probeer erachter te komen of dit normaal is of niet.
Batterij heeft volgende gegevens en is een redelijk zwak type:
Type: Li-ion
Output: 11,1V
Capaciteit: 4000mAh
Cellen: 6 Cell
Ik heb echt alles onderzocht:
- laptop in bios = 50 min
- laptop in Windows bij laagste verbruik idle = 68 min
- laptop in Windows bij hoogste verbruik idle = 40 min
- enkel adapter met energiemeter = 20 VA
- laptop op lichtnet (met adapter) in bios = 66 tot 68 VA
- laptop bij laagste verbruik idle = 59 VA
- laptop bij hoogste verbruik idle = 62 VA
- laptop bij afspelen film = 64 VA
Dit heb ik ook getest bij een kameraad zijn laptop en daar gaf de adapter maar 7 VA en de laptop +/- 35 VA. Verbruikt mijn laptop nu echt zoveel dat ik deze terug zal moeten sturen of is dit normaal voor dit type. Daarom hoop ik sommige mensen hier te kunnen bereiken die met hetzelfde type werken of toch bijna hetzelfde. Dit zou mij enorm kunnen voorthelpen want bij de fabrikant zelf kan ik niet de nodige info verkrijgen.
ik zoek mensen die een Acer Aspire 5105 WLMI hebben met een amd turion tl-60 cpu omdat ik net een nieuwe heb gekregen maar ik kan maar een uurtje met de batterij doen.
De batterij heb ik onmiddelijk volledig opgeladen en laat ik nooit in de laptop zitten als ik op het lichtnet bezig ben. Als ik lcd op 20 % zet, cpu op laagste niveau, geen extra hardware en geen programma laat lopen kan ik nog maar een dik uurtje hem laten staan totdat hij uitvalt. Toch best zielig vind ik dat en daarom dat ik probeer erachter te komen of dit normaal is of niet.
Batterij heeft volgende gegevens en is een redelijk zwak type:
Type: Li-ion
Output: 11,1V
Capaciteit: 4000mAh
Cellen: 6 Cell
Ik heb echt alles onderzocht:
- laptop in bios = 50 min
- laptop in Windows bij laagste verbruik idle = 68 min
- laptop in Windows bij hoogste verbruik idle = 40 min
- enkel adapter met energiemeter = 20 VA
- laptop op lichtnet (met adapter) in bios = 66 tot 68 VA
- laptop bij laagste verbruik idle = 59 VA
- laptop bij hoogste verbruik idle = 62 VA
- laptop bij afspelen film = 64 VA
Dit heb ik ook getest bij een kameraad zijn laptop en daar gaf de adapter maar 7 VA en de laptop +/- 35 VA. Verbruikt mijn laptop nu echt zoveel dat ik deze terug zal moeten sturen of is dit normaal voor dit type. Daarom hoop ik sommige mensen hier te kunnen bereiken die met hetzelfde type werken of toch bijna hetzelfde. Dit zou mij enorm kunnen voorthelpen want bij de fabrikant zelf kan ik niet de nodige info verkrijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 11:13 ]