XBOX360 80mm Fan Mod

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Allen,

Ik wil andere fans in mijn 360 plaatsen want ik word gek van het lawaai. Ik zit er aan te denken zelf twee 60mm fans te plaatsen. Hieronder staan de specs van de originele fans:

Original Fan: 12V (at 5v)
Original Fan: 250mA
Original Fan: 4600RPM
Original Fan: 29CFM
Original Fan: 41d

Nu is de luchtverplaatsing natuurlijk het belangrijkste. Als ik nu twee keer een fan plaats met de volgende specs:

SilentX Fan: 12V
SilentX Fan: 250mA
SilentX Fan: 2200RPM
SilentX Fan: 18CFM
SilentX Fan: 16d

Kan ik zeggen dat 2 fans dan 36CFM verplaatsen en samen 32db aan geluid produceren? Of zeggen
jullie uberhaupt dat het geen goede keuze is ivm de te lage RPM?

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 11:00
draaien deze fans 1300RPM op 12V, of draaien ze dat, omdat jij ze op 5V wilt zetten ?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Fiander schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:47:
draaien deze fans 1300RPM op 12V, of draaien ze dat, omdat jij ze op 5V wilt zetten ?
Ik had een paar foutjes gemaakt en nu mn post aangepast. Nee ze gaan gewoon op 12V draaien...

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-01 23:40
kbloem schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:42:
Allen,

Kan ik zeggen dat 2 fans dan 36CFM verplaatsen en samen 32db aan geluid produceren? Of zeggen
jullie uberhaupt dat het geen goede keuze is ivm de te lage RPM?
verdubbeling van de geluidsbron is een toename van 3db, dus zou 19db worden.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 10:32

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Toevallig heb ik dit ook geprobeerd. Ook met die zelfde SilenX fans (2 x silenX iXtrema PRO 60/25mm, 2200rpm )
Het was geen succes, 360 wordt dan veel te warm en na een aantal minuten gaat ie uit. Wel superstil natuurlijk!
Ik zou in ieder geval andere fans nemen die meer lucht verplaatsen.
Uiteindelijk heb ik de standaard fan er weer in zitten en het stalen rooster achter de fans weggeknipt. Dat helpt het geluid te verminderen.

/edit
Ik zie nu pas dat er 80mm Fan mod in het onderwerp staat, klopt dat wel?

[ Voor 14% gewijzigd door Roppedop op 13-11-2007 11:35 ]

www.oldskoolnl.nl

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Roppedop schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:31:
Toevallig heb ik dit ook geprobeerd. Ook met die zelfde SilentX fans.
Het was geen succes, 360 wordt dan veel te warm en na een aantal minuten gaat ie uit. Wel superstil natuurlijk!
Ik zou in ieder geval andere fans nemen die meer lucht verplaatsen.
Uiteindelijk heb ik de standaard fan er weer in zitten en het stalen rooster achter de fans weggeknipt. Dat helpt het geluid te verminderen.
Ok bedankt!

Ik heb nu de talismoon fans erin zitten. Ik heb ook de roosters weg gedremeld en zelfs met Dynamat de dvdspeler geisoleerd. In heb ook Dynamat aan de onder en bovenkant binnen geplakt. Ik heb zelfs rubberen ringetjes onder de pootjes van de dvdspeler gedaan waar hij het moederbord raakt....

Heb jij nog ideeen?

/edit Nee is een foutje. Ik bedoelde 60mm

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 10:32

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Je kan wel andere fans er in monteren alleen die Silenx 18CFM verplaatsen gewoon niet genoeg lucht. Er zijn vast andere fans die stiller zijn dan die Talismoon en toch genoeg lucht verplaatsen.

www.oldskoolnl.nl

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gezocht maar kan ze niet echt vinden. Ze maken dan gelijk 30db of meer geluid. Dan moet je rekenen dat je er twee plaatst en dan zit je al weer dicht tegen de Talismoon aan....
Pagina: 1