Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

www.aldi.com niet weg te krijgen als startpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 1.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 09:12
Mensen, sinds een paar dagen krijg ik www.aldi.com als default startpagina. Zelfs als ik de verwijzingen weghaal uit het register en opnieuw opstart komt dit weer terug. Een scan met adware 2007 geeft geen bijzonderheden. Full system virusscan met symantec geeft geen bijzonderheden. Met Hyjackthis een log gemaakt en op hun website laten scannen geen bijzonderheden te zien. Verder werkt mijn pc prima. Iemand enig idee waar ik verder naar zou kunnen kijken?

Leonardus

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gewoon weghalen bij internet opties? Ik zie dat namelijk niet in jou lijstje van geprobeerde dingen staan.

• leonardus
Ok, niet vermeld maar wel gedaan. Na opnieuw opstarten komt het weer terug.

[ Voor 38% gewijzigd door leonardus op 13-11-2007 11:06 ]

Leonardus

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Andere browser proberen? (welke gebruik je nu?)
En ipv op virussen controlleren, zou ik eens op spyware checken. Kijk ook ff of er vreemde dingen mee opstarten met windows, of vreemde services (ik neem maar aan dat je windows gebruikt).
Oftewel: iets duidelijker zijn in wat je gedaan hebt, en de relevante software noemen!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 19:01
misschien HijackThis eens proberen?
http://www.spywareinfo.com/~merijn/index.php

offtopic: Lol, Aldi goes adware

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
Als je de real-time scanner van Adaware 2007 hebt draaien, schakel deze dan eens uit, evenals je Symantec antivirus. Zie vaak genoeg dat deze die wijzigingen blokkeerd.

• leonardus
Draai xppro met sp2. Heb adaware realtime (adwatch) uitgezet, www.aldi.com is nu weg na een herstart. Maar heb ook de toegang geblokkeerd (via spyblaster) naar de instelling van de startpagina. Het werkt in ieder geval nu, wel vreemd dat dit voorkomt in een professioneel programma. Tnks allemaal.

Leonardus

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
HijackThis.de is niet van de makers van het programma, het is gewoon een tool dat dmv de filenames gaat kijken in een database of het malware gerelateerd kan zijn of niet. :) Gezien dat natuurlijk onzinnig is (je zou een trojan genaamd explorer.exe ergens op je systeem neerzetten en dat zou volgens HijackThis.de legitiem zijn) zou ik het advies van HijackThis.de niet zomaar blind vertrouwen, controleer zelf eerst dmv een site als Jotti's online malware scan of de file die verdacht wordt beschouwt malware is. :)

Signature

Pagina: 1