Pc start niet meer op: 1s aan, uit, 1s aan, uit, 1s aan, uit

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• aa.loedeman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Sinds een tijdje heeft mijn computer (driekwart jaar oud) last van problemen met opstarten. Hij gaat dan een tijdje aan uit aan uit. Daarbij gaan de lichtjes op de cd-romstations branden, de harde schijven gaan spinnen en de fans gaan draaien. Na een keer of 5 - 10 lukte het doorstarten dan ineens wel, waarna er geen enkel probleem meer was (gewoon heel stabiel systeem).

Sinds vanmorgen wil de computer niet meer doorstarten. Hij blijft gewoon aan en weer uit gaan. Kan dit te maken hebben met een te krappe voeding? Het is een 480w voeding van Antec (Phantom). Als de pc eenmaal draai(t)(de) gebruikt hij ongeveer 220w.

'k Heb best heel veel ervaring met computers, maar ik kan me bij dit probleem (nog) niet zo veel voorstellen. Het is ook een wazig probleem om op te kunnen zoeken m.b.v. google of iets dergelijks. Kunnen jullie me misschien op weg helpen? Dat zou héél fijn zijn! Thanks!

TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Lijkt op een hardware probleem,

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik had afgelopen zaterdag hetzelfde. Ik heb alles losgetrokken (videokaart, harde schijf etc.) en ik kwam erachter dat het aan mijn 12V ATX stekkertje lag. Dat was in samenhang met mijn BIOS... Dus een biosreset was mijn oplossing.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Zo veel mogelijk lostrekken en je weet of het de voeding is, wellicht door het opspinnen van veel disken. Of een andere voeding proberen natuurlijk :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL! :o

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door en troubleshoot het gehele systeem. Haal zoveel mogelijk non-essentiele hardware uit de machine, immers is de kans op problemen dan kleiner :).

Mocht je uiteindelijk het probleem niet kunnen tackelen open dan een nieuw topic in het subforum dat aansluit op het onderdeel wat voor problemen zorgt. Lees dan wel even de FAQ en/of het beleid aldaar door ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.