Mediacenter / Gaming

Pagina: 1
Acties:

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:33

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik dit onderwerp kan plaatsen/bespreken dus daarom maar hier in overige hardware.

Ik zit met een vraag. Binnenkort woon ik op mezelf en dan wil ik graag op mijn eigen bank voor mijn eigen flatscreen, onder het genot van een biertje, films kunnen kijken, kunnen gamen etc. Ik heb er aan gedacht om een HTPC te bouwen maar wil je dit goed doen ben je best nog aardig wat geld kwijt. Je kunt ook een multimedia center kopen maar dat is helemaal duur. Dan is er nog de XBOX oplossing en als laatste heb je nog de Linksys KISS1600.

Vooral van de laatste ben ik zeer onder de indruk. De Linksys kan bijna alles behalve, volgens mij, gamen vanaf je PC op je TV in de kamer. (of toch? dan ben ik meteen klaar)

Wat moet het kunnen? (naar prioriteit)
- Films afspelen (DVD)
- Mijn PC moet toegankelijk zijn (die in een andere kamer staat) voor foto's, divx, xvid etc
- Ik wil dan ook kunnen gamen vanaf mijn PC op mijn Flatscreen in de woonkamer.
- Internetten
- MP3 spelen
- etc.

Wat is de beste oplossing?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Umm, is er geen HTPC faq ofzo? Niet om je gelijk in het gezicht te meppen met regeltjes en faqjes, maar misschien bestaat er al een guideline. Scheelt je weer op een antwoord wachten :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen Overige Hardware maar Consumentenvideo

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FloydRaalte schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:47:
Dit gaat sowieso niet lukken met een apparaatje. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is je computer rechtstreeks aan te sluiten op je scherm.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
FloydRaalte schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:47:
Ik weet niet precies waar ik dit onderwerp kan plaatsen/bespreken dus daarom maar hier in overige hardware.

Ik zit met een vraag. Binnenkort woon ik op mezelf en dan wil ik graag op mijn eigen bank voor mijn eigen flatscreen, onder het genot van een biertje, films kunnen kijken, kunnen gamen etc. Ik heb er aan gedacht om een HTPC te bouwen maar wil je dit goed doen ben je best nog aardig wat geld kwijt. Je kunt ook een multimedia center kopen maar dat is helemaal duur. Dan is er nog de XBOX oplossing en als laatste heb je nog de Linksys KISS1600.

Vooral van de laatste ben ik zeer onder de indruk. De Linksys kan bijna alles behalve, volgens mij, gamen vanaf je PC op je TV in de kamer. (of toch? dan ben ik meteen klaar)

Wat moet het kunnen? (naar prioriteit)
- Films afspelen (DVD)
- Mijn PC moet toegankelijk zijn (die in een andere kamer staat) voor foto's, divx, xvid etc
- Internetten
- MP3 spelen
- etc.

Wat is de beste oplossing?
Allereerst de vraag wat is je budget, omdat je aangeeft dat een HTPC te duur is.

ik heb zelf gekozen voor een HTPC met Mediaportal. dat hoeft niet spannend veel te kosten. ik heb een kiss DP-558 gehad, maar die heb ik terug gestuurd. voordat alles werkt zoals je wil moet je al tooltjes installeren op je pc waar de files op staan, video_ts bestanden worden standaard niet ondersteund, en moet je dus alweer naar alternatieve firmwares met alle gevolgen van dien...

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Inderdaad, voor onder de 200 a 300 euro heb je al een HTPC die ook HD content af kan spelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1