Internet provider met snelle download gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Tweakers,

Binnekort ga ik verhuizen naar mijn nieuwe adres. Gister even gekeken voor een adsl aansluiting.Nu blijkt dat ik ver van de wijk centrale kom te wonen en het kpn netwerk garandeerd geen hogere snelheid dan 1,5 mb download. Kan zelf geen hoger abbo afsluiten. Kan daarom mij planet abbonement met 3mb donwload ook niet mee verhuizen.

Als ik het goed heb zitten planet hetnet kpn allemaal op hetzelfde netwerk. Zijn er nog andere aanbieders of mogelijkheden waarbij ik wel hogere download snelheid zou kunnen halen? En waar ligt het aan welke snelheid je aan kan. Ik hoorde iets van een koperdraad in de woning?

Als iemand mee wil denken of zoeken hetadress is gelijk aan postcode 6627KP huisnummer 18

Let op de algemene adsl site's ( adsl winkel , adsl shop ) geeft hij wel aan dat er op dit adres hogere snelheid mogelijk is. Ga je daadwerkelijk checken en bestellen op site van de leveranciers dan blijkt het weer niet mogelijk.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je kan enkel kabel proberen. De kans dat er een provider is die zijn DLSAM dichterbij heeft staan dan KPN is nul. Ook van DSL providers niet op het KPN Net hebben hun apparatuur in de POP van KPN staan omdat daar de koperkabels nu eenmaal binnenkomen.

• Twanjo
Kabel ligter helaas niet :-( Zou er nu echt geen andere mnogelijkheid zijn. Als 1,5 mb haalbraa is zou het toch ook hoger moeten kunnen? Internet via de satteliet?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DSL is sterk afhankelijk van de afstand/kwaliteit van de koperkabel. Je krijgt er bij een bepaalde kwalitiet niet meer data overheen. Satelliet is niet leuk omdat je delay dan belachelijk hoog is.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

bij orange kom ik op 8mb abbo uit als ik de postcode check daar doe
telfort zegt niet te kunnen leveren

Jsunnyreports

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
even in de buurt van je postcode gemeten je woon gemiddeld 8 km van de wijkcentrale (kpn gemeten)

je mag dan al zelfs van een wonder spreken dat je 1,5 zou halen gemiddeld klant bij jou in de buurt(nieuwe woning) haalt 1 a 1,2 Mbit en dat ook nog eens niet geheel stabiel.

ik denk dat je in een lastige situatie bent gekomen op je nieuwe adres.
groeten amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Twanjo
Tja hier wordt je niet volijk van, maar verhuizen is ook geen optie. Om nu orange 8mb aan te vragen terwijl de rest het niet kan leveren vind ik ook een beetje link. Ik zaldie gasten eens even gaan bellen.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Twanjo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:05:
Tja hier wordt je niet volijk van, maar verhuizen is ook geen optie. Om nu orange 8mb aan te vragen terwijl de rest het niet kan leveren vind ik ook een beetje link. Ik zaldie gasten eens even gaan bellen.
Grote kans dat ze het ook niet aandurven. Op 8 km afstand een DSL dienst leveren is echt een pure gok. Het gaat ze waarschijnlijk meer kosten dan dat het oplevert. Ik zou wachten op VDSL. :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:04
Maar je zegt dat kabel er niet ligt? Dus geen televisie?
Even just to be sure.

• Twanjo
Wel tv maar we kijken dus via de schotel - Canal Digital dus idd geen kabel.Volgens een check op bbned zit ik op 4,8 km van de centrale.

Er moet toch een mogelijkheid?? Heb er niet zo veel verstand van (daarom mijn vraag hier) maarer zijn toch meerdere netwerken kpn bbned babylon etc?

Ik heb onderhand elke aanbieder geprobeerd dua het ziet er niet naar uit.....

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 17:07
ga je naar nieuwbouw? grote kans dat je postcode nog verwijst naar de verkeerde centrale en dat je check daardoor slecht uitvalt.Alternatieven voor ADSL zijn er wel, maar daar zijn al genoeg topics over geweest en conclusie is meestal veel te duur om haalbaar te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door PROnline op 13-11-2007 14:42 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Twanjo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:36:
Wel tv maar we kijken dus via de schotel - Canal Digital dus idd geen kabel.Volgens een check op bbned zit ik op 4,8 km van de centrale.

Er moet toch een mogelijkheid?? Heb er niet zo veel verstand van (daarom mijn vraag hier) maarer zijn toch meerdere netwerken kpn bbned babylon etc?

Ik heb onderhand elke aanbieder geprobeerd dua het ziet er niet naar uit.....
zoals ik al zei. Het 1e stukje is altijd de koperkabel naar de centrale waar de apparatuur staat waar DSL op getermineerd wordt (de DSLAM) Dit is voor elke provider hetzelfde omdat er altijd maar een kabel van je huis naar de centrale loopt. Binnen deze centrale hebben de providers hun DSLAMS staan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Los van het nu krampachtig naar mogelijkheden kijken is het natuurlijk voor de toekomst aan te raden om voor het kiezen voor een woning te kijken naar mogelijkheden. In stedelijke gebieden is het niet eens 100% zeker dat je alle mogelijkheden hebt, maar als je ergens diep in de Betuwe gaat wonen kun je op je klompen aanvoelen dat het een issue kan zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• Twanjo
Heb nog even gebeld met orange.

Uit de postcode check blijkt dat ik een 4mb of 8mb lijn kan nemen. Op de vraag of ze die 8 mb konden garanderen vertelde ze me : Dat kan ik pas zeggen als de bestelprocedure afgerond is. Pas dan geeft het systeem aan dat b.v 8 mb niet mogelijk is en omgezet wordt naar 4. Lekker vaag dus. En zowiezo zijn de snelheden niet gegarandeerd.

Die 4 mb lijn is op zich ook nog wel te doen. Maar zou ik dat halen op +/- 5km van de centrale? Weet ook niet of orange wel een fijne provider is. Planet ondersteund goede nieuwsgroepen enzo. Zal ik de gok wagen of me toch maar neerleggen bij een 1,5 mb lijntje van planet?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja dan kun je altijd nog een payserver nemen, kost de wereld niet en beter iets dan niets hè, als dat voor de rest DE beter optie is..

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Twanjo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:00:

Uit de postcode check blijkt dat ik een 4mb of 8mb lijn kan nemen. Op de vraag of ze die 8 mb konden garanderen vertelde ze me : Dat kan ik pas zeggen als de bestelprocedure afgerond is. Pas dan geeft het systeem aan dat b.v 8 mb niet mogelijk is en omgezet wordt naar 4. Lekker vaag dus. En zowiezo zijn de snelheden niet gegarandeerd.

Die 4 mb lijn is op zich ook nog wel te doen. Maar zou ik dat halen op +/- 5km van de centrale? Weet ook niet of orange wel een fijne provider is. Planet ondersteund goede nieuwsgroepen enzo. Zal ik de gok wagen of me toch maar neerleggen bij een 1,5 mb lijntje van planet?
natuurlijk nooit akkoord gaan met zo'n antwoord alsof ze pas die meting kunnen opstarten als er iets besteld is. Sowieso lijkt hetme sterk dat zij het wel kunnen leveren en de rest niet.

• Twanjo
Heb net ergens een verhaal gelezen (kan de pagina niet meer vinden, en zit hier al de hele avond te surfen met een inbel modem) maar het kwam op het volgende neer:

De afstand naarvan centrale naar huis is niet geheel onbelamgrijk , maar wat er voor die centrale gebeurd is ook belangrijk. Als een provider 20 mb op die lijn zet dan houd je aan het eind meer over dan als je een provider hebt die er 5 mb opzet. Er spoken zelfs verhalen op internet van mensen die op 5 km afstand doodleuk 8mb halen. Maarja moet ik dat niet met een korreltje zout nemen , en zal ik de gok wagen? Je weet hoe het gaat een abbo heb je zo maarervan af is vaak een ramp...

• RonnieGoodvibes
Twanjo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:00:

heb zelf jou lijn even nagekeken je woont op 6.9 km van centrale (lijnmeting uitgevoerd)bbnet niet geheel betrouwbaar(zegt dat ik op 150 meter van centrale woon terwijl het 680 meter is)de meeste mensen op jou postcode halen rond de 1,2 Mbit (en ook niet stabiel) orange zegt dat het wel kan maar uit ervaring weet ik dat je er slecht vanaf komt dan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Die centrale staat inderdaad een behoorlijk eind weg. En voor zover ik kan zien heeft alleen KPN er ADSL apparatuur staan. Elke ISP die je vindt die kan leveren levert via het KPN netwerk daar volgens mij.

Al zouden andere ADSL netwerken er beschikbaar zijn staat de apparatuur in dezelfde centrale (zelfde pand) en blijft de lijn dus even lang.

Je woont er vast heel mooi, maar breedband via ADSL is niet echt een optie. Niet veel hoger dan 1Mbps als iemand het je al wil en kan leveren daar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
RonnieGoodvibes schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:03:
[...]

heb zelf jou lijn even nagekeken je woont op 6.9 km van centrale (lijnmeting uitgevoerd)bbnet niet geheel betrouwbaar(zegt dat ik op 150 meter van centrale woon terwijl het 680 meter is)de meeste mensen op jou postcode halen rond de 1,2 Mbit (en ook niet stabiel) orange zegt dat het wel kan maar uit ervaring weet ik dat je er slecht vanaf komt dan.
hoe kun jij een meting uitvoeren terwijl er niets meer op de lijn staat?

• RonnieGoodvibes
harryslinger schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:18:
[...]

hoe kun jij een meting uitvoeren terwijl er niets meer op de lijn staat?
bepaalde meting waar ik me niet over uit laat :-)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28
Open einde meting misschien?
Of meten op tel nr van buren?
Pagina: 1