Toon posts:

Geluidprobleem mbt laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week heb ik een kabeltje gekocht vanuit m`n mixpaneel naar m`n laptop. (2 tulps naar 1 jack) Sindsdien krijg ik zowel geluid uit m`n laptop en uit m`n boxen. Waar dit door komt weet ik niet en ik heb alles al qua instellingen gedaan en kan nog steeds niks vinden.

Iemand een id?

Het is een Asus T2050 met Realtek geluidskaart..

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Waarschijnlijk schakelt je laptop het geluid alleen uit als er een laagohmige belasting aan hangt, in plaats van gebruik te maken van een fysiek knopje (zgn microswitch). Als je er dan een hoogohmige belasting aan hangt (lees: belasting met hoge weerstand, hier merkt je geluidskaart veel 'minder' van dan een laagohmige belasting zoals een koptelefoon) schakelt hij de laptopspeakers misschien niet uit. Het kan ook zijn dat je de drivers van je geluidskaart even moet installeren.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, met de juiste drivers was het verholpen. Ik heb ook wel eens laptops gerepareerd waar de microswitch kapot was en waarbij de sense-diode doorgebrand was. Het kan dus alledrie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen woordenboek bij me vandaag dus als je het in het nederlands kan vertalen, graag..

• mux

mux

99% efficient!

Driver downloaden :) Dan verder kletsen.

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan. =x .. nog steeds zelfde probleem.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat wil je precies met dat kabeltje? Geluid van je flaptop via je mixer naar je stereo laten lopen? Of de line-in van je flaptop gebruiken om datgene op te nemen wat je mixer uitstuurt? In het laatste geval staat ie nl gewoon goed aangesloten.
In het eerste geval wil je denk ik gewoon je speakers uitschakelen. Sommige flaptops hebben hier een knop of anders een toetsencombinatie voor. Ik durf alleen niet te zeggen of dat een software- of hardwarematige mute is. Die laatste zoek je namelijk :)

Wat heb je voor laptop btw?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mux

mux

99% efficient!

(lezen is ook een vak) kijk naar zn topicstart!

Verwijderd

Topicstarter
.. ging me niet om de kabel.. gaat me om het geluid dat vanuit m`n laptop komt zowel m`n boxen. wil het dus alleen over m`n boxen en niet uit m`n laptop.. maar dat doet ie dus niet.. btje duidelijk ? =x

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

heb je dit ook als er een hoofdtelefoon aanhangt?

Wise enough to play the fool

• mux

mux

99% efficient!

Zie mijn eerste reactie en zie dat iedereen nu hetzelfde zegt :D

Verwijderd

Topicstarter
Zowel hoofdtelefoon als audio van laptop naar tv.. blijft zowel laptop als in boxen als op tv..

@ssj3gohan: Je 1e reactie.. mag dat ook in simpel nederlands zodat ik er nog wat van kan begrijpen?

Drivers zijn installed.. maar nog steeds zelfde probleem.

Verwijderd

Zowel hoofdtelefoon als audio van laptop naar tv.. blijft zowel laptop als in boxen als op tv..

huh ooh

Lijkt me typisch geval van chassisdeeltje stuk als hij dit opeens heeft.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 23:32 ]

Pagina: 1