554 relay access denied

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik draai een mailserver met Qmail en support virtuele mail domeinen met Vpopmail.

Bij een bepaald virtueel mail domein (heb de rest niet kunnen testen) komen mailtjes gewoon aan wanneer ze hier naartoe gestuurd worden.
Wanneer adressen echter in het CC veld staan dan krijg ik het volgende error report (postfix report voorbeeld):

<info@VIRTDOMAIN.eu>: host mx2.networking4all.net[213.249.64.50] said: 554 <info@VIRTDOMAIN.eu>: Relay access denied (in reply to RCPT TO command)

Networking4all.net is het bedrijf waar het domein geregistreerd is, VIRTDOMAIN.eu het problematische domein.

Heeft iemand enig idee wat er mis is?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja, je server probeert ook voor de cc: velden af te leveren; daar moet-ie gewoon afblijven.
Dat kun je vast wel ergens in VpopMail configureren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• QuarK
Ik heb in de documentatie en configuratie files van Vpopmail gekeken, maar ik zie geen configuratie opties die hierop betrekking hebben.
Qmail heeft wel configuratie opties die relaying niet toestaan, behalve voor toegestane domains, maar die staan al goed.

• QuarK
*bump*
Ben nog steeds op zoek naar een oplossing :/

Ik heb alle SMTP hosts geprobeerd die ik kon vinden (gmail, hotmail, verschillende isp's, locale Qmail-SMTP server), maar ik krijg altijd een 554 terug.

Het is mij niet 100% duidelijk waar het probleem ligt.
- Kan de domein configuratie (MX settings) fout zijn?
- Client side SMTP configuratie fout?
- Qmail-SMTP configuratie probleem. Qmail-SMTP weigert email omdat het TO veld ongeldig is (klopt) maar zou het CC veld wel moeten afleveren. Maar doet dit niet.

Verwijderd

Dit probleem ontstaat zodra u e-mail probeert te versturen met de server van een bepaald domein, terwijl u een verbinding met een ander domein heeft. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als u uw oude e-mail instellingen gebruikt, nadat u bent overgestapt naar een andere provider..
tenminste dat geeft mijn systeem aan. :P

• QuarK
Yeah, ik kan me voorstellen dat in bepaalde situaties eenzelfde error wordt gegeven, maar ik kan het reproduceren op systemen die 100% de juiste SMTP instellingen hebben.

Verwijderd

QuarK schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:01:
Yeah, ik kan me voorstellen dat in bepaalde situaties eenzelfde error wordt gegeven, maar ik kan het reproduceren op systemen die 100% de juiste SMTP instellingen hebben.
hmmm al eens geprobeert het account te verwijderen en weer helemaal opnieuw in te stellen?
staat het poort nummer van de smtp op 25?
Pagina: 1