8600GTS op 1 4-pins powercable ?

Pagina: 1
Acties:

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Heb eens zitten zoeken, maar kan niet echt een dekkend antwoord vinden ...

ik heb net een XFX 8600GTS gekocht, kast opengemaakt en zie dat ik nog maar 1 vrije molex (?) aansluiting heb, terwijl er bij de kaart een verloop-kabeltje zit van 6-pins (kaartkant, PCIe) naar 2 standaard 4-pins power aansluitingen ...

Zou de kaart het doen op 1 aansluiting of is dat vragen om ellende ??

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Er zitten niet voor niks twee aansluitingen op denk ik dan, en voor een euro heb je al een splitter voor je molex, dus daar zou ik het ook niet om laten. Ik kan je helaas niet met zekerheid zeggen of het met één ook lukt (je kan het natuurlijk proberen, je merkt vanzelf of-ie het niet meer trekt onder zware last)

Rail Away!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Goner schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:00:
Heb eens zitten zoeken, maar kan niet echt een dekkend antwoord vinden ...

ik heb net een XFX 8600GTS gekocht, kast opengemaakt en zie dat ik nog maar 1 vrije molex (?) aansluiting heb, terwijl er bij de kaart een verloop-kabeltje zit van 6-pins (kaartkant, PCIe) naar 2 standaard 4-pins power aansluitingen ...

Zou de kaart het doen op 1 aansluiting of is dat vragen om ellende ??
ik zou eens gaan kijken naar je voeding. Het feit dat je geen kabeltjes meer over hebt zou kunnen betekenen dat je voeding toch misschien niet helemaal 100% geschikt is voor zo'n energievreter.

mocht je wel een fatsoenlijke voeding hebben zijn er genoeg mogelijkheden om je stroomkabeltjes uit te breiden. Deze zijn ook in elke pc boer te koop.

-_-

Verwijderd

zowiso genoeg voeding hebben ja, zou zonde zijn als je een dikke videoplank er in heb, je vet aant gamen ben met dikke graphs en dat je voeding het niet trekt :)

Verwijderd

Mad Marty schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:06:
Er zitten niet voor niks twee aansluitingen op denk ik dan, en voor een euro heb je al een splitter voor je molex, dus daar zou ik het ook niet om laten. Ik kan je helaas niet met zekerheid zeggen of het met één ook lukt (je kan het natuurlijk proberen, je merkt vanzelf of-ie het niet meer trekt onder zware last)
Ja, dat is lekker nuttig... eerst een lijn splitten en vervolgens weer samen laten komen 8)7
Waarschijnlijk gaat het gewoon werken met één molex aangesloten :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
De reden dat er twee Molex aansluitingen op dat verloopje zitten is omdat er over een enkele kabel niet genoeg stroom kan gaan zonder dat de kabel te warm wordt.

Kortom, je zult (om het goed te doen) twee Molex connectors aan moeten sluiten die ieder van een andere vertakking van de voeding komen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!
Ik ga het risico maar niet lopen, de specs van de PSU zijn ook maar kantjeboord (beetje lage dual 12V) en een splitter wordt afgeraden in de docs.

Zal voorlopig wel een XFX 8600GT XXX worden, iets lagere snelheid, maar zonder extra power.

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=594&Itemid=40

"The card doesn’t have a PCIe 6 pin power connector and gets all its power from the PCIe slot."
eindje verderop :
"The package includes ..., six pin to Molex power cable and ..."
Zal wel een tiepvout zijn ... er zit echt geen power-aansluiting op.

En dan misschien eens gaan kijken naar een PSU met echte PCI-E powerkabels en meer watt.

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 13-11-2007 13:48 ]

Pagina: 1