abrakadaver schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:22:
Verbeterpuntjes voor deze foto: volgende keer nog een paar stapjes achteruit als je kan, wat meer ruimte bij de voeten van de mensen en de scooter er helemaal op, en meteen aan de bovenkant nog wat extra ruimte. En ook hier maakt de bewerking het een beetje fake, maar denk dat deze er in 't groot wat beter uit ziet dan zo klein op 't scherm.
7 vind ik ook leuk, simpel maar goed.
Ik heb de foto gemaakt vanuit een drukke winkelstraat. Een paar stapjes achteruit zou betekenen dat er continu massa's mensen door het beeld liepen of over mij struikelden
17mm @ cf 1.6 was gewoon niet voldoende hier

Simon schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:27:
Weet je wat jij eens moet lezen, die National Geographic Photography guide. Want die techniek, dat komt uiteindelijk wel, daar experimenteer je genoeg mee. Ook composities lukken wel, maar ik mis beetje mensen, thematiek, spel, wat spanning.. Als je eens wat speelt met mensen in beeld, bijv. alleen al om de verhouding van een gebouw in beeld te brengen, etc etc.. Zulke dingen vind ik minder geschikt om met techniek te spelen, dan valt de techniek puur op. Das jammer, aangezien ik denk dat helemaal jij hier nog veel meer uit kan halen.
Ja die tip krijg ik wel vaker; ik neem eigenlijk nooit mensen op de foto.
Ik ben nogal introvert, denk dat dat het is; vind het een beetje raar om vreemden op de foto te zetten. Stel je voor dat ze zien dat ik expres een foto van hen maak
Maargoed, ik zal die guide eens gaan opzoeken en lezen. Wil mezelf namelijk toch wel wat meer ontwikkelen qua foto's maken.
Om nog even wat duidelijkheid te krijgen over je laatste opmerking. Bedoel je dat ik meer uit de serie had kunnen halen met de tips die je hebt gegeven, of qua nabewerking op de serie zoals ie nu is?
[
Voor 22% gewijzigd door
Wouter op 15-11-2007 00:00
]